واریز یارانه نقدی چند برابری از امشب برای این افراد | چه کسانی یارانه نقدی مرداد ماه را دریافت می کنند؟

یک نماینده مجلس گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم.

واریز یارانه نقدی چند برابری از امشب برای این افراد | چه کسانی یارانه نقدی مرداد ماه را دریافت می کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

احتمالا اگر این گزارش را می‌خوانید، یکی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده آن است که بالاخره تکلیف یارانه نقدی چه شد؟ آیا قرار است در همین روزها حذف شود و به جای آن کالابرگ را شاهد باشیم و یا پرداخت یارانه نقدی قرار است همچنان ادامه داشته باشد؟ اقتصاد آنلاین پاسخ این سوال را از احسان ارکانی، نماینده مجلس، جویا شده است؛ در ادامه مشروح گفت‌وگوی ارکانی با اقتصاد آنلاین را می‌خوانید.

ارکانی در پاسخ این سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین که پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد، گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم. دولت همچنین در لایحه‌ای که به مجلس ارسال کرد درخواست داشت که کلمه شهریور ۱۴۰۰ ازمصوبه ارز ترجیحی حذف شود؛ زیرا افزایش قیمت‌ها فشاری ایجاد کرده که دیگر امکان تامین کالاهای اساسی با قیمتهای شهریور ۱۴۰۰وجود ندارد.

بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی به یارانه نقدی اذعان داشته و می‌گویند اگر یارانه نقدی ادامه داشته باشد، بهتر است؛ ارکانی در این رابطه اظهار داشت: از نظر من اگر یارانه به صورت کالایی توزیع شود، بهتر است؛ چراکه کالابرگ به نفع مردم خواهد بود؛ برای مثال ارزش یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی از ۱۰سال پیش تاکنون تغییر مشهودی داشته است؛ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی هم قطعا به سرنوشت یارانه ۴۵هزار تومانی دچار خواهند شد.

وی ادامه داد: البته دولت باید زیرساخت‌های کالابرگ را آماده کند؛ در دهه۶۰ که اصلا پوز و... وجود نداشت؛ اما دولت طرح کوپن را اجرا کرده بود و در ۸سال جنگ با کوپن شرایط مدیریت شد. اینکه پس از سال‌ها بگوییم زیرساخت نیست، قابل پذیرش نخواهد بود و با این تعداد فروشگاه می‌توان شرایط توزیع را مدیریت کرد.

به اعتقاد ارکانی، برای دولت پرداخت یارانه نقدی راحت‌ترین کار است؛ چراکه نه به زیرساخت‌های کالابرگ نیاز دارد و نه قرار است افزایشی داشته باشد و رقمی ثابت خواهد بود  و یارانه نقدی برای دولت مقرون به صرفه‌تر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید