نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن | شرایط ویژه نهضت ملی مسکن

اقدامی عجیب در ساخت نهضت ملی مسکن | جزییات جدی از خرید و فروش نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اوقاف می‌تواند کمک کند" گفت: مالکیت زمین اوقافی با مالکیت خصوصی متفاوت است.

اقدامی عجیب در ساخت نهضت ملی مسکن | جزییات جدی از خرید و فروش نهضت ملی مسکن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

نهضت ملی مسکن شرایط خاصی برای احراز صلاحیت دارد.نهضت ملی مسکن موردتوجه تهرانی‌ها قرار گرفته است.نهضت ملی مسکن، شرایط خرید خانه را فراهم می‌کند.نهضت ملی مسکن طرح جدید دولت است.نهضت ملی مسکن به جوان‌ها کمک می‌کند.

نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اوقاف می‌تواند کمک کند" گفت: مالکیت زمین اوقافی با مالکیت خصوصی متفاوت است.

فرزانه صادق‌مالواجرد با اشاره به تفاهمنامه وزارت راه  شهرسازی با سازمان اوقاف، اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه، زمین‌های اوقافی قبل از الحاق ارزش‌گذاری شود.

وی ادامه داد: استان‌ها باید در اجرای تفاهمنامه وزارت راه و اوقاف همکاری کنند. در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اوقاف می تواند کمک کند و باید به این نکته توجه داشت که مالکیت زمین اوقافی با مالکیت خصوصی متفاوت است.

وی همچنین با اشاره به نوسازی بافت فرسوده، افزود: بسته‌های تشویقی شهرسازی در بافت‌های فرسوده منجر به رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده می‌شود. این مهم موردتوجه وزارت راه و شهرسازی بوده و دراین راستا گام‌هایی برداشته شد.

وی با تأکید بر این‌که ضوابط ساخت‌وساز در بافت فرسوده باید با ضوابط ساخت وساز در سایر بافت‌ها متفاوت باشد، اضافه کرد: زیرساخت‌های موجود در بافت فرسوده شرایطی را ایجاد کرده است که تولید مسکن در این بافت‌ها بسیار ساده‌تر باشد.

در تهرانسر ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به صورت مشارکتی در حال ساخت است که پس از اتمام کار، دولت و بخش خصوصی هرکدام سهم خود را برمی‌دارند. سهم دولت با شرایط خاصی از طریق آگهی عمومی فروخته خواهد شد و به این صورت نیست که در بازار قابل خرید و فروش باشد.

در این خصوص خلیل محبت‌خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران  گفت: هنوز پروژه به اتمام نرسیده که متاسفانه یک عده دلال وارد بازار شده و به مردم می‌گویند یک پولی به ما بدهید تا این واحدها را برایتان بخریم. در حالی که این دلال‌ها اصلا مسئولیتی ندارند و خرید و فروش واحدها غیرقانونی است. از آن گذشته هنوز سهم طرفین مشخص نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که شهروندان موارد تخلف را به ما گزارش دهند گفت: از مردم می‌خواهیم فریب سودجویانی که مدعی مالکیت یا واسطه‌ی فروش واحدهای نهضت ملی مسکن هستند نخورند.

محبت‌خواه تاکید کرد: شهروندان هیچ‌گونه پولی به حساب دلالان واحدهای نهضت ملی مسکن واریز نکنند و اگر تخلفی در این زمینه مشاهده کردند از طریق مراجعه حضوری به ما اطلاع دهند تا با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

تاکید رهبر انقلاب بر تولید نهضت ملی مسکن در کشور

زینعلی در رابطه با تاکید رهبر انقلاب بر حل مشکل مسکن در کشور و ضرورت توجه به مشکلاتی که این بازار حیاتی برای مردم پدید آورده است، بیان کرد: در حال حاضر بهترین پیشران اقتصادی در کشور، بازار مسکن است و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند تمام منابع لازم برای ساخت و ساز در کشور موجود است و ما نیازی به واردات از خارج از کشور نداریم.

این کارشناس مسکن افزود: باید مدیران توانمند اجرایی با نظارت و پیگیری های مستمر، به تولید مسکن درکشور سرعت ببخشند تا شاهد اعتماد سازی عمومی نسبت به بازار مسکن در جامعه باشیم. همچنین با ایجاد سیاست های پولی و مالی مناسب، اقشار مختلف جامعه را برای خرید مسکن توانمند کنند.مشکلات بخش مسکن باعث ایجاد رکود در بازار می شود و با این اتفاق انباشت تقاضا صورت می گیردکه تعادل بازار را بر هم می زند. در نتیجه توان خرید مردم از بین رفته و بازار اجاره نیزکه متاثر از قیمت مسکن است، ملتهب شده و باعث نارضایتی های عمومی می شود.

به گفته زینعلی در اکثر کشورهای دنیا مالکیت مسکن موضوع خیلی مهمی برای مردم نیست و معضل خاصی به حساب نمی آید ولی درکشور ما از دیرباز این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. مسکن یکی از بنیادین ترین موضوعات تشکیل خانواده است که اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند تبعات جبران ناپذیری را در سطح کلان جامعه به وجود می آورد.

زینعلی در پایان گفت: امید است که دولت در چشم اندازها و برنامه های آتی خود با ایجاد منابع و افزایش تولید بهینه تر ، بتواند گره کور بازار مسکن را باز کند. ولی در حال حاضر اقدامی که بتواند گره گشا باشد، دیده نمی شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن با تامین زمین های جدید خبر داد و گفت: ثبت نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی دارای شرایط چهارگانه در طرح نهضت ملی مسکن قطعی شد.

« محمود محمودزاده» امروز ( یکشنبه) در آستانه یکسالگی دولت در گزارشی به ارایه آماری از عملکرد ساخت نهضت ملی پرداخت و گفت: افزایش ساخت و ساز توسط بخش خصوصی یکی از  راهبردهای جهش تولید مسکن بود که بتوانیم آمار را از صدور ساخت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد پروانه ساختمانی در سالهای اخیر ارتقا دهیم.

وی گفت: در همین راستا به ارایه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح‌های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت و ساز صنعتی باشد ۲۰ درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می شود.  

وی گفت: نتیجه این سیاست آن است که اکنون بیش از ۳۳۵ هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای تولید مسکن ثبت نام کردند که نشان میدهد درخواست تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری خواهد داشت.

محمودزاده گفت: سازندگان می توانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضای طلایی خودداری شده است  و متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید