اخبار سلبریتی| اخبار روز| حاشیه سلبریتی ها| خبر شوکه کننده احسان علیخانی | کوچ یکباره احسان از سیما

خبر شوکه کننده احسان علیخانی | کوچ یکباره احسان از سیما

فصل سوم عصر جدید، آخرین فصل از برنامه استعداد یابی احسان علیخانی می باشد.

خبر شوکه کننده احسان علیخانی | کوچ یکباره احسان از سیما
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

احسان علیخانی متولد 15 آبان 1360 می باشد. احسان علیخانی دانش اموخته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران می باشد. احسان علیخانی مجری برنامه های پر طرفدار ایرانی است. احسان علیخانی مجرد است. بیوگرافی احسان علیخانی را در این گزارش می خوانید.

برنامه عصر جدید

خداحافظی احسان علیخانی

عصر جدید یکی از برنامه های پرمخاطب است که افراد زیادی متقاضی حضور و شرکت در این برنامه هستند اما به دستور وزارت بهداشت ضبط این برنامه متوقف شد.

برنامه «عصر جدید»به مرحله نیمه‌نهایی خود رسیده و اولین قسمت از این مرحله، جمعه ۲۳ اردیبهشت، بعد از خبر ساعت ۲۲، از شبکه سه پخش می‌شود. به همین بهانه از زاوایه‌ای تازه نگاهی داشته‌ایم به ماهیت آن. با این رویکرد که ما همواره به برنامه‌هایی چون «عصر جدید» نیاز داریم که رویای ایرانی بودنمان را برجسته کنند و به یادمان بیاورند که«ما می توانیم هر ناممکنی را ممکن کنیم».

احسان علیخانی

همزمان با پایان دور مقدماتی مسابقه استعدادیابی عصرجدید، این رقابت تلویزیونی به مرحله نیمه نهایی خود رسیده و ۳۱ اجرای راه یافته به این مرحله در قالب ۶ برنامه به رقابت خواهند پرداخت تا در نهایت، ۶ فینالیست فصل سوم با انتخاب و رای نهایی مردم، به قسمت پایانی و فینال راه یابند.

اولین قسمت از مرحله نیمه نهایی این برنامه، به دلیل پخش مسابقه فوتبال بین تیم های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در شامگاه شنبه ۲۴ اردیبهشت، جمعه ۲۳ اردیبهشت، بعد از خبر ساعت ۲۲، از شبکه سه پخش می شود. شنبه ۲۴ اردیبهشت بازپخش قسمت اول «عصر جدید» بعد از مسابقه فوتبال پخش می‌شود و یکشنبه ۲۵ اردیبهشت نیز قسمت دوم نیمه نهایی این برنامه روی آنتن می‌رود. بینندگان بعد از پایان پخش هر قسمت از برنامه ۱۰۰ساعت فرصت دارند تا به شرکت کننده مورد نظر خود رای دهند. از هفته آینده، روال پخش «عصرجدید» به شکل قبلی بازمی‌گردد و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

احسان علیخانی

«عصر جدید» مثل همه برنامه‌های تولیدی بزرگ در سیما نقاط ضعف و قوت دارد؛ به ویژه نقاط ضعف در جزئیات را نمی‌توان از چشم مخاطب پنهان کرد. مثلا نحوه داوری‌ها و قضاوت‌ها یا برخی اجراها را می‌توان جزو این نقاط ضعف در اجرا برشمرد. با این همه برنامه«عصر جدید» چه در معنای واقعی کلمه«استعداد یابی» باشد و چه نباشد، توانسته است طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کند. آشکارا پخش مسابقه «عصر جدید» از شبکه سه سیما، در طول سال ۱۴۰۱ جزو پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیونی بوده است.

