یارانه نقدی|خبر مهم درباره یارانه نقدی | از یارانه جایگزین خبری نیست

خبر مهم درباره یارانه نقدی | از یارانه جایگزین خبری نیست

«عباس آرگون» عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اعلام واریز یارانه نقدی در مردادماه از شکست طرح کالابرگ خبر داد.

خبر مهم درباره یارانه نقدی | از یارانه جایگزین خبری نیست
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی بخشی از جامعه قطع خواهد شد. یارانه نقدی قرار است به این بخش پرداخت نشود. یارانه نقدی در دولت رئیسی با تغییرات مهمی مواجه خواهد شد. یارانه نقدی افرادی که در این خبر گفته خواهد شد قطع می شود. اخبار جدید در مورد یارانه نقدی را در ادامه می خوانید:

یارانه نقدی

جزئیات جدید یارانه نقدی

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: با پرداخت یارانه مستقیم به جای پرداخت یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، علاوه بر کاهش فاصله طبقاتی، به دلیل پرداخت مستقیم به مردم، فقر مطلق از اقتصاد ریشه کن خواهد شد.

«عباس آرگون» در مورد مزیت‌های حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: اقتصاد کشور هر چه به سمت ارز تک نرخی پیش برود، شرایط بهتر خواهد بود. نرخ ارز باید متناسب با واقعیت‌های اقتصاد کشور باشد، هر نرخی که به‌صورت دستوری تعیین شود منشأ امضای طلایی و رانت خواهد بود.

وی افزود: در گذشته موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح بود، در آینده فاصله ارز نیمایی و بازار آزاد موجب چالش جدید در اقتصاد خواهد شد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: باید در اقتصاد حدالامکان به سمت ارز تک نرخی که با شرایط اقتصاد و بازار همخوانی داشته باشد، برویم. طی سال‌های اخیر به دلیل فاصله زیاد ارز با نرخ واقعی تقاضای کاذب در بازار ایجاد شد و این قیمت‌گذاری غلط موجب خروج ارز از اقتصاد کشور شد و افزایش واردات و ضربه جدی به تولید داخل شد.

آرگون ادامه داد: حذف ارز ترجیحی می‌تواند کمک بسزایی به بخش تولید داخل بخصوص بخش کشاورزی کند و موجب رشد این بخش شود، چراکه طی سال‌های اخیر و با توجه به پایین بودن نرخ ارز واردات ضربه سنگینی به بخش کشاورزی کشور زده بود و حال با حذف ارز ۴۲۰۰، فضا برای تمامی بخش‌های تولید به‌ویژه کشاورزی فراهم شده تا نیاز ما به روغن، برنج، ذرت و سایر محصولات خارجی را به حداقل برساند و مانع هدر رفت منابع ارزی کشور شود.

وی در خصوص پرداخت یارانه نقدی به ازای حذف ارز ترجیحی به مردم، تصریح کرد: دولت در نیمه ماه یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی بر اساس دهک‌ها به مردم پرداخت می‌کند که این بهترین روش جایگزین برای حذف ارز است. در این روش یارانه دهک‌های ۸ و ۹ قطع و مبلغ آن به نیازمندان واقعی می‌رسد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: در این حالت با پرداخت یارانه مستقیم به‌جای پرداخت یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، علاوه بر کاهش فاصله طبقاتی، به دلیل پرداخت مستقیم به مردم، فقر مطلق از اقتصاد ریشه‌کن خواهد شد و تمامی افراد جامعه یک حداقل درآمدی برای مخارج و هزینه‌های زندگی خواهند داشت.

آرگون خاطرنشان کرد: پیشنهاد ارائه کالاکارت یک طرح شکست خورده است، چراکه با این روش قدرت انتخاب از مردم سلب می‌شود، درصورتی‌که با پرداخت یارانه نقدی افراد با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید