مهدی طارمی| ازدواج مهدی طارمی

گل مهدی طارمی جهانی شد|لحظه درخشان گل آخر مهدی طارمی|فیلم

ستاره فوتبال ایرانی برای هوادار تیم پورتو شاهکار کرد. پورتو با سربلندی به رختکن رفت.

گل مهدی طارمی جهانی شد|لحظه درخشان گل آخر مهدی طارمی|فیلم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مهدی طارمی یکی از پر طرفدار ترین ستاره فوتبال ایران است. مهدی طارمی از 6 سالگی فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند. مهدی طارمی با دختری پرتغالی ازدواج کرد. مهدی طارمی در سال 1399 به باشگاه پورتو وارد شد. مهدی طارمی ستاره گل زن پرتغالی شد.

مهدی طارمی بار دیگر برای تیمش گلزنی کرد تا پورتو برابر حریفش یک نیمه را پیروز به رختکن برود. در دیدار امشب مهدی طارمی که در ترکیب پورتو مقابل توندلا به میدان رفت با گلزنی دوباره از روی نقطه پنالتی بار دیگر پیام آور شادی برای هواداران پورتو شد.

 

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. طارمی در ردهٔ ملی از سال ۱۳۹۴ به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت. طارمی در حال حاضر یکی از بهترین مهاجم‌های ۱۰ لیگ برتر اروپایی است.

طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. او سپس در الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در پورتو در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد.

مهدی طارمی

 

مهدی طارمی در شهریور ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به باشگاه فوتبال پورتو پیوسته‌است. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط سایت اتحادیه فوتبال اروپا، گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این نظرسنجی از هواداران فوتبال اروپا خواسته شده بود تا از بین ده گل، بهترین را انتخاب کنند. حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و گل طارمی با کسب بیش از ۷۵۰ هزار رای اول شد.

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال ریو آوه در لیگ برتر پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای این تیم و در اولین حضورش به عنوان بازیکن ثابت، هت‌تریک کند. او در بازی بعدی نیز توانست با درخشش خود دو پنالتی را برای ریو آوه کسب کند. او در این بازی‌ها عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد و همچنین نمرات ۱۰ از ۱۰ و ۸٫۱ از ۱۰ را از نگاه هواسکورد گرفت. او علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف است.

مهدی طارمی

 

در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به «پنالتی‌گیر» معروف شده‌است. در انتهای فصل نیز طارمی با به ثمر رساندن ۱۸ گل مشترکاً به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی به آقای گلی لیگ برتر پرتغال رسید.

او ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کارلوس کیروش دعوت شد. طارمی در جشن بهترین‌های لیگ برتر چهاردهم (۹۴–۱۳۹۳) به عنوان بهترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. او در این مراسم در چهار رشته از جمله بازیکن سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود. وی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۱۳۹۴ انجام داد.

او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد. مهدی طارمی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از بازیکنان تأثیر گذار تیم ملی بود که گل و پاس گل‌های سرنوشت سازی داد و وی با عملکرد فوق‌العاده اش و گل‌های حساس و تأثیری گذاری را به ثمر رساند باعث موفقیت تیم ملی شد و همچنین در بازی تیم ملی با عراق تک گل صعود بخش ما را وارد دروازه عراق کرد و باعث صعود تیم ملی مان به جام جهانی ۲۰۲۲ شد. وی در مجموع ۱۱ بازی ای که به میدان رفت ۴ پاس گل و ۷ گل به ثمر رساند

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در پیروزی سه بر صفر مقابل هند، با سماجت خود یک پاس گل موفق برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند.

مهدی طارمی

 

مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود؛ او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های ۳ امتیازی زد و در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و یکی از عوامل صعود تیم ملی به جام جهانی بود. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت و در هر سه مسابقه به میدان رفت. مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.

مهدی طارمی

 

زندگی شخصی مهدی طارمی و همسرش

مهدی طارمی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر ، بازیکن پست مهاجم فوتبال است.او تا دیپلم بیشتر درس نخوانده اما از 6 سالگی فوتبال را زیر نظر پدرش شروع کرد سپس به پرسپولیس رسید و حالا در تیم ملی و در «پورتو» پرتغال می درخشد. او با 187 سانتی متر قد و 79 کیلوگرم وزن ، راست پا می باشد اما توانایی بازی با پای چپ را هم دارد. 

مهدی طارمی در محله صیادان بوشهر بنام «شغاب» به دنیا آمد است ، پدرش علیشاه از بازیکنان حرفه ای فوتبال و مادرش نیز خانه دار می باشد. فرزند آخر است و برادرش بنام محمد (بازیکن فوتبال) و یک خواهر هم دارد. 

مهدی طارمی

او در مصاحبه ای گفته است: پدرش «علیشاه طارمی» یک بازیکن دفاع وسط بود که هم دوره هایش از بازی های خوب او تمجید می کنند و که به اتفاق پدر  به سمت فوتبال رفته است. در آن سال ها که هم دوره ای های او سوار بر لنح و به صیادی می رفتند که او در هوای گرم بوشهر در زمین های خاکی فوتبال تمرین می کرده است.او فوتبال را بصورت جدی از سال 1377 وقتی 6 ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال 1381 وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد و اکنون ستاره گل زن تیم پرتغالی پورتو می باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید