سوپرایز فوق العاده تامین اجتماعی: افزایش حقوق بیمه شدگان تایید شد| حقوق تامین اجتماعی ها تا 12 میلیون تومن رسید!!

سوپرایز فوق العاده تامین اجتماعی: افزایش حقوق بیمه شدگان تایید شد| حقوق تامین اجتماعی ها تا 12 میلیون تومن رسید!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وقتی شما در شرکتی مشغول به کار هستید، داشتن بیمه تامین اجتماعی امری ضروری برای شما خواهد بود.سازمان تامین اجتماعی با این بیمه، از کارمندان کارخانجات، اداره‌جات و سایر افراد حمایت می‌کند.تامین اجتماعی تضمین می‌دهد که خدمات این بیمه را در طول پرداخت حق بیمه به همراه مستمری بعد از بازنشستگی دریافت خواهید کرد.همچنین از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی نیز می‌توانید استفاده کنید.سازمان تامین اجتماعی طرح های جدیدی برای پوشش همگانی در دست اقدام دارد

این بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به اندازه یک ماه حقوق هدیه می‌گیرند

سازمان تامین اجتماعی کمک‌هزینه ازدواج را به بیمه‌شدگانی که برای اولین‌ بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌کند.

کمک‌هزینه ازدواج که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود، هدیه و شادباشی است که این سازمان به بیمه‌شدگانی که تشکیل خانواده جدید می‌دهند پرداخت می‌کند.

این کمک‌هزینه به بیمه‌شدگانی که برای اولین‌بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌شود.

میزان کمک هزینه پرداختی، معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده (مزد مبنای کسر حق بیمه) است و در صورتی که طرفین عقد ازدواج (زن و مرد) بیمه شده و واجد شرایط باشند، کمک‌هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت خواهـد شد. 

بیمه تامین اجتماعی

این خدمت در گذشته با مراجعه حضوری مشمولان واجد شرایط به شعب سازمان تامین اجتماعی برای ارائه مدارک موردنیاز و تکمیل فرم‌های درخواست انجام می‌شد، اما با الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه این خدمت در قالب طرح ۳۰۷۰ و از طریق ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات ثبت احوال، علاوه بر اینکه پس از ثبت ازدواج در پایگاه ثبت احوال، این کمک هزینه خودکار حساب واریز می‌شود، بیمه‌شدگان واجد شرایط خود نیز می‌توانند درخواست دریافت آن را در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.

نحوه ثبت‌نام و دریافت کمک هزینه ازدواج

نحوه ثبت‌نام برای دریافت کمک‌هزینه ازدواج به اینگونه است که با ورود به صفحه تامین اجتماعی، در قسمت بیمه‌شدگان- حمایت‌های کوتاه مدت و درخواست هدیه ازدواج نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنید.

پس از احراز شرایط دریافت کمک‌هزینه ازدواج، کاربر با انتخا کلید «تایید و ادامه» نسبت به ثبت درخواست اقدام می‌کند به محض انتخاب کلید تأیید و ادامه درخواست کمک هزینه ازدواج نامبرده در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه‌مدت ایجاد شده و به اداره کل امور مالی ارسال می‌شود.

چنانچه موفق به درخواست کمک هزینه ازدواج نشده و در این رابطه با پرسش مواجه هستید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست خود اقدام کنید تا مورد بررسی قرار گیرد./ ایسنا

بیمه تامین اجتماعی

شرایط جدید تامین اجتماعی برای بیمه زنان خانه دار و دختران

اقتصاد 100-طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

مطابق با آمارهای سال ۱۴۰۰، تعداد زنان خانه‌دار ۲۱ میلیون نفر است. براساس اعلام شهلا کاظمی پور- جمعیت‌شناس، میانگین سنی زنان خانه دار ایرانی حدود ۴۰ سال است و در آمارگیری‌ها وقتی زنی همسر نیز ندارد و خانواری "زن سرپرست" است، خود را خانه‌دار اعلام می‌کند و از این رو می‌توان گفت میانگین سنی زنان خانه‌دار حدودا ۴۰ سال باید باشد. با این وجود از هر رنج سنی در زنان خانه‌دار وجود دارد.

به گفته این جمعیت شناس، ۲.۵ درصد از زنان ۱۰ تا ۱۴ ساله، ۲۳ درصد از زنان ۱۵ تا ۱۹ ساله، ۵۰ درصد از زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله و ۸۰ درصد زنان ۵۰ سال به بالا خود را خانه دار معرفی کرده‌اند.

زنان خانه‌دار و دختران مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشـش تأمین اجتماعی قرارگیرند و از خدمـات تأمین اجتماعی اسـتفاده کنند. طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» بوده و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است. در این طرح، زنان و دختران رأسا بیمه پردازی می‌کنند و تأمین امنیت اقتصادی زنان بخصوص در دوران پیری (دریافت مستمری) و از کارافتادگی، از مزایای بیمه برای زنان اسـت.

بیمه زنان خانه‌دار و دختران که در سازمان تأمین‌اجتماعی ذیل طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی تعریف شده، یکی از انواع پوشش‌های بیمه‌ای طراحی شده از سوی این سازمان برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی به تمامی زنان و دختران کشور است. تأمین امنیت اقتصادی زنان به‌خصوص در دوران پیری و از کارافتادگی از مزایای بیمه برای زنان خانه‌دار است.

شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

نرخ پرداخت حق‌بیمه، انتخابی و ١٢، ١۴ یا ١٨ درصد دستمزد یا درآمد ماهانه انتخابی فرد متقاضی است.

زنان خانه‌دار و دختران تحت پوشش خدمات درمانی به تبع بیمه‌پردازی همسر یا والدین، می‌توانند کماکان از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز استفاده کنند.

دریافت مستمری همسر مرحوم، مانع بیمه‌پردازی جداگانه زنان خانه‌دار نیست. این افراد پس از رسیدن به شرایط بازنشستگی، هم مستمری قبلی به‌عنوان فرد بازمانده و هم مستمری بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

خدمات تامین‌ اجتماعی برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران

خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان به دو دسته خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی تقسیم می‌شود و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از جمله مهم‌ترین خدمات بلندمدت این سازمان است.

شرایط و مقررات بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار و دختران

زنان خانه‌دار و نیز دخترانی که در رده سنی بین ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید