نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن | شرایط ویژه نهضت ملی مسکن

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند | تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۵۶۷ هزار واحد مسکن در کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد کاهش سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده مطرح شده است

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند | تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

نهضت ملی مسکن شرایط خاصی برای احراز صلاحیت دارد.نهضت ملی مسکن موردتوجه تهرانی‌ها قرار گرفته است.نهضت ملی مسکن، شرایط خرید خانه را فراهم می‌کند.نهضت ملی مسکن طرح جدید دولت است.نهضت ملی مسکن به جوان‌ها کمک می‌کند.

نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: پیامک تکمیل آورده برای متقاضیانی که تایید نهایی شده زمین آن‌ها ارسال شده است.

 خلیل محبت خواه گفت:  ۹۸۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تاکنون برای کسانی که تایید نهایی شده و زمین آن‌ها در شهر‌های تهران تامین شده پیامک واریز وجه  ارسال شده است و از سوی دیگر متقاضیانی که آورده خود را تکمیل نکنند به انتهای لیست خواهند رفت.

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در حوزه پرداخت وام ودیعه مسکن  نظارت‌ها در حال انجام است. به هیچ عنوان بانک‌ها نباید در پرداخت ودیعه مسکن به متقاضیان  کوتاهی یا کم کاری کنند. البته با  پیگیری‌ها انجام شده از سوی بانک مرکزی روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران در مقایسه با سایر شهر‌ها بهتر شود.

او گفت:  روند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن  بهبود یافته و هم اکنون  با توجه به حجم میزان آورده‌های متقاضیان اجرای این پروژه‌ها بهبود یافته است.

سخنان وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است.

رستم قاسمی در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اکنون در سطح کشور هشت میلیون مستاجر داریم، حدود 50 درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این چهار سال به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم.

وی ابراز کرد: استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان های پیش‌رو است و عملیات اجرایی بیش از 40 هزار واحد مسکن شروع شد که تقریبا به میزان نصف نیازهای 4 ساله ی مردم ثبت نام کننده است.

قاسمی تصریح کرد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تامین شود.

نهضت ملی مسکن

وی بیان کرد: وضعیت راه های استان چندان مناسب نیست و یک عقب ماندگی در مقایسه با شاخص های کشوری دارد. که با اختصاص اعتبار  مدنظر در این سفر ریاست جمهوری امیدواریم تحول خوبی انجام شود.​

وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه ی راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم، در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است.

پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم  نیز نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه های استان می تواند داشته باشد که امیدواریم برای استان پر خیر و برکت باشد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم.

در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانهسازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس میزان آورده متقاضیان هم برای دهک‌های یک تا سه بین 20 میلیون تا 40 میلیون تومان است و به طور قطع برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن زیر 3 میلیون تومان است چراکه این واحد‌ها در قالب مسکن‌های حمایتی ساخته می‌شوند.

اقبال شاکری گفت: 80 درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود و باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آنها با نرخ سود 4 تا 12 درصد در نظر گفته شود، بنابراین برای دهک‌های یک تا سه میزان اقساط تسهیلات زیر 3 میلیون تومان خواهد بود چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس میزان آورده متقاضیان هم برای دهک‌های یک تا سه بین 20 میلیون تا 40 میلیون تومان است و به طور قطع برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود؛ چراکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این واحد‌ها در قالب‌های مسکن حمایتی ساخته می‌شوند و بنابراین بالا بودن میزان اقساط و آورده متقاضی قابل پذیرش نیست.

پیش از این اعلام شده بود که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین 10 تا 15 میلیون است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده است.

مشمولان طرح نهضت ملی مسکن

«محمود محمودزاده» با اعلام این که سامانه نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام تمامی گروه‌ها از جمله مردان مجرد بالای 23 سال سن باز است، افزود: بعد از چند ماهی که فرصت برای نام‌نویسی به متقاضیان مسکن داده شد، تمامی متقاضیان واقعی و مایل به مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن فرصت ثبت‌نام را یافتند.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: ثبت‌نام تا 29 اسفند در طرح نهضت ملی مسکن تداوم دارد و بعد از آن تحلیل و پالایش اطلاعات متقاضیان ثبت‌نام شده، تکمیل و نهایی می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: در مقطع زمانی نیاز است تا سایت نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن بسته و ارزیابی‌های کلی و ساماندهی ثبت‌نامی‌ها انجام بشود که اینکار بعد از پایان اسفند آغاز خواهد شد.

وی گفته است: در عین حال اگر تقاضایی متعاقب آن وجود داشته باشد در آینده برای تمدید نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن تصمیم گرفته خواهد شد.

محمودزاده توضیح داد: اکنون همه گروه‌های واجدشرایط طرح نهضت ملی مسکن در حال ثبت‌نام هستند و فقط مختص به مردان مجرد بالای 23 سال سن نیست. همچنین در تمامی شهرهای کشور ثبت‌نام انجام می‌شود.

 در مدت کمتر از پنج ماهی که قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه ابلاغ شده، 980 هزار واحد زمین با کاربری مسکونی برای طرح تامین شده که کلنگ زنی 320 هزار واحد آن انجام شده و 1.4 میلیون اراضی زمین تعیین و در دست بررسی است. بر این اساس در کمتر از پنج ماه نزدیک به یک میلیون واحد زمین تامین شده است.

تاکنون بیش از سه میلیون و 350 متقاضی در طرح ثبت نام کردند. در همه شهرها ثبت نام در حال انجام است، همچنین 400 هزار متقاضی مجرد در این طرح ثبت نام کردند.

اکنون بیش از 90 درصد پالایش‌ها انجام شده و به استان‌ها ارسال شده است تا شرط سکونت توسط ادارات راه وشهرسازی استانها بررسی شود. این مهم در  زمان کوتاهی انجام خواهد شد و در ابتدای سال آینده نهضت بزرگ ساخت و ساز شروع خواهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید