اربعین|فوری: آخرین فرصت ثبت نام سفر اربعین

فوری: آخرین فرصت ثبت نام سفر اربعین

پیش ثبت‌نام سفر اربعین ۱۴۰۱ در سامانه «سماح» تا دوشنبه هفدهم مردادماه ادامه دارد.

فوری: آخرین فرصت ثبت نام سفر اربعین
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پیش ثبت‌نام اربعین تا هفدهم مردادماه ادامه دارد.

صحبت‌الله رحمانی گفت:‌ پیش ثبت‌نام سفر اربعین از دهم تیرماه ۱۴۰۱ در سامانه «سماح» آغاز شده و تا دوشنبه هفدهم مردادماه برابر با دهم ماه محرم و روز عاشور ادامه دارد.

وزارت کشور نیز پیش‌تر، ثبت‌نام در سامانه «سماح» را شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین اعلام کرده بود. علاوه‌بر این، داشتن گذرنامه معتبر و تزریق دو دُز واکسن یا واکسن یادآور بر اساس اعلام سامانه «ایران من»، از مدارک مورد نیاز برای زائران اربعین به شمار می‌آید. سفر به عراق در اربعین بدون ویزا نیز امکان‌پذیر است.

بنابر اعلام معاون سازمان حج و زیارت، تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین نام‌نویسی کرده‌اند که ثبت‌نام قطعی متقاضیان نیز بعد از پایان پیش ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

به گفته او، حدود ۶۲ درصد ثبت‌نام کنندگان اربعین آقا و ۳۸ درصد دیگر بانوان هستند. بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان نیز با ۲۲ درصد از تهران است.

رحمانی افزود:‌حدود ۶۲ درصد درخواست‌ها نیز برای خروج از مرز زمینی مهران است. تمایل به خروج از مرزشلمچه ۲۳ درصد، مرز چذابه ۸ درصد و مرز خسروی ۱ درصد و مرز هوایی ۶ درصد متقاضی دارد.

معاون امورعتبات عالیات درسازمان حج وزیارت گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ثبت‌نام قطعی و سایر اقدامات انجام شده بزودی اعلام می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید