قیمت بنزین | قیمت بنزین شهریور ماه

قیمت بنزین کاهش می یابد؟| قیمت بنزین جدید نرخی چند؟

معاون وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، تاکید کرد؛ سهمیه کماکان مانند گذشته در کارت‌های سوخت شارژ می شود.

قیمت بنزین کاهش می یابد؟| قیمت بنزین جدید نرخی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که بارها مطرح شده است. بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای با هدف تشویش اذهان و روحیه جامعه، اخبار کذبی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ که نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین در دست بررسی نیست. حتی بارها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال‌جاری یعنی سال ۱۴۰۱ تغییری نخواهد داشت. در ادامه آخرین خبر از افزایش قیمت بنزین را بخوانید. 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، تاکید کرد؛ سهمیه کماکان مانند گذشته در کارت‌های سوخت شارژ می شود.

جلیل سالاری در حاشیه مراسم رونمایی از اجرای پنج طرح ملی زیرساخت‌های ایجاد شده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کاهش سهمیه سوخت و احتمال سه نرخی شدن بنزین اظهار داشت: در ابتدا که در سال ۸۶ سامانه هوشمند سوخت اجرا شد نظام سهمیه بندی اجرایی شد و اعتباراتی برای استفاده از کارت سوخت شخصی در نظر گرفته شد که در سنوات مختلف رقم سوخت تخصیصی در کارتها بین ۵۰۰ لیتر، ۳۰۰ لیتر و..، متفاوت بود.وی ادامه داد: به موازات آن کارت جایگاهدار هم روی همه نازلها تعبیه شد .

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: اکنون سهمیه سوخت ۱۵۰۰ تومانی به قوت خود باقی است و قابلیت ذخیره ساری دارد نرخ دوم هم دارنده خودرو می تواند ار موجودی کارت شخصی و یا کارت جایگاهدار استفاده کند که با توجه به اینکه تفاوت قیمتی وجود ندارد عمدتا از کارت جایگاهدار استفاده می کنند.

وی تامید کرد: موضوع کاهش سهمیه سوخت نرخ دوم به لحاظ اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همجوار و مهاجرت کارتها اعمال شده و موضوع خاصی نیست.

سالاری با بیان اینکه بحثی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، تاکید کرد: توزیع بنزین سهمیه ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان و آزاد با نرخ ۳هزار تومان به قوت خود باقی است.

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست سهمیه کاهش باید بر اساس آنچه در تبصره ۱۴ قانون پیش بینی سده کارت سوخت دارندگان خودرو شارژ می شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، تاکید کرد؛ سهمیه کماکان مانند گذشته در کارتهای سوخت شارژ می شود. مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور: تحت هیچ شرایطی آقای رئیس جمهور اجازه افرایش قیمت بنزین را نخواهد داد.

مرتضوی: همچنین رییس جمهور در رابطه با قیمت سایر اقلام هم تاکید دارند تا پایان سال افزایش قیمتی صورت نگیرد.

وزیر کشور در خصوص شایعه گرانی و یا کاهش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی واکنش نشان داد.

احمد وحیدی در واکنش به موضوع بنزین مبنی بر اینکه عده‌ای ‌شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند اظهار داشت: به هیچ وجه تغییری در سهمیه بنزین و قیمت بنزین رخ نخواهد داد و مردم عزیز خیالشان راحت باشد.

وی با بیان اینکه سهمیه دوم بنزین هم کاملاً برقرار است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی را مطرح می‌کنند که بنده کاملاً این شایعه‌ها را تکذیب می‌کنم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه درخواست ما از مردم عزیز کشورمان این است که به هیچ وجه نگران نباشند عنوان کرد: روال عادی در جایگاه‌های سوخت برقرار است و قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد‌. از سوی دیگر هم رسانه‌های معاند کارشان این است که با راه‌اندازی برخی شایعه‌ها، آرامش مردم‌ را سلب کنند و کاملاً هم اهدافشان مشخص است چون دشمن ما هستند.

ممکن است در آینده دولت واردات بنزین توسط بخشی خصوصی را آزاد کند که در پی قانون جدید بنزین ممکن است این سوخت سه نرخی شود. نکته‌ای که بر اساس صحبت‌های وزیر اقتصاد و عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌توان به طور قطع آن را تایید کرد این است که بنزین تا پایان امسال گران نمی‌شود.

چندی پیش وزیر اقتصاد صراحتا اعلام کرد که اگر روند استفاده فعلی از بنزین در کشور ادامه پیدا کند، ممکن است کشور نیازمند واردات بنزین شود.

به نقل از تحلیل بازار، گمانه‌زنی‌ها درمورد گرانی بنزین این روزها حسابی داغ شده است. دولت سهمیه بنزین افراد را از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر کاهش داده و مقدار سوخت‌گیری در هر نوبت را به ۳۰ لیتر کاهش داده است. اما به نظر می‌رسد که اینها تنها اخبار غافل‌گیرکننده این روزهای وزارت نفت نیست.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت برای کاهش میزان سوخت آزاد موجود در کارت ها نمی تواند در مبارزه با قاچاق سوخت موثر باشد.

عبدالعلی رحیمی مظفری، با اشاره به طرح جدید دولت در خصوص کاهش میزان سوخت آزاد در کارت ها بیان کرد: مطالبی که این روزها برای افزایش قیمت بنزین، به دنبال این طرح مطرح می شود صرفا گمانه زنی و یا نظرات افراد است و تاکنون هیچ برنامه رسمی برای افزایش قیمت بنزین وجود نداشته است.

کنترل قاچاق سوخت نیازمند طرحی هوشمند است

وی در ادامه اظهار کرد: علی رغم اینکه عده ای معتقدند که با اجرای طرح کاهش سهمیه آزاد سوخت کارت ها می توان جلوی قاچاق بنزین را گرفت، ولی بنده با توجه به شناختی که از سیستم حمل و نقل دارم معتقدم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. ما اگر به دنبال جلوگیری از قاچاق سوخت هستیم باید اصل برنامه پیمایش و سامانه هوشمند مربوط به باربری ها و راهداری را کنترل کنیم.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از قاچاق سوخت، نیازمند طرح هوشمند هستیم، گفت: این طرحی که اجرا شده است یک مسکن جزئی است اما اصل درد در جای دیگری است که باید درمان شود.

با کاهش سهمیه بنزین شائبه افزایش نرخ بار دیگر قوت گرفت این درحالی است که ۲ روز پیش در حالی کاهش سهمیه کارت سوخت اعلام شد که بسیاری از رانندگان اطلاعی درباره سهمیه آزاد کارت سوخت نداشتند و با کاهش ۱۰۰ لیتری مواجه شدند.

 گذشته از آن کارشناسان بارها درباره احتمال گرانی بنزین در ماه‌های آینده خبر داده بودند اما رویکرد وزارت نفت همواره بر تکذیبیه‌های مکرر بود و به صراحت بیان می‌شد که دولت تصمیمی برای گرانی سوخت ندارد، این درحالی است که معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر از کاهش سهمیه‌های بنزین آن هم به دلیل روند افزایشی مصرف بنزین و اختلاف نرخ بنزین در داخل نسبت به کشورهای همجوار می‌دهد کارشناسان معتقدند که کاهش سهمیه بنزین بهانه‌ای است که افکار عمومی را برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی آماده کنند و راهکار‌های دیگری برای جلوگیری از قاچاق بنزین وجود دارد اما از بدنه دولتی نمی‌توان انتظار ارائه راهکار‌های سخت داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید