یارانه نقدی| زمان واریز یارانه نقدی| مبلغ یارانه نقدی

فوری: زمان واریز یارانه نقدی| مبلغ جدید یارانه نقدی اعلام شد

یارانه معیشتی بنزین اولین یارانه سال ۱۴۰۱ است.

فوری: زمان واریز یارانه نقدی| مبلغ جدید یارانه نقدی اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی چند سالی است که پرداخت می شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی ندارد. یارانه نقدی هر ماه به حساب سرپرست خانواده واریز می شود. یارانه نقدی به تمام افراد پرداخت نمی شود. یارانه نقدی سال جدید قرار است افزایشی شود.

یارانه نقدی

جزئیات اولین یارانه نقدی امسال

زمان پرداخت اولین یارانه نقدی سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

براساس برنامه ریزش صورت گرفته در روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شود. این یارانه در ساعت ۲۴ پرداخت می‌شود.

همانند دوره‌های قبل، مبلغ یارانه بنزین خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه 3 دهک اول درآمدی در سال 1401 خبر داده است.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

وی که با دانشجو گفتگو می کرد در پاسخ به این سوال که این یارانه چند درصد افزایش می‌یابد گفت: ما در حال مذاکره با مجلس هستیم اجازه بدهید خروجی حاصل شود اطلاع رسانی می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه  یکی از سیاست‌های رفع فقر مطلق، رفع فقر غذایی است و ما تلاش می‌کنیم در کارخانه‌های تولید مواد غذایی به ویژه صنایع شیر ایران پگاه که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد با کاهش قیمت و افزایش کیفیت در مسأله رفع فقر غذایی نقش داشته باشیم گفت:بر اساس دستور رئیس‌جمهور، برای شب عید نیازمندان یک بسته غذایی طراحی شده است که ما تصمیم‌گیر هستیم اما باید سازمان برنامه و بودجه به جمع‌بندی برسد و از سوی مقامات ذی‌ربط اعلام می‌شود.

وی در مورد کم و کیف طراحی بسته غذایی گفت: خبرهایی در راه است اما مقامات ذی‌ربط بعد از تصمیم‌گیری نهایی به زودی اعلام می‌کنند اما در قالب بسته‌های معیشتی غذایی، این بسته‌ها به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

عبدالملکی تأکید کرد:‌ ما در زمینه طراحی سبد غذایی تصمیم‌ساز هستیم اما خود وزارت کار پولی در اختیار ندارد و باید منابع آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسأله حذف یارانه افراد ثروتمند، گفت: سامانه‌های ما مانند پایگاه جامع رفاه ایرانیان همین الان این امکان‌ را دارد که افراد ثروتمند را شناسایی کنیم و ما دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرده‌ایم که اطلاعات برخط از دارایی‌ افراد را بدهند اما اجرای حذف افراد ثروتمند منوط به تصویب قانون بودجه است که در مجلس در حال بررسی است.ما آمادگی داریم در صورت تصویب قانون با استفاده از سامانه‌های موجود افراد ثروتمند را از یارانه حذف کنیم.

عبدالملکی همچنین در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال 1401 گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود./تسنیم

جزئیات جدید یارانه نقدی

حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو: طبق بند یک تبصره ۸ قانون بودجه، مشترکانی که بالاتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، یارانه به آنها پرداخت نخواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دست به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط نزند مجبور است که از بانک مرکزی استقراض کند لکن برخی‌ها معتقدند که اگر این استقراض صورت گیرد تورم سرسام آوری در کشور به وجود خواهد آمد.

تعداد یارانه‌بگیران ۷۸ میلیون نفر است و ابن یارانه به حساب سرپرستان خانوار این افراد واریز می‌شود. ۲۱ میلیون خانوارها از آنها در بهار سال قبل وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که بیست و یکمین قسط آن در این ماه برداشت می‌شود. ۹ قسط دیگر باقی می‌ماند که تا آذر ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

همزمان با واریز یارانه نقدی از سوی دولت، سازمان تامین اجتماعی نیز باید آخرین حقوق امسال بازنشستگان را واریز کند. در سال گذشته واریز حقوق از ۱۵ اسفند شروع شد که به توجه به نیاز خانوارها برای خرید عید احتمالا امسال نیز زودتر از ماه‌های قبل واریز شود.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جشنواره فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای که با موضوع تعاون و همدلی برگزار شد، گفت: در سومین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب هستیم. هنر یکی از ابزارهای بسیار اساسی در گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: امروز در برخی کالاها دیگر مفهومی از ارز 4200 در بازار وجود ندارد در نتیجه دیگر دلیلی برای پرداخت ارز ترجیحی وجود ندارد، در نتیجه دولت در تبصره 14 یکصد هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار کم‌درآمد مردم در نظر گرفته است، ضمن اینکه بسیاری از افراد که سطح درآمدی بالایی دارند یارانه دریافت می‌کنند و دولت باید به این مسئله رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: دولت به‌دنبال اجرای یک برنامه کامل است که تمام زوایای این مسئله را در نظر گرفته باشد. حذف ارز ترجیحی تورم دارد اما این مسئله در کارگروه‌های تخصصی بررسی شده است، بر این اساس 7.6 درصد تورم ایجاد می‌شود اما به‌سبب جلوگیری از افزایش پایه پولی بخش زیادی از این رقم به جامعه بر خواهد گشت. امیدوار هستیم بتوانیم از منابع موجود در کشور به‌درستی استفاده کنیم.

میرکاظمی در مورد پرداخت رقم یارانه‌ ریالی به‌ازای حذف ارز ترجیحی در سال بعد، گفت: متوسط پرداختی یارانه ناشی از حذف ارز 4200تومانی بین 90 تا 120 هزار تومان خواهد بود و این مسئله براساس وضعیت دهک‌ها در جلسات کارشناسی تعیین خواهد شد.

واریز یارانه میلیونی بحساب این افراد

دولت‌ها برای کمک به خانوار ها در تامین هزینه‌های زندگی و معیشتی، یارانه‌ هایی را برای افراد در نظر گرفته اند که هرماه به حساب افرادی که شرایط لازم را دارند واریز می‌شود.

 از سال ۱۳۹۰ دولت دهم برای کمک به خانواده‌ها یارانه نقدی به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را در نظر گرفت که پس از گذشت ۱۰ سال تاکنون این مبلغ، بیستم هر ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود؛ با توجه به بررسی‌های انجام شده این مبلغ  به حساب ۷۷ میلیون نفر واریز می‌شود.

 یارانه معیشتی، از آبان ماه ۹۸ به دنبال افزایش قیمت بنزین دولت برای کمک به خانواده‌ها مابه‌التفاوت این افزایش قیمت را به حساب افراد واریز می کند که این مبلغ بسته به تعداد اعضای خانواده‌ها متغیر است. این یارانه دهم هر ماه به حساب افراد واریز خواهد شد؛ به طوری که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان است که با توجه به آمارها، این مبلغ به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد.

تا آخر سال چه مقدار یارانه به خانوارهای یک نفره، ۲ نفره، ۳ نفره، ۴ نفره و ۵ نفره به بالا تعلق می‌گیرد؟

خانوارهای یک نفره:

با توجه به مجموع مبلغ یارانه‌ها، تا پایان سال برای خانوارهای یک نفره، ۴۰۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در موعد مقرر به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود.

خانوارهای ۲ نفره:

در ادامه، دولت برای کمک به خانواده‌های ۲ نفره در مجموع مبلغ ۵۹۴ هزار تومان را در نظر گرفته که تا پایان امسال به این افراد اختصاص داده است.

خانوارهای ۳ نفره:

در این بین برای خانواده‌های ۳ نفره هم با توجه به یارانه نقدی  ۴۵ هزار ۵۰۰ تومانی و یارانه ۱۳۸ هزار تومانی معیشتی، در مجموع ۷۳۴ هزار تومان پرداختی‌صورت می‌گیرد.

خانوارهای ۴ نفره:

با توجه به اعداد و ارقام برای خانواده‌های ۴ نفره هم ۸۷۰ هزار تومان در ۴ ماه آینده یعنی آذر، دی، بهمن و اسفند در نظر گرفته شده است که به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد.

خانوارهای ۵ نفره و بالاتر:

در آخر هم، یک میلیون و ۲ هزار تومان برای خانواده‌های ۵ نفره و بالاتر تا پایان سال ۱۴۰۰ به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود، تا از این مبلغ در مخارج خود استفاده کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید