حقوق بازنشستگان|افزایش حقوق بازنشستگان به خانه آخر رسید؟ | بازنشستگان بخوانند

افزایش حقوق بازنشستگان به خانه آخر رسید؟ | بازنشستگان بخوانند

سرپرست وزارت کار هفته گذشته زمان خرید تا بحث افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری را در مجلس مطرح کند

افزایش حقوق بازنشستگان به خانه آخر رسید؟ | بازنشستگان بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان با تغییر مواجه شد. حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های آنها را نمی دهد. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. حقوق بازنشستگان قرار است متناسب سازی شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

 

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان

 محمد حمزه‌ای در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به آثار تورمی حذف ارز ۴۲۰۰تومانی اظهار داشت: ارزش حقوق کارگران و بازنشستگان امسال نصف شده است. براساس کتابی که ما ترجمه کرده‌ایم و در سال ۲۰۱۴ میلادی در این کتاب بیان شده است که اقتصاد پایدار در گروی اشتغال پایدار است و افزایش اشتغال پایدار در حفظ ارزش دستمزد کارگران است.

حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این مراسم با اشاره به مساله افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: ما امروز به مناسبت روز خبرنگار هم از خبرنگاران و صاحبان قلم تقدیر می‌کنیم و نشان می‌دهیم که جامعه کارگری و بازنشستگی از کسانی که صدای آن‌ها هستند، حمایت می‌کنند.

صادقی با اشاره به پنج ماه تلاش کارگران و بازنشستگان ابراز داشت: ما مانند مغنی تلاش کردیم تا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منطبق با حکم هیات مدیره تامین اجتماعی بالا رود اما امروز شاهد این هستیم که نتیجه مبارزات و اعتراضات ما را در ارایه پیشنهاد افزایش حقوق کشوری‌ها و لشگری‌ها برداشت کرده‌اند و ما راه را برای این پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه باز کردیم.

وی بیان کرد: دولت در بودجه خود برای افزایش حقوق کشوری و لشگری ردیف قرار داده اما برای ما در تامین اجتماعی ردیف قرار نداده است. دولت تصور نکند با تلف کردن وقت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می‌تواند برای افزایش حقوق کارکنان خود زمان بخرد.

معاون دبیرکل خانه کارگر یادآور شد: اینکه دولت مدام می‌خواهد زمان بخرد، حق و حقوق بازنشستگان را محقق نخواهد کرد. سرپرست وزارت کار هفته گذشته زمان خرید تا بحث افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری را در مجلس مطرح کند.

صادقی با اشاره به ورشکستگی صندوق‌های کشوری و دولتی به دلیل ضریب پشتیبانی پایین عنوان کرد: دولت از جیب مردم و کارگران و مالیات پیدا و پنهان این صندوق‌ها را اداره می‌کند و حالا صندوق تامین اجتماعی را که مشمولان آن از جیب خود می‌خورند را از حق خود محروم کردند.

وی با تاکید بر مشکلات عمده‌ای که در زمان احمدی نژاد برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است، گفت: اگر دولت برای پایداری صندوق تامین اجتماعی ارزش قائل است نباید این پایداری را به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گره بزند و مسئولان نباید آدرس غلط بدهند. مشکل ناپایداری صندوق تامین اجتماعی در ۳۷ هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان و ۴۰۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه پایداری صندوق تامین اجتماعی با اجرای افزایش حقوق صحیح متناسب با ماده ۹۶ قانون تامیم اجتماعی رخ می‌دهد و موجب کاهش فرار بیمه‌ای می‌شود، اظهار داشت: سو مدیریت و نگاه کمیته امدادی به صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای ما را با مشکلات عظیم دچار کرده است و تا روزی که این نگاه تغییر نکند، مشکلات جامعه بازنشستگی حل نخواهد شد.

صادقی با توصیه به دولت درباره تن دادن به پرداخت ۳۸ درصد افزایش و ۵۱۵ هزارتومان مبلغ ثابت تصریح کرد: ما در مذاکرات مطرح کردیم که اگر دولت جیب خالی دارد می‌تواند بجای معوقات، سهام بانک رفاه کارگران که متعلق به خود ما است را بین بازنشستگان توزیع کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ روز بعد از ابطال رای دولت توسط رییس مجلس بنابر قانون اساسی دولت موظف است به قانون عمل کند اما هنوز چنین اقدامی از سوی دولت رخ نداده و در این شرایط بازنشستگان نمی‌توانند سکوت خود را ادامه دهد و توصیه می‌کنیم طی این سه روز دولت موضع نهایی خود را درباره حقوق بازنشستگان اعلام کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید