چگونه ضرر ارزهای دیجیتال در زمان بازار نزولی را کاهش دهیم؟

بازار ارزهای دیجیتال همواره صعودی نیست و همانند هر بازار دیگری، بالا و پایین های خود را دارد. موضوعی که سرمایه گذاری در این بازار را با ریسک هایی همراه می کند، اما حتی در زمان های نزولی فرصت های کسب سود وجود دارد و شما می توانید ضررهای خود را کاهش دهید.

چگونه ضرر ارزهای دیجیتال در زمان بازار نزولی را کاهش دهیم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

بازار ارزهای دیجیتال همواره صعودی نیست و همانند هر بازار دیگری، بالا و پایین های خود را دارد. موضوعی که سرمایه گذاری در این بازار را با ریسک هایی همراه می کند، اما حتی در زمان های نزولی فرصت های کسب سود وجود دارد و شما می توانید ضررهای خود را کاهش دهید.

بازار نزولی در ارزهای دیجیتال به نام زمستان ارز دیجیتال شناخته می شود و ممکن است از چندماه تا چندسال طول بکشد و منجر به ضرر گسترده سرمایه گذاران شود.

 

برای زمستان ارز دیجیتال آمادگی داشته باشید

خوش بینی کورکورانه و سرمایه گذاری در بازار بدون تحقیق و برنامه ریزی نمی تواند نتیجه خوبی داشته باشد و در نهایت منجر به ضرر می شود. اگر می خواهید سرمایه گذاری موفقی در بازار رمزارز و خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشته باشید، مهم است برای زمستان های ارز دیجیتال نیز آماده باشید.

زمستان ارز دیجیتال اصطلاحی است که برای کاهش های قیمتی طولانی مدت بازار به کار برده می شود. زمستان ارز دیجیتال معمولا با کاهش قیمت ارزهای مطرح بازار یعنی بیت کوین و اتریوم آغاز می شود و در ادامه به اکثر ارزهای دیجیتال بازار، توکن های NFT و دیگر بخش های بازار می رسد.

در حالی که معمولا زمستان ارز دیجیتال با افت سایر بازارهای اقتصادی مانند بازار سهام ایجاد می شود، اما همیشه اینگونه نیست و ارزهای دیجیتال بارها نشان داده اند که می توانند مستقل از سایر بازارهای جهانی حرکت کنند.

زمستان ارز دیجیتال بر ذهنیت سرمایه گذاران نیز اثرات مهمی می گذارد. وقتی قیمت ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد، تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید قبل از زیان‌های بیشتر بفروشید یا منتظر بازگشت قیمتی باشید، دشوار است.

هم اکنون از زمان اوج قیمتی در نوامبر 2021، بیت کوین فاصله زیادی با اوج قیمتی خود ایجاد کرده است و کاهش گسترده قیمت ارزهای دیجیتال بر برخی پروژه ها و شرکت های بازار نیز تاثیر گذاشته است و شاهد اعلام ورشکستگی و از بین رفتن برخی پلتفرم ها و اکوسیستم های رمزارز هستیم.

طبیعی است که ضرر گسترده سرمایه گذاران نیز بخشی از زمستان ارز دیجیتال است و ممکن است شما نیز گرفتار این سقوط های قیمتی شده باشید. اما برای کاهش ضرر و حتی کسب سود در زمان بازار نزولی چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

راهکارهای کاهش ضرر و کسب سود در بازار ارز دیجیتال

در ابتدا، مهم است که در خرید و فروش ارز دیجیتال از سرمایه ای استفاده کنید که از دست دادن آن اثر بزرگی در زندگی شما نخواهد گذاشت. زمانی که از بین رفتن ارزش سرمایه ارز دیجیتال، زندگی شما را با اختلال جدی مواجه نمی کند می توانید خیال راحت تری داشته باشید و در نهایت تصمیