آبله میمون |فوری : آبله میمون تغییر رویه داد | علایم جدید آبله میمون

فوری : آبله میمون تغییر رویه داد | علایم جدید آبله میمون

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیش از این ضایعات منفرد و لوزه های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند.

فوری : آبله میمون تغییر رویه داد | علایم جدید آبله میمون
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آبله میمون این روزها در حال شیوع است. آبله میمون در بسیاری از کشورها یافت شده است. آبله میمون علایم مختلفی دارد. آبله میمون درمان خاصی دارد. این افرداد به راحتی مبتلا به آبله میمون می شوند.

آبله میمون

علایم جدید آبله میمون

محققان در آخرین شماره مجله تخصصی BMJ گزارش دادند که نشانه های اصلی بیماری آبله میمونی تغییر کرده و این علائم منحصر به فرد شامل درد انتهای روده بزرگ، تورم آلت تناسلی، ضایعات منفرد و لوزه های متورم است.

محققان در این رابطه توضیح دادند: درک این یافته ‌ها پیامد های عمده ‌ای برای ردیابی تماس، توصیه‌ های بهداشت عمومی و اقدامات کنترل عفونت و جداسازی مداوم خواهد داشت.

برای این مطالعه، محققان ۱۹۷ مورد تایید شده آبله میمونی را در یک مرکز بیماری های عفونی در لندن بین ماه های می و ژوئیه ۲۰۲۲ ارزیابی کردند. یافته های این مطالعه نشان داد همه بیماران با ضایعات آبله میمونی، بیشتر در ناحیه تناسلی یا نزدیک مقعد مراجعه کردند. همه موارد مرد بودند و همه به جز یک نفر مردانی بودند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند.

اکثر بیماران (۸۶%) علائم سیستمیک مانند تب (۶۲%)، تورم غدد لنفاوی ۵۸ درصد درد عمومی و ۳۲ درصد نیز درد عضلانی  را گزارش کردند.

برخلاف گزارش‌های قبلی که نشان می ‌داد چنین علائمی مقدم بر ضایعات پوستی است، محققان بریتانیایی دریافتند که ۳۸ درصد از بیماران قبل از علائم سیستمیک ضایعات پوستی داشته و ۱۴ درصد نیز فاقد سایر علائم بوده و فقط ضایعات پوستی داشتند.

به گزارش سیناپرس، در مجموع ۷۱ بیمار درد مقعدی، ۳۳ نفر گلودرد و ۳۱ نفر آلت تناسلی متورم داشتند، در حالی که ۲۷ بیمار ضایعات دهانی، ۲۲ بیمار ضایعه منفرد و ۹ نفر لوزه متورم داشتند.

محققان خاطرنشان کردند: پیش از این ضایعات منفرد و لوزه های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند.

به گفته محققان، در مجموع، ۱۰ درصد از بیماران این مطالعه برای مدیریت علائم، که اغلب درد رکتوم و تورم آلت تناسلی است، در بیمارستان بستری شدند. به گزارش سیناپرس،  محققان دریافتند که بیش از یک سوم (۳۶٪) از شرکت کنندگان نیز دارای اچ آی وی هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید