کرونا |این واکسن طول درمان کرونا را کم می کند | بخوانید

این واکسن طول درمان کرونا را کم می کند | بخوانید

هر واکسنی حداقل 10 سال طول می‌کشد تا مجوزهای لازم را بگیرد. تمامی این واکسن‌ها مجوزهای شش ماه گرفته‌اند چرا که در این مدت باید اثربخشی، عوارض آن و داده‌های پایداری آن در طول زمان بررسی شود.

این واکسن طول درمان کرونا را کم می کند | بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس انجمن عفونی ایران با بیان اینکه شدت و طول بیماری در پیک هفتم کرونا ارتباط مستقیمی با نوع واکسنی که افراد تزریق کرده‌اند دارد، توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت آبله میمون در ایران ارائه کرد.

«آمیتیس رمضانی» رئیس انجمن عفونی، در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با دوره بیماری برای مبتلایان کرونا در این پیک اظهار کرد: شدت و مدت بیماری در این پیک به میزان و نوع واکسنی است که فرد مبتلا قبلا تزریق کرده است.

وی افزود: افرادی که واکسن پاستوکوک را به عنوان دوز پوستر تزریق کرده‌اند دوره بیماری در آنها بسیار کم و در حد 5 تا 6 روز بوده است. اما افرادی که سینوفارم تزریق کرده‌اند یک هفته تا 10 روز ممکن است طول بیماری آنها باشد.

رمضانی همچنین در رابطه با زمان بازگشت به کار افراد مبتلا به این بیماری نیز گفت: این موضوع بستگی شدت علائم آنان دارد. اگر علائم این افراد خفیف باشد استعلاجی آنها 5 روز تا یک هفته است و اگر علائم آنها متوسط یا ضعیف باشد مرخصی آنها 10 روز است.

اعتمادسازی در رابطه با پاستوکووک

مدیرگروه تحقیقات بالینی انستیتوپاستور در پاسخ این موضوع که با توجه به افزایش تاریخ مصرف واکسن پاستوکووک نوعی بی اعتمادی در مورد این واکسن برای تزریق دوزچهارم واکسن کرونا به وجود آمده است، گفت: اگر واکسنی از روز نخست به آن مجوز دو ساله بدهند آن واکسن به درد نمی‌خورد، چرا که واکسن کرونا امروز تولید شده و مشخص نیست دو سال آینده این واکسن کارا خواهد بود یا خیر؟ واکسن کرونا برای اولین بار در جهان ساخته شده است. هر واکسنی حداقل 10 سال طول می‌کشد تا مجوزهای لازم را بگیرد. تمامی این واکسن‌ها مجوزهای شش ماه گرفته‌اند چرا که در این مدت باید اثربخشی، عوارض آن و داده‌های پایداری آن در طول زمان بررسی شود.

وی تأکید کرد: واکسن خراب نمی‌شود بلکه پایداری اثر آن از بین می‌رود به همین دلیل باید به صورت ادواری کیفیت آن چک شود، سازمان غذا و دارو هرماه پایداری و کیفیت آن را چک می‌کند. وقتی از اول مجوز طولانی مدت به یک واکسن داده می‌شود دیگر کسی سراغ آن نمی‌آید تا آن را ارزیابی کند.

14 میلیون دوز واکسن توزیع شده پاستوکووک

رمضانی با بیان اینکه ما تمامی داده‌ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم، گفت: تمامی واکسن‌های تولید شده پاستوکووک در اختیار وزارت بهداشت بوده و همه آنها توزیع شده‌اند، ما دو میلیون دوز واکسن دیگر هم داریم که اگر در کشور واکسن کم آمد آن را هم را هم در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم. به صورت کلی در حال حاضر 14 میلیون را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه واکسن‌های مبتنی بر ویروس غیرفعال مانند برکت یا سینوفارم به دلیل اینکه تکنولوژی قدیمی دارد، تا حدودی مشخص است که اثربخشی آن در زمان چه قدر است و به همین دلیل ممکن است به آنها مجوز یک ساله هم بدهند، گفت: واکسن‌هایی مانند پاستوکووک که یک واکسن مبتنی بر پروتئین نوترکیب بوده و از جمله واکسن‌های هایتک بوده و در رقابت با واکسن‌های MRNA است و در آمریکا به عنوان واکسن‌های نوین شناخته می‌شود، هر شش ماه یک بار باید داده‌های پایداری آنها چک شود، اگر کیفیت آنها خوب باشد تاریخ آن افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر داده‌هایی در دست داریم که نشان می‌دهد که کیفیت واکسن همچنان حفظ شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید