سود سهام عدالت| افزایش سود سهام عدالت

سود سهام عدالت جاماندگان تعیین تکلیف شد

با توجه به آخرین آمار ثبت شده در سامانه شرکت سامانه گذاری مرکزی(سمات) حدود 2 ملیون نفر سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبا معتبر از گرفتن سود سهام بی بهره ماندند.

سود سهام عدالت جاماندگان تعیین تکلیف شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سهام عدالت، یکی از مهم ترین نوع سهام های دولتی در ایران می باشد. پرداخت سود سهام عدالت ماهانه پرداخت می شود. سهام عدالت به حساب ثابت سهامداران واریز می شود. سود سهام عدالت 1401 افزایش یافت. سود سهام عدالت جاماندگان 1400 نیز واریز خواهد شد.

 سهام عدالت

امروز (۳۱ اردیبهشت ماه)، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب جاماندگان از دریافت سود سهام عدالت، واریز خواهد شد. بنابر آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند. بیش از ۱۵۰هزار سهامدار از ابتدای سال جاری با ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده‌اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

سهامداران می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سهام عدالت، شماره شبای خود را وارد یا ویرایش کنند. مشمولان سهام عدالت باید به سامانه سجام مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند تا امکان شناسایی آنها برای پرداخت سود فراهم شود. (جاماندگان دریافت سود سهام عدالت تا ۳۰ اردیبهشت ماه، فرصت تکمیل و اصلاح اطلاعات خود را در سامانه سجام داشتند.)

مرکز تماس جامع ذی نفعان بازار سرمایه با شماره ۱۵۶۹ آمادگی پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه سهام عدالت است. افراد با بررسی مشخصات و اصلاح اطلاعات خود، اگر مشمول واریز سود باشند، می‌توانند سود خود را دریافت کنند. آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز ۳۰ اردیبهشت ماه و از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

 سهام عدالت

سود سهام عدالت چقدر می باشد؟

۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵هزار نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند. با این وجود، برخی از مشمولان سهام عدالت به دلیل وجود موانعی از جمله شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، قادر به دریافت سود نشدند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: پرداخت سود ۲۰۰ هزار نفر از جاماندگان دریافت سود سهام عدالت امروز آغاز شده است.

سهام عدالت

تکلیف جاماندگان سهام عدالت

"محمود حسنلو" در مورد واریز سود سهام عدالت مشمولان این سهام گفت: استخراج اطلاعات و محاسبه سود جاماندگان سهام عدالت از امروز آغاز شده و امیدوارم تا فردا (یکشنبه) همه پرداخت‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت در ۲ ماه نخست امسال مشکل شماره شبای معتبر بانکی خود را برطرف کرده بودند، به همین علت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از امروز (شنبه)، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این تعداد از سهامداران را به حسابشان واریز کرد. 

معاون عملیات سمات با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. 

حسنلو درباره سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، اظهار داشت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند. 

جاماندگان سهام عدالت چه باید بکنند؟

معاون فناوری و توسعه نوآوری سمات با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است اما امیدواریم این گونه سهامداران هر چه سریعتر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را پرداخت کند. 

گفتنی است، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف ایجاد سامانه‌ای یکپارچه، فراگیر و ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه  www.sejam.ir به‌صورت حضوری و غیرحضوری ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند و به باشگاه بزرگ مشتریان بازار سرمایه ملحق شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید