یارانه نقدی| واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی ماه اول به حساب همه متقاضیان واریز می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یارانه نقدی ماه اول به حساب همه متقاضیان واریز می شود و بعد از تایید قابل برداشت خواهد بود.

یارانه نقدی ماه اول به حساب همه متقاضیان واریز می شود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دولت سیزدهم وعده یارانه نقدی را اجرایی کرد. یارانه نقدی به حساب همه متقضیان واریز شد. یارانه نقدی جدید فعلا قابل برداشت نیست. یارانه نقدی افزایش پیدا کرد. یارانه نقدی با دهک بندی به متقاضیان واجد شرایط تعلق گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی نوشت:

مبلغ یارانه به عنوان حق هر ایرانی که در ۹ دهک درآمدی قرار دارد محفوظ است. با دستور رئیس‌جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده و بعد از تایید قابل برداشت خواهد بود. وزارت مردم ظرف یک ماه همه برخواست‌ها را بررسی خواهد کرد.

یارانه نقدی

 

طی 2 یا 3 سال اخیر، سیاست پرداخت یارانه‌های نقدی، بیش‌تر بر روی حفظ رفاه و همچنین کمک به معشیت خانواده‌ها تمرکز کرده است، بنابراین پرداخت یارانه را می‌توان به عنوان راه‌حلی برای یکسان شدن توزیع درآمد و همچنین کاهش نابرابری (کاهش ضریب جینی) قشر آسیب‌پذیر جامعه، نسبت به قشر مرفه دانست. بر همین اساس، مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با استفاده از داده‌های خام بودجه خانوار مرکز آمار ایران در سال 99، درگزارشی با عنوان «برآورد اثرات اعطای یارانه‌های نقدی جدید بر شاخص‌های توزیع درآمد خانوارهای شهری در سناریوهای مختلف» به ارزیابی آثار پرداخت یارانه بر مبنای داده‌های مذکور در قالب چهار سناریوی مختلف پرداخته است.

واریز یارانه اردیبهشت 1401 بر اساس سناریوهای جدید

طبق گزارشات 4 سناریو مختلف برای کاهش نسبت‌های مخارج دهک‌ها و همچنین ضریب جینی پیش‌بینی شده است. که این چهار سناریو عبارتند از:

1.پرداخت یارانه نقدی 70 هزار تومانی به خانوار‌های دهک اول تا پنجم

2.پرداخت یارانه نقدی 70 هزار تومانی به خانوار‌های دهک اول تا هفتم

3.پرداخت یارانه نقدی 90 هزارتومانی به خانوارهای دهک‌های اول تا پنجم

4.پرداخت یارانه نقدی 110 هزارتومانی به خانوارهای دهک‌های اول تا پنجم

در بین این چهار سناریو پیش‌بینی شده، سناریو چهارم مناسب‌ترین سناریو برای کاهش نسبت مخارج خانوارها و ضریب جینی است. درواقع پرداخت یارانه 110 هزارتومانی به دهک‌های اول تا پنجم، می‌تواند بیش‌ترین تاثیر را در حمایت مالی خانواده‌ها بگذارد. همچنین باید بگوییم که این سناریو بدون توجه به «روش‌های تامین مالی بودجه» و «بررسی اثرات تورمی» برنامه‌ریزی شده است و با توجه به روش نادرست تامین یارانه نقدی، می‌تواند تمام نکات مثبت پرداخت یارانه نقدی را خنثی کند. بر اساس این نظریه پژوهشگران نیازمند مطالعات تکمیلی و همچنین بررسی منابع مورد نظر و اثرات تورمی، برای تصمیم‌گیری نهایی درمورد اجرایی شدن این سناریو به عنوان یارانه اردیبهشت 1401 هستند.

 برنامه اصلاحات ارز ترجیحی، روال پرداخت تمامی یارانه‌های نقدی را تغییر داد. از جمله این پرداخت‌‎های در شرف تغییر، یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است. پیش از این یارانه نقدی اردیبهشت ماه شامگاه بیستم هر ماه پرداخت می‌شد. آخرین بار بیستم فروردین ماه این یارانه برای یکصد و سی و چهارمین مرتبه پرداخت شد. مبلغ ثابت این یارانه در تمام این مدت به ازاء هر نفر چهل و پنج هزار و پانصد تومان بود. حالا یک روز مانده به موعد پرداخت یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱‌ ، تردیدهایی درباره پرداخت این یارانه برای یک صدو سی‌ و پنجمین مرحله وجود دارد.

 

حجم ویدیو: 6.12M | مدت زمان ویدیو: 00:03:15 دانلود ویدیو

دیدگاه خود را ارسال کنید