احسان علیخانی

فرض اینکه«عصر جدید» برنامه استعدادیابی نیست

به زعم برخی از کارشناسان نکته مهمی که درباره برنامه «عصر جدید» وجود دارد این است که نباید این برنامه را یک برنامه استعدادیابی محسوب کرد، این برنامه بیشتر نمایشی است؛ میهمانان و شرکت کنندگان می آیند واستعدادهای خودشان را به نمایش می‌گذارند و با رأی داوران و گاهی تماشاگران، صعود می‌کنند و به مراحل بالاتر می‌روند. وقتی بدانیم «عصر جدید» برنامه استعدادیابی نیست، آن گاه می توان از کنار آفت‌ها و آسیب‌های جدّی نمایشی شدن و صحنه‌ای شدنِ بروز و ظهورِ استعدادها به راحتی گذشت، چون وقتی حرف از استعدادیابی به میان می آید، این طور القاء می‌شود که استعداد همان چیزی است که در این برنامه دیده می‌شود. ممکن است افرادی بیرون از این مسابقه باشند و استعدادهای بزرگی باشند که دیده نشده‌اند. برخی اوقات هم گروهی با سودای دیده شدن به این فکر می‌افتند هر طور شده وارد چنین برنامه‌ای شوند، در این مسیر، استعداد خاصِ آن فرد کشف نمی‌شود.

به جای نشان دادن استعداد خودشان، راه نمایش گذاشتن و تأیید گرفتن از داورها را یاد گرفته‌اند. این مسئله همیشه مطرح بوده است که به گروهی هم حسّ حقارت دست می دهد که خودشان را نمی‌بینند و احساس می‌کنند استعدادی ندارند و هیچ وقت هم نخواهند داشت، بنابراین هر موقع «عصر جدید» را مقابل خودمان می‌بینیم با شمایل یک برنامه استعدادیابی، این برنامه را تماشا نکنیم.

احسان علیخانی

توضیح احسان علیخانی درباره توقف ضبط عصر جدید

احسان علیخانی مجری برنامه عصر جدید با انتشار ویدئویی درباره علت توقیف ضبط برنامه عصر جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا توضیح داد.

در ویدئویی منتشر شده توسط احسان علیخانی آمده است:

سلام رفقا روزهای عجیبی شده در پایان سال ٩٨ ، سالی پر تنش و پر فرار و نشیب ، کرونا مهمترین آزمون امسال برای تک تک ماست ، ترسناک نیست ولی کاملا جدیه ، رعایت کنیم و به شدت مراقبت کنیم هم برای خودمون هم برای سایرین ...

ویروس کرونا ، بزرگترین ضربه رو به ضبط و تولید "عصر جدید" زده ، اما حتما سلامتی تماشاگر و شرکت کننده و عوامل مهمترین موضوعه و با شیوع این ویروس و ابلاغ وزارت بهداشت ضبط ما متوقف شد و هر چیزی که شما خواهد دید ، چه مرحله راستی آزمایی و چه مسابقه اصلی ، اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه ضبط شده ، فقط ٢ قسمت بدون تماشاگر ضبط کردیم که خیلی مطلوب نیست بدون حضور شما ، منتظریم ببینیم با رعایت و همت همگی چه زمانی شرایط عادی خواهد شد که با حضور شما ادامه بدیم.

احسان علیخانی

تمام مشکلات و مختل شدن سیر و نظم "عصر جدید" ، فدای یک تار مویِ ، تماشاگر ، شرکت کننده و تمام گروه عصر جدید که سلامتیشون مهمتر از هر چیزیه ، ألبته ما به شدت نگرانِ استرس ، ترس و افسردگیه هموطنانمون هم هستیم که امیدوارم با همت همگی به سرعت حل بشه ، برای از بین رفتن کرونا باید همه کمک کنیم و این کاره یک جا ، یک دولت ، یک نهاد نیست ،تنها راه اینه که همه رعایت و مراعات کنیم ، به امید سلامتی تک تک شما ...

احسان علیخانی

احسان علیخانی و بهرام عظیمی

اولین فصل برنامه عصر جدید بهمن ماه سال گذشته روی آنتن رفت و این روزها برنامه راستی آزمایی فصل دوم عصر جدید پیش از آغاز پخش اولین قسمت این برنامه پخش میشود. طبق فصل اول رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و سیدبشیر حسینی به عنوان داور در برنامه عصر جدید حضور دارند.

دیدگاه خود را ارسال کنید