آیفون 14 | ویژگیهای آیفون 14

تفاوتهای آیفون 14 جدید و آیفون 13 pro max

آیفون 14 که جدیدترین محصول اپل است، ویژگیهایی دارد که متقاضیان را به خود جذب میکند.

تفاوتهای آیفون 14 جدید و آیفون 13 pro max
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

هنوز تکلیف صاحبان آیفون 13 پرو مکس مشخص نیست! آیا آیفون 14 پرو مکس می‌تواند دارندگان 13 پرو مکس را هم به آپگرید ترغیب کند؟ در حقیقت سوال اصلی این است که چگونه می‌توان عملکرد محصول بی‌نقص و شگفت‌انگیزی نظیر iPhone 13 Pro Max را ارتقا داد. این گوشی عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد و کماکان سریع‌ترین گوشی بازار به شمار می‌رود. همچنین عملکرد دوربین این پرچمدار نیز بی‌نظیر است.

با این وجود به نظر می‌رسد اپل سعی دارد در نسل جدید این پرچمدار غول پیکر تنها نگرانی کاربران در خصوص خرید یک محصول از خانواده پرو مکس اپل، یعنی اندازه فیزیکی را هم رفع کند! بر اساس اطلاعات موجود، حاشیه‌های باریک‌تر و نسبت متفاوت طول به عرض صفحه نمایش، احتمالا آیفون 14 پرو مکس را به محصولی تبدیل می‌کند که ضمن ارائه عملکرد فنی هم تراز با iPhone 13 Pro Max یا قدرتمندتر از آن، اندازه‌ای جمع و جورتر خواهد داشت.

همچنین بر اساس اطلاعات موجود، اپل از تراشه‌های جدید A16 Bionic و حسگرهای جدید 48 مگاپیکسلی هم در این محصولات استفاده خواهد کرد تا محصول نهایی از حیث عملکرد سخت افزاری و عکسبرداری بی‌رقیب‌تر از گذشته باشد.

به طور خلاصه، مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه 2022 آیفون پرو مکس با نسل پیشین خود به شرح زیر خواهد بود:

  • حاشیه‌های کمتر و نسبت طول به عرض بیشتر در نسل جدید؛
  • حفره‌های دوگانه i شکل به جای ناچ؛
  • تراشه سریع‌تر A16 Bionic؛
  • دوربین جدید 48 مگاپیکسلی؛
  • قیمت پایه 100 دلار گران‌تر؛
  • احتمال تجهیز به اتصال ماهواره‌ای.

آیفون 14

ویژگیهای آیفون 14

آنطور که شنیده می‌شود اپل می‌خواهد وابستگی خودش به شرکت‌های چینی را کاهش دهد. یکی از جدیدترین اخباری که در این ارتباط شنیده‌ایم، جایگزین شدن شرکت ال جی اینوتک به عنوان تأمین‌کننده دوربین سلفی آیفون 14 به جای شرکت‌های چینی است. این نخستین باری است که اپل از یک تأمین‌کننده چینی برای ساخت قطعات داخلی آیفون استفاده خواهد کرد.

به گزارش Korean IT News، اپل این خبر را به شرکای تجاری اصلی خودش اعلام کرده است. پیش از این اپل قصد داشت از دوربین‌های سلفی ال جی اینوتک روی گوشی‌های سری آیفون 15 استفاده کند، اما مشکلات کیفی از سوی تولیدکنندگان دوربین چینی باعث شده تا آن‌ها زودتر چنین تصمیمی را عملی کنند.

در واقع شرکت‌های چینی و کمپانی ژاپنی Sharp، تأمین‌کنندگان اصلی دوربین سلفی آیفون هستند. دوربین سلفی یک سوم دوربین پشتی قیمت دارد. اما صنعت قطعه‌سازی کره جنوبی تلاش کرده تا وارد زنجیره تأمین دوربین پشتی آیفون شود.

رسانه کره‌ای IT News گزارش می‌کند که قیمت تمام شده هر واحد دوربین سلفی آیفون 14 سه برابر مدل‌های پیشین شده است که علت آن پیشرفت در عملکرد و مجهز شدنش به قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار است. ال جی اینوتک در حال حاضر دوربین‌های پشتی اصلی را برای اپل تأمین می‌کند و بازار دوربین سلفی را با شرکت ژاپنی شارپ تقسیم خواهد کرد.

به طور خلاصه، آیفون 14 پرو یک آپگرید معقول و منطقی برای نسل پیشین خود به شمار می‌رود. با این حال شاید برای افرادی که iPhone 13 Pro را در اختیار دارند، ارتقا به نسل جدید این گوشی تصمیم چندان منطقی‌ای نباشد.

البته این احتمال هم وجود دارد که اپل برگ برنده نسل جدید محصولات خود را برای روز رونمایی آن‌ها نگه داشته باشد چرا که این اتفاق پیش از این هم برای آیفون‌ها افتاده بود. بنابراین نمی‌توان از هم اکنون با قاطعیت در خصوص مقایسه دو آیفون اپل سخن گفت.

دیدگاه خود را ارسال کنید