قیمت هویج| قیمت هویج امروز

قیمت هویج هر روز گران تر از دیروز| عاملی گرانی هویج

قیمت هویج طی روزهای آتی به طرز قابل تاملی افزایشی شد.

قیمت هویج هر روز گران تر از دیروز| عاملی گرانی هویج
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت هویج گران شد. قیمت هویج پس از شیوع موج کرونا دلتا به با افزایش بسیاری مواجه شد. قیمت هویج به دلیل نبود نظارت در توزیع افزایش یافت. قیمت هویج از قیمت موز پیشی گرفت. قیمت هویج امروز را می خوانیم.

قیمت هویج امروز

قیمت هویج فرنگی و ایرانی امروز در میادین میوه و تره بار ۱۳۸,۰۰۰ تومان به فروش رفت.

گرانی قیمت هویج

اصغری از تولید ۲۶۰ هزار تن هویج در تابستان خبر داد و گفت: ازدیاد تقاضا در بازارهای صادراتی و داخل بر قیمت این محصول موثر است.

حسین اصغری مدیر کل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنامه تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله هویج به صورت فصلی با هماهنگی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها تهیه و برای اجرا ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: در مقطع تولید تابستانه، برنامه تولید هویج ۲۰۰ هزار تن بوده که عملاً بر اساس گزارش استان‌ها، ۲۶۰ هزار تن تولید محصول محقق شده است.

او در پایان با اشاره به اینکه هویج جزو کالاهای اساسی و استراتژیک کشور نبوده و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است، گفت: هرگونه افزایش تقاضا ناشی از کشش بازارهای صادراتی و مصرف داخل در افزایش قیمت این محصول مؤثر خواهد بود.

فروش هویج با کارت ملی حقیقت دارد؟

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: فروش هویج با کارت ملی در اصفهان صحت ندارد اما نیروهای نظارتی باید بر خرده فروشی‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

فروش هویج با کارت ملی حقیقت دارد؟

ناصر اطرج در خصوص آخرین وضعیت بازار هویج در اصفهان اظهار داشت: بازار این محصول وضعیت خوبی ندارد و در خرده فروشی‌ها شاهد تخلفاتی هستیم.

وی تاکید کرد: اما باید توجه داشت که عمده ترین تخلف در این زمینه گرانفروشی است و فروش هویج با کارت ملی در اصفهان صحت ندارد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه به دلیل برخی از شایعات مصرف هویج در اصفهان به شدت افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: در گذشته نیاز شهرستان اصفهان در هر روز به هویج ۲۰ تن بود و این در حالی است که این میزان به ۴۰ تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل کمبود هویج در بازار بارش‌های استان فارس بوده است، ادامه داد: در این استان بخش زیادی از صیفی جات و به ویژه هویج بر اثر بارش‌ها از بین رفت.

اطرج تاکید کرد: باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از هویج مورد نیاز اصفهان از استان فارس تامین می‌شد که امسال به علت سیل بردگی این محصول بسیار کم به دست ما می‌رسد.

پیش‌بینی ما کاهش قیمت هویج در روزهای آینده است

وی خشکسالی در برخی از مناطق را نیز از دیگر دلایل کمبود هویج در اصفهان اعلام کرد و گفت: بخشی از نیاز استان به هویج از محصولات شهرستان‌های فلاورجان، فریدن،‌چادگان و ازنا تامین می‌شد که امسال در این شهرستان‌ها نیز به دلیل خشکسالی شاهد کاهش تولید هستیم.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه فروش هویج با کارت ملی در اصفهان صحت ندارد این روزها با توجه به برداشت هویج در مناطق سردسیر اصفهان شاهد افزایش این محصول در بازار خواهیم بود، اضافه کرد: از این رو پیش بینی ما کاهش قیمت هویج طی روزهای آینده است.

عرضه هویج در بازار اصفهان ۲ برابر قیمت خرید در میدان میوه و تره بار

وی با بیان اینکه از اواخر هفته گذشته نیز شاهد روند نزولی قیمت هویج در میادین میوه و تره بار هستیم، ادامه داد: تا قبل از این قیمت هر کیلوگرم هویج دست چین از ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان بود و این در حالی است که بر اساس شنیده‌ها این محصول در بازار تا ۴۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسید.

اطرج گفت: قیمت هویج نیز در این بازه رمانی ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان بود که در بازار تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.

وی با بیان اینکه امروز هویج ممتاز در میدان میوه و تره بار اصفهان هر کیلو ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان و قیمت هویج درهم ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام شد، ابراز داشت: باید توجه داشت که در خرده فروشی‌ها باید حداکثر تا ۳۰ درصد افزایش قیمت این محصول به دست مصرف کننده برسد.

احتکار هویج توسط دلالان را تائید نمی‌کنیم

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان احتکار هویج توسط دلالان را تائید نمی‌کنیم، اضافه کرد: باید توجه داشت که هویج محصولی است که زود خراب می‌شود و حداکثر می‌توان آن را ۵ روز در انبار نگهداری کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که دلالان با حضور سر مزارع هویج را خریداری کرده و آن را به کشورهای عراق و پاکستان صادر می‌کنند و این امر نیز چالش بزرگی است.

اطرج تصریح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که در حال حاضر در بازار اصفهان با کمبود ۵۰ درصدی هویج مطابق با نیاز مواجه هستیم و باید در این زمینه نظارت جدی‌تری بر بازار و همچنین خروج محصولات از کشور داشته باشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید