قیمت برنج| قیمت برنج امروز| قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج امروز 31 فروردین 1401| برنج طارم 90 هزار تومان

یکی از سیاست های مهم دولت کنترل قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار آنها است اما اکنون به برکت احتکارکنندگان قیمت برنج طارم ایرانی به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت برنج امروز 31 فروردین 1401| برنج طارم 90 هزار تومان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت برنج طی چند ماه گذشته در نوسان است. قیمت برنج به دلیل کاهش واردات گران شد. قیمت برنج به دلیل نبود نظارت افزایشی شد. قیمت برنج علیرغم وعده های مسولان هنوز کاهش نیافته است. جزئیات قیمت برنج امروز را در ادامه بخوانیم.

قیمت برنج

قیمت برنج امروز 31 فروردین 1401

یکی از سیاست های مهم دولت کنترل قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار آنها با هدف حمایت از سفره مردم است البته اگر نسبت به تغییرات قیمت کالاهای اساسی در دنیا مقایسه داشته باشیم تا حدی دولت موفق عمل کرده است اما برخی از گرانی ها به افزایش قیمت‌های دنیا مربوط نمی شود و مهمترین سبب آن در داخل کشور است.

 این گزارش به موضوع تنظیم  بازار روغن، شکر و برنج می‌پردازد چرا که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول بازار  باید اقدامات لازم را  در راستای کنترل قیمت ها انجام دهد.

طی اسفندماه سال ۱۴۰۰ نرخ مصوب اقلام  برنج پرمصرف ایرانی توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد به عنوان مثال برنج طارم درجه یک با قیمت کیلویی ۶۵ هزار تومان عرضه شد بررسی تغییرات قیمت بازار طی دو ماه گذشته نشان می‌دهد که در عمده فروشی های بازار تهران قیمت این برنج  بین کیلویی ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان متغیر است بررسی ها نشان می دهد که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بر روی قیمت برنج افزوده شده است.این قیمت ها در خرده فروشی ها متفاوت می‌شود به گونه‌ای که برنج طارم ایرانی تا ۹۰ هزار تومان نیز قیمت گذاری شده است مسئولان جهاد کشاورزی احتکار را مهمترین عامل نوسانات قیمت برنج می‌دانند.

مهمترین هدف احتکار گران افزایش قیمت پایه برنج با توجه به نزدیک بودن سال کشت آن است مسئولان جهاد کشاورزی به کلیه مسئولان بازرسی دستور داده اند تا در ماه مبارک رمضان با گرانفروشان بیش از قیمت مصوب ۶۵ هزار تومان و همچنین احتکار کنندگان عمده فروشی ها برخورد کنند.

جالب است بدانید که اغلب شالیزارها و کشاورزان برنج را به قیمت کیلویی ۶۵ تا ۶۸ هزار تومان به فروش می رسانند این در حالی است که دولت به دنبال نرخ مصوب ۶۵ هزار تومان میباشد که به واسطه هزینه‌های حمل و نقل و اقدامات شوم دلال ها این قیمت دور از ذهن به نظر می رسد اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی سعی دارند تا طی هفته آینده قیمت برنج را به قیمت مصوب برساند.

دیدگاه خود را ارسال کنید