یارانه معیشتی

یارانه معیشتی به زودی در حساب سرپرستان خانوارها

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: سی‌امین مرحله یارانه معیشتی (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه معیشتی به زودی در حساب سرپرستان خانوارها
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه معیشتی با تغییر همراه شد. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت می شود. یارانه معیشتی به تمام افراد پرداخت نمی شود. یارانه معیشتی مبلغ چندانی ندارد. یارانه معیشتی یکی از طرح های دولت برای حمایت از برخی از افراد جامعه است.

یارانه معیشتی

جزئیات جدید یارانه معیشتی

سی‌امین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: سی‌امین مرحله یارانه معیشتی (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین، دوازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به افزایش مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، اظهار کرد: در سال جاری مستمری این قشر از جامعه ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به پیگیری و مکاتبات انجام شده برای پرداخت مستمری مددجویان در سال جاری، گفت: نامه‌نگاری‌هایی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است اما با توجه به اتمام فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که افزایش مستمری مددجویان از اردیبهشت‌ماه اعمال شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر همین اساس مستمری فروردین ماه مددجویان همانند بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت و از اردیبهشت‌ماه افزایش مستمری مددجویان را خواهیم داشت.

وی گفت: در اردیبهشت علاوه بر افزایش مستمری اردیبهشت، مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز پرداخت می‌شود.

پرداخت مستمری معیشتی ۴۲۰ هزار تومانی برای هر نفر

۲ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص افزایش ۲۰ درصدی «مستمری» معیشتی مددجویان در سال جاری، اعلام کرد که میزان افزایش مستمری مراکز شبانه‌روزی منوط به مصوبه هیات وزیران است که سازمان طی هفته آینده پیشنهادات خود را در این راستا آماده و به هیات وزیران اعلام خواهد کرد.

مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره به ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره به ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید