اخبار سلبریتی | حواشی جشنواره کن | ترانه علیدوستی

ماجرای حمله آزیتا ترکاشوند به ترانه علیدوستی و واکنش طرفدران ترانه علیدوستی | حواشی جشنواره کن

آزیتا ترکاشوند در توییتی، ترانه علیدوستی را توبیخ کرد. او را متهم به وطن فروشی و دو رویی کرد. طرفداران ترانه علیدوستی به پیام او واکنش نشان دادند.

ماجرای حمله آزیتا ترکاشوند به ترانه علیدوستی و واکنش طرفدران ترانه علیدوستی | حواشی جشنواره کن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ترانه علیدوستی بازیگر مطرح ایرانی است. ترانه علیدوستی متولد 22 دی ماه 1362 می باشد. ترانه علیدوستی برای ایفا نقش در فیلم های متعدد جوایز بزگ گرفته است. ترانه علیدوستی بازیگر سریال پر طرفدار شهرزاد بوده است. ترانه علیدوستی همسر علی منصور می باشد.

آزیتا ترکاشوند در واکنش به حرف‌های ترانه علیدوستی در جشنواره کن، نوشت:

«خانم ترانه علیدوستی هنرمند گرامی با این پوز نمی‌شود از درد مردم گفت .نمی‌توان درک کرد دست‌های پینه‌بسته پدری را . نخواهی فهمید رنج مادری را که خود سرپرست خانواده است یعنی چه؟

خانم ترانه... مگر می‌شود میلیارد میلیارد دستمزد تهیه‌کننده اختلاسگر را نوش جان کنی و بعد دادخواه مردم باشی و در شبکه‌های خارجی ادای رابین هود را دربیاوری؟

ای بانوی دلاور و شجاع پول دستمزد شهرزاد را به مردمی که مدعی هستی دوست‌شان داری و قلبت برایشان می‌تپد با عشق ببخش. شعار را همه ما بلدیم. ای بانوی آزادی‌خواه و مردم‌دوست کاش زمانی که رقص‌کنان و خرامان‌خرامان روی فرش قرمز کن قدم می‌زدی و حرص قدرت‌طلبی باعث شده بود فراموش کنی ارزش نخل سوخته آبادان بیشتر از نخل طلای کن است.

راستی چرا آنجا صدای مردم نشدی؟ چرا نگفتی کمر مردم از تحریم‌ها شکسته ؟چرا با یک تسلیت تسلای دل مردم داغدیده آبادن نبودی و آبادان را فراموش کردی؟ البته که حق می‌دهم، چرا؟ چون تو تنها یک ایرانی نیستی، تابعیت داری و از آنجایی که در وجود تو مردم‌دوستی و میهن‌پرستی فریاد می‌زند به هر حال باید هر دو کشورت و مردمت را مراقب باشی و احسنت برتو و وجودت و شرفت.

این پیام آزیتا ترکاشوند با پیام های منفی از سمت طرفدارن ترانه علیدوستی رو به رو شد و با عث جنجال هایی در اینستا گرام شد.

​ ترانه علیدوستی

 

بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی (زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۲) بازیگر ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.علیدوستی در سال ۱۳۸۰ در اولین تجربهٔ سینمایی خود برای فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

ترانه علیدوستی

 

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است. او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دورهٔ برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو به‌دست‌آورد. ترانه علیدوستی در ویژه‌نامه شماره ۱۰۰ ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۹۰، مجله فیلم او را بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب کرد.

ترانه علیدوستی بازیگر ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است.

ترانه علیدوستی

 

زندگی شخصی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد 22 دی 1362 در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد. حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣4  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

ترانه علیدوستی

 

اوج شهرت ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تاکنون در آثار سینمایی ارزشمندی مانند فروشنده، چهارشنبه سوری، درباره الی و... داشته و برای بسیاری از مخاطبان شناخته شده بود. ایشان در تلویزیون هیچ بازی نداشته اما در سریال نمایش خانگی پربیننده و پرطرفدار شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی توانست در نقش اصلی آن سریال (شهرزاد) بدرخشد و به اوج شهرت دست یافت.

ترانه علیدوستی در اولین بازیش در فیلم “من ترانه 15 سال دارم” در نقش” ترانه پرنیان” توانست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را کسب نماید.

دیدگاه خود را ارسال کنید