اخبار اقتصادی | قیمت دلار امروز 6 تیر | قیمت دلار

قیمت دلار امروز 6 تیر اعلام شد | رکود قیمت دلار هفته اول تیر ماه

قیمت دلار امروز دوشنبه 6 تیر اعلام شد.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار امروز دوشنبه 6 تیر اعلام شد. قیمت دلار رابطه مستقیم با ارز دولتی دارد. افزایش روزانه قیمت دلار موجب بالا رفتن تورم می شود. قیمت دلار و یورو در قیمت کالا ها داخلی هم تاثیر گذار است. جزئیات پایین آمدن قیمت دلار امروز 6 تیر را در ادامه خواهید خواند.

امروز دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۷۱۲ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۶۴۲ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸ هزار و ۳۵۷ تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار

همچنین قیمت یورو برای خرید 27243 تومان و قیمت یورو برای فروش 27516 تومان است.

تثبیت دلار زیر مرز ۲۸ هزار تومان می تواند زمینه ساز ورود فروشندگان تازه ای به بازار شود. پیش از این، بسیاری از تحلیل گران فنی عنوان کرده بودند که معامله گران بزرگ تا زمانی که دلار بالای مرز ۲۸ هزار تومانی است،‌ تمایل بیشتری به خرید خواهند داشت تا اینکه بخواهند خود را در موقعیت فروش قرار دهند. در این شرایط نزول به زیر مرز ۲۸ هزار تومانی می تواند مانند علامت قوی به بازیگران بزرگ بازار عمل کند که افزایش معنادار قیمت دلار را به صورت موقت فراموش کنند و ارز خود را برای امکان خرید در نرخ های پایین تر به فروش برسانند. با این حال، حفظ دلار در کانال ۲۸ هزار تومان می تواند زمینه ساز برگشت برخی از خریداران به بازار شود. افرادی که اقدام به سودگیری در روزهای اخیر کرده اند، در صورتی که احساس کنند،‌ کف قیمت اسکناس آمریکایی مرز ۲۸ هزار تومانی است، بار دیگر در موقعیت خرید وارد بازار خواهند شد.

نقش بازارساز در مسیر آتی دلار

جدا از مرز ۲۸ هزار تومانی،‌ عامل دیگری که رفتار بازیگران ارزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ‌نوع قیمت گذاری بازارساز ارزی است. گفته می شود که دیروز به شکل معناداری عرضه ارز بالا رفت و بازارساز نیز نرخ فروش دلار را به زیر کانال ۲۷ هزار تومان برد. این رفتار از نگاه برخی معامله گران به معنای آن بود که بازارساز به دنبال پایین بردن قیمت دلار خواهد بود. همین عامل نیز در رشد فروش های هیجانی اثر داشت. با این حال، در صورت ادامه این رفتار بازارساز امکان ورود تقاضای آربیتراژی به بازار وجود خواهد داشت، امری که می تواند به راحتی زمینه ساز برگشت دلار به جاده افزایشی شود.

نتایج نظرسنجی صورت گرفته دانشگاه میشیگان نشان می دهد شاخص اطمینان فعالان به اقتصاد آمریکا در ماه جولای با ۱۱ واحد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷۰.۲ واحد رسیده که این عدد، کمترین سطح ثبت شده از دسامبر سال ۲۰۱۱ بدین سو بوده است. این ریزش، زنگ هشداری برای کاهش تمایل فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری یا خرج کردن و در طرف مقابل، پس انداز بیشتر است. به بیان ساده تر با بدبینی ایجادشده، جریان سرمایه ورودی کمتر می شود و رشد اقتصادی کاهش پیدا خواهد کرد.

تاکنون بیش از ۲۱۵ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۷۵۳ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین چهار میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۶۵۲ هزار و ۸۸ نفر، برزیل با ۵۷۷ هزار و ۶۰۵ نفر، هند با ۴۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر، مکزیک با ۲۵۶ هزار و ۲۸۷ نفر و پرو با ۱۹۸ هزار و ۶۴ نفر بوده است.

شفالی ساچدوف - استراتژیست ارشد ارزی در بانک بی ان پی - گفت: چشم همه فعالان بازار ارز به آمار بازار کار و نرخ تورم است تا مسیر آینده رشد اقتصادی و نرخ بهره تعیین شود. به صورت کلی می توان گفت که احساس بازار به چشم انداز بلندمدت بسیار بهتر از ماه های ابتدایی سال است اما این بدان معنا نیست که رویکرد احتیاطی معامله گران به کلی از بین رفته است.  

شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۹ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

دیدگاه خود را ارسال کنید