قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا امروز 13 دی کولاک کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا امروز 13 دی کولاک کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 13 دی - 09:32

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 18,497,000
طلای ۲۴ عیار 24,662,000
طلای 18 عیار / 740 18,250,000
طلای دست دوم 18,250,350
آبشده کمتر از کیلو 80,140,000
مثقال طلا 80,160,000
انس طلا 1,838.86

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 199,210,000
سکه بهار آزادی تک فروشی  190,260,000
نیم سکه تک فروشی 123,300,000
ربع سکه تک فروشی 88,200,000
سکه گرمی تک فروشی 44,100,000
تمام سکه (قبل 86) 188,000,000
نیم سکه (قبل 86) 94,000,000
ربع سکه (قبل 86) 49,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

 

حباب سکه

حباب سکه امامی 23,160,000
حباب سکه بهار آزادی 14,110,000
حباب نیم سکه 35,080,000
حباب ربع سکه 44,020,000
حباب سکه گرمی 22,340,000

تجارت نیوز نوشت: در شرایطی که بازار ارز، انتظامی است و برخی معامله‌گران احتمال نوسان‌گیری بازارساز از موقعیت فعلی را می‌دهند، طلا و سکه با روندی ناهمسان معامله می‌شوند.

با احتیاط معامله کنید

از روز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱، قیمت طلا و سکه روند کاهشی محسوسی داشت. تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها، نوشتن قیمت را دشوار می‌کند. امروز و در لحظه نگارش این گزارش بازار روند معکوسی را نسبت به روز گذشته در پیش گرفت. قیمت سکه افزایشی و قیمت طلا کاهش داشت.

انس جهانی طلا همچنان در محدوده ۱۸۲۳ دلار قرار دارد و بازیگر فعالی در قیمت طلا و سکه بازارهای داخلی نیست.

امروز معاملات دلار بالای محدوده ۴۰ هزار تومانی کلید خورد. نوسان امروز بازار ارز بار دیگر قیمت در بازار فلز زرد و حباب آن را در مسیر صعودی قرار داد.

فعالان بازار می‌گویند باید با احتیاط بیشتری در بازار معامله کرد. امروز روند قیمت سکه بر مدار صعود قرار گرفت و فعلا فارغ از بازار تعطیل طلای جهانی بر مدار قیمت دلار در حال افزایش است.

البته این فلز زرد طی ۲ هفته‌ گذشته و در روزهایی که قیمت دلار و انس جهانی طلا کاهشی و یا باثبات بود، روندی صعودی داشت. حباب سکه نیز طی این مدت همواره افزایشی بود. برخی کارشناسان در هفته‌های گذشته این روند افزایشی حباب سکه را آلارم افزایش قیمت دلار می‌دانستند. این تحلیل بیش از ۲ هفته است که در بازار ارز صدق می‌کند.

معامله‌گران بازار در روزهای گذشته، محدوده ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را محدوده‌ مقاومتی برای سکه می‌دانستند. هم اکنون قیمت سکه امامی در حال نزدیکی به محدوده مذکور است.

امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی رسید. این قطعه از سکه روز گذشته در کانال ۱۹ میلیون تومانی معامله شد.

سکه بهار آزادی امروز بیشترین سهم افزایش قیمت را در خانواده خود داشت و با رشد بیش از ۵۰۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۱۹ میلیون و هشت هزار تومان در زمان نگارش این گزارش معامله شد.

نیم سکه امروز ۵۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت را پشت سر گذاشت و با نرخ ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی به قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

امروز قیمت طلا روند کاهشی داشت و هر مثقال طلا ۸ میلیون و ۱۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۸۴۹ هزار تومان شد.

طلای دست دوم نیز به قیمت یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید.

حباب سکه امروز برخلاف روز گذشته افزایش داشت و بیشترین افزایش حباب مربوط به سکه بهار با بیش از ۶۰۰ تومان بود. سایر قطعات سکه نیز از ۵۰۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش حباب داشتند.

قیمت طلا در بازار روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ در حالی شاهد ثبات بود که سکه به طرز عجیبی گران شد. در لحظه تنظیم این خبر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۵۲ هزار تومان رسید. سکه امامی با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز یکشنبه وارد کانال ۲۰ میلیون تومانی شد و به ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به ۱۹ میلیون تومان رسید. نیم سکه نیز دوباره از ۱۲ میلیون تومان عبور کرد و به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و افزایش ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. ربع سکه نیز که به شدت دچار حباب قیمتی شده با افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی شد.

حمله سکه بازان به بازار سکه

هرچند قیمت طلا و سکه از قیمت دلار و انس جهانی سیگنال می‌گیرد، اما با وجود ثبات نسبی در قیمت دلار و انس جهانی، قیمت سکه دچار التهاب شد؛ به طوری که سکه تمام بهار آزادی گرانی ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. مشاهدات اقتصاد ۲۴ از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد انتظارات تورمی و تقاضای سرمایه گذاری در التهاب قیمتی سکه و طلا بی تاثیر نبوده و سکه را وارد فاز جهش قیمتی کرده است.

اما سوال اصلی این است که قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده و به خصوص در شب عید ۱۴۰۲ چه سمت و سویی را در پیش خواهد گرفت؟

عرضه سکه کاهش یافت؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: تقاضای طلای آب شده و سکه در حالی افزایش عجیبی داشته که برای مصنوعات طلا تقاضای همیشگی و طبیعی وجود دارد.

ابراهیم محمدولی در مورد دلیل افزایش قیمت عجیب سکه در روزی که شاهد ثبات قیمت طلا و دلار هستیم، گفت: هم تقاضا بر رشد قیمت سکه موثر بوده است و هم عرضه. عرضه سکه کمتر از تقاضاست که موجب شده قیمت سکه روند افزایشی را طی کند.

چرا مردم به خرید سکه روی آورده اند؟

این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد دلیل افزایش تقاضا در بازار گفت: در شرایطی که بازار طلا و سکه دچار نوسانات قیمتی می‌شود، از نگاه ما یکسری خرید‌ها یا تقاضا‌های کاذب انجام می‌شود وگرنه دلیلی ندارد که سکه در یک روز شاهد افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی در طول دو ساعت باشد.

محمدولی با اشاره به اینکه یکسری معاملات کاذب در بازار طلا و سکه ایجاد شده است، ادامه داد: برخی سرمایه گذاران عجولانه عمل می‌کنند و به محض اینکه می‌بینند طلا و سکه کمی کاهش قیمت را تجربه کرده (همانند روز یکشنبه که شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم) به منظور کسب سود شروع به خرید سکه و طلای آب شده می‌کنند که همین خرید‌های عجولانه و معاملات کاذب موجب افزایش تقاضا و در نهایت افزایش قیمت می‌شود.

سکه بازان باز هم سود کردند

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ تصریح کرد: کسانی که پول یا سرمایه‌ای دارند، بازار‌ها را رصد می‌کنند تا جذاب‌ترین بازار را برای سرمایه گذاری برگزینند و شرایط حالِ حاضر بازار‌ها و نوسانات قیمت طلا و سکه موجب شده برخی از آب گل آلود ماهی بگیرند و سکه را مأمن خوبی برای سرمایه گذاری بیابند.

محمدولی ادامه داد: هرچند روز شنبه به دلیل کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی، قیمت طلا و سکه کاهشی شد و سکه دو کانال سقوط کرد، اما امروز شاهد برگشت قیمت سکه به مدار افزایشی بودیم.

آیا آرامش به بازار طلا و سکه برمی گردد؟

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه کلید برگشت به عقب قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در دست بانک مرکزی است، گفت: قیمت دلار به میزان محدودی نسبت به روز یکشنبه نوسانات افزایشی داشته که امیدواریم مسئولان بانک مرکزی بتوانند جلوی نوسانات دلار را بگیرند تا بازار‌های مختلف از جمله بازار طلا و سکه روی آرامش را به خود ببینند.

محمدولی در مورد پیش بینی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در شب عید ۱۴۰۲ به اقتصاد ۲۴ گفت: تقاضای سکه و طلا از اواسط بهمن ماه همانند روند هر ساله افزایش می‌یابد، زیرا جشن‌ها و مراسمات در ایام عید و تعطیلات بیشتر از قبل می‌شود و به همین دلیل از اواسط بهمن ماه مردم برای آن جشن‌ها و سنت‌ها و رسم و رسومات خود وارد بازار طلا و سکه می‌شوند و تقاضای جدید به طور قطع می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد. امیدواریم بازار در این ایام خوب باشد و داد و ستد مصنوعات طلا هم رونق بگیرد، اما نوسان درون آن ایجاد نشود.

دیدگاه خود را ارسال کنید