کشف جسد |کشف جسد در چمدان شیک | جریان چیست؟

کشف جسد در چمدان شیک | جریان چیست؟

یک مرد بی خانمان جسد یک زن میانسال را داخل یک چمدان در یکی از پارک های جنوب تهران پیدا کرد که با حضور پلیس مشخص شد این زن به قتل رسیده است.

کشف جسد در چمدان شیک | جریان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یک ماه پس از کشف جسد زنی در یکی از پارک‌های جنوب تهران مأموران پلیس آگاهی زنی را به‌عنوان مظنون بازداشت کردند که گمان می‌رود در این جنایت دست داشته باشد.

شامگاه ۱۴ تیر به کلانتری ۱۱۷ جوادیه راه‌آهن خبر رسید که جسد زنی میانسال در گوشه یکی از پارک‌ها کشف شده است. به این ترتیب ماجرا به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و به دستور او تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

اولین نفری که این جسد را دیده و ماجرا را به پلیس گزارش کرده بود مرد بی‌خانمانی بود که در پارک زندگی می‌کرد. او درباره چگونگی کشف این جسد به مأموران گفت: مدتی است که شب‌ها در این پارک می‌خوابم. امشب (شب حادثه) هم در پارک بودم که کنار فنس‌ها بسته‌ای آبی‌رنگ و بزرگ دیدم. کنجکاو شدم و جلو رفتم. یک کیسه آبی رنگ روی آن بود. کیسه را کنار زدم و یک چمدان بزرگ دیدم. با خودم گفتم شاید داخل چمدان وسیله باارزشی باشد و زیپ آن را باز کردم و دیدم که داخلش یک کیسه زباله مشکی رنگ است. همزمان بوی بدی هم از داخل چمدان احساس کردم و متوجه شدم که داخل چمدان یک جنازه است. ترسیدم و فورا با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را خبر دادم. این مرد در ادامه گفت: چند دقیقه بعد وقتی مأموران آمدند و کیسه را باز کردند معلوم شد که جسد یک زن داخل چمدان است که به قتل رسیده است.

هیچ اوراق هویتی یا نشانه‌ای که هویت مقتول را نشان دهد همراه او نبود. او دهانش با چسب بسته شده بود و شواهد نشان می‌داد که او در محل دیگری بر اثر خفگی به قتل رسیده و سپس جسدش به پارک منتقل شده است. در این شرایط بود که جسد مقتول برای انجام بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد.

هویت قاتل روشن شد

با وجود اینکه مأموران در مراحل اولیه نتوانسته بودند هویت مقتول را شناسایی کنند؛ اما در پزشکی قانونی با بررسی اثر انگشت هویت او روشن شد. از طرفی معلوم شد که خانواده مقتول مدتی قبل مفقود شدن او را به پلیس اطلاع داده بودند. آنها گفتند که این زن که حدود ۷۰سال داشت در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بود و به تنهایی در خانه‌ای زندگی می‌کرد. آنطور که خانواده‌اش می‌گفتند او چندین النگو به ارزش حدود ۱۵۰میلیون تومان داشت که بعد از حادثه مفقود شده بود و همین موضوع نشان می‌داد که‌این قتل به‌احتمال زیادی با انگیزه سرقت انجام شده است.

در ادامه بررسی‌ها معلوم شد که مقتول آخرین مرتبه با صاحبخانه‌اش دیده شده است. زمانی که صاحبخانه تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: من چند روز قبل او را دیدم. می‌گفت می‌خواهد مقداری ضایعات از زنی که در همسایگی‌مان زندگی می‌کند بخرد. در این شرایط بود که مأموران سراغ این زن رفتند و با مجوز قضایی او را بازداشت کردند. این زن اما دست داشتن در قتل زن مسن را انکار کرد.

او گفت: این زن چند روز قبل سراغم آمد تا مقداری ضایعات بخرد. من هرچه داشتم به او دادم و حتی پول هم نگرفتم و بعد از آن هم دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فهمیدم فوت شده است. بعد از آن هم در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردم.

براساس این گزارش هم‌اکنون تحقیقات کارآگاهان پلیس برای رازگشایی از این جنایت ادامه دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید