کرونا|خبر مهم کرونایی | بیمار کرونا تا چند روز ناقل است؟

خبر مهم کرونایی | بیمار کرونا تا چند روز ناقل است؟

تنها توصیه این است که افراد مبتلا طی مدت بیماری خود در محل کار و اماکن عمومی حاضر نشوند تا از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه پیشگیری شود.

خبر مهم کرونایی | بیمار کرونا تا چند روز ناقل است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یک متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: مبتلایان زیرسویه‌های جدید اُمیکرون حدود هفت تا 10 روز می‌توانند ناقل بیماری باشند.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع زیرسویه‌های B.A.4 و B.A.5 اُمیکرون گفت: در حال حاضر شاهد سیر صعودی مبتلایان این دو زیرسویه جدید در سطح کشور و استان هستیم که از قدرت سرایت بالایی نسبت به سویه اُمیکرون برخوردار هستند.

وی افزود: خوشبختانه به لحاظ شدت و قدرت این دو زیرسویه جدید ضعیف‌تر هستند، اما همچنان می‌توانند در گروه‌های در معرض خطر و افراد واکسن نزده به شکل خطرناکی بروز کنند.

جانبخش در خصوص مدت زمان بیماری ناشی از این دو زیرسویه جدید گفت: در سویه اُمیکرون مدت زمان بیماری حدود دو هفته بود، اما در این دو زیرسویه جدید افراد نهایتا هفت تا 10 روز ناقل بیماری بوده و نیاز است که مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به قدرت سرایت این دو زیرسویه جدید عملا قرنطینه در منزل بی‌معنی است، چرا که از دو روز قبل از شروع علائم، افراد مبتلا ناقل این بیماری به سایر افراد خانواده هستند و عملا در این موج ابتلاء خانوادگی را شاهد هستیم، بنابراین قرنطینه در یک اتاق فایده‌ای ندارد.

جانبخش گفت: تنها توصیه این است که افراد مبتلا طی مدت بیماری خود در محل کار و اماکن عمومی حاضر نشوند تا از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه پیشگیری شود.

وی افزود: پس از هفت تا 10 روز برخی افراد همچنان علائمی مانند سرفه و ... را دارند که در این زمان، چنین مواردی عوارض بیماری محسوب می‌شوند، نه علائم آن.

جانبخش گفت: در زیرسویه‌های جدید، عارضه التهاب نای که به‌صورت آلرژی و حساسیت بروز پیدا می‌کند بسیار شایع است که عموما به شکل سرفه تا چند هفته ادامه دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی بر استفاده از ماسک در جهت پیشگیری از ابتلا به این زیرسویه‌های جدید تاکید و تصریح کرد: استفاده از ماسک بسیار در زمینه پیشگیری موثر است و این پیشگیری زمانی موثرتر است که هم فرد بیمار و هم سایر اطرافیان او از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در کنار استفاده از ماسک رعایت فاصله اجتماعی و کوتاهی زمان حضور در اماکن سربسته در زمینه پیشگیری از ابتلا بسیار موثر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید