قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا دوباره افرایش یافت | قیمت طلا امروز 8 دی | طلا ثابت می ماند؟

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۸ دی ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا دوباره افرایش یافت | قیمت طلا امروز 8 دی | طلا ثابت می ماند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا امروزپنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۱ میلیون و۹۴۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۰۵ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است، قیمت مثقال طلا به ۸ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 19,432,000
طلای ۲۴ عیار 25,909,000
طلای 18 عیار / 740 19,173,000
طلای دست دوم 19,172,890
آبشده کمتر از کیلو 84,190,000
مثقال طلا 84,210,000
انس طلا 1,805.62

تثبیت قیمت طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار | آیا روند قیمت صعودی خواهد شد؟

قیمت طلا در روز چهارشنبه همچنان در منطقه تثبیت ۱۸۰۰ دلاری قرار داشته و برای صعودی شدن، گاوها باید بتوانند مقاومت مهم پیش رو در نقطه ۱۸۲۵ دلار را بشکنند.

قیمت طلا

برای صعودی شدن قیمت طلا، کندل روزانه قیمت طلا باید موفق به شکست مقاومت موجود بر روی خط روند افقی در نقطه ۱۸۲۵ دلار بشوند. شکست این مقاومت، در را به روی آزمایش ۱۸۳۳ دلار باز خواهد کرد که در صورت حصول این هدف، مقاومت روانی بعدی روی ۱۸۵۰ دلار قرار خواهد داشت.

اما در صورت ریزش قیمت ها، حمایت اولیه بعدی در نقطه ۱۷۹۴ دلار قرار دارد که تلاقی خط روند افزایشی (خط حمایت مثلث) و میانگین متحرک روزانه صعودی ۲۱ (DMA) است. بسته شدن روزانه کندل قیمت در محدوده زیر خط حمایت این مثلث، شکست نزولی را تایید کرده و تز صعودی را باطل خواهد کرد.

با اینحال، باید در نظر داشت که علاوه بر تحلیل تکنیکال، شرایط فاندامنتال موجود در نظام بین الملل چندان به سود طلا یا دارایی های دیگر نبوده و احتمال افزایش قیمت دستکم برای روز چهارشنبه چندان زیاد نیست. اعلام ممنوعیت صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ به علاوه استرالیا منحجر به ریزش بازارهای مالی برای امروز شده و شوک بزرگی به آنها وارد کرده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

 امروز چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱در بازار آزاد ، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۹۰۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید .

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید .

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۰۹ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

به نظر می‌رسد کف‌ها و سقف‌های حمایتی و مقاومتی در بازار فلز زرد این روز‌ها به طور ساعتی شکسته می‌شود. محدوده ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که برای قیمت سکه، محدوده مقاومت بود، اصلا به این قیمت توجهی نکرد و در کمتر از یک ساعت شکسته شد.

قیمت طلا امروز در پله ۹ کانال یک میلیون تومانی قرار دارد و اگر با روند روز‌های گذشته قیمت افزایش یابد، محدوده ۲ میلیون تومانی به زودی شکسته خواهد شد.

به نظر می‌رسد افزایش پلکانی قیمت سکه در بازار فراموش شده و به صورت پرشی در حال افزایش است.

تحلیلگران بازار در روز‌های گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. به باور آن‌ها رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان بازار این فلز خوش‌رنگ را تکان داده است. برآیند بازار، اما نشان می‌دهد اکنون مردم هم دلار می‌خردند و هم طلا و سکه!

برخی معامله‌گران نیز معتقدند اگر دخالت بازارساز نبود، قیمت ارز از بازار طلا جا نمی‌ماند. به باور آن‌ها روند افزایشی حباب سکه، سیگنال افزایش قیمت برای دلار است.

در روز‌های اخیر نیز قیمت دلار سقف‌شکنی زیادی داشت. به نظر می‌رسد سیگنال حباب سکه که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند در قیمت دلار اکنون خود را نشان داده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید