واردات خودرو‌|لیست خودروهای وارداتی | واردات خودرو مشروط شد

لیست خودروهای وارداتی | واردات خودرو مشروط شد

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، طی ۷ ماه باقی مانده تا پایان سال حدود یک میلیارد دلار خودرو خارجی از گمرکات ترخیص خواهد شد.

لیست خودروهای وارداتی | واردات خودرو مشروط شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واردات خودرو با تغییر همراه شد. واردات خودرو قوانین جدیدی دارد. واردات خودرو مشمول برخی از خودروها می شود. واردات خودرو با متقاضیان زیادی همراه است. جزئیات جدید واردات خودرو را بخوانید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مصوبه واردات خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه جزئیات آیین نامه برای واردات ۱۴۰۱ نیازمند هماهنگی‌های داخل دولت بود، هفته گذشته در جلسه دولت مطرح و مصوب شد که با دستور دکتر مخبر در ۷ ماهه باقی مانده امسال با اولویت خودروی قیمت پایین که مصرف‌کنندگان متوسط کشور به آن دسترسی داشته باشند و بار ارزی بیش از یک میلیارد دلار برای بانک مرکزی ایجاد نکند، واردات آغاز شود.

لازم به ذکر است، طبق این آیین‌نامه، واردات خودرو باید با ثبت سفارش و تخصیص ارز صورت گیرد همچنین سقف واردات خودروی خارجی ۲۰ هزار دلار است. اولویت با خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار تعیین شده است و سقف منابع ارزی برای واردات خودرو حداکثر یک میلیارد دلار است.

همچنین کلیه خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد و واردات خودروهای اقتصادی تا ۱۰ هزار دلار در صورت تولید و ساخت داخل مشمول مشوق‌های اقتصادی می‌شوند.

گفتنی است، یکی از شروط مندرج در آیین نامه خودرو مباحث مربوط به تعیین سود بازرگانی عادلانه است. بر این اساس سود بازرگانی علل الحساب ابتدا در گمرک وصول خواهد شد و در مرحله بعد از عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا ما به التفاوت سود بازرگانی وصول خواهد شد. رقم این سود بازرگانی در یک کمیته مشترک با حضور وزارت صمت و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه  تعیین خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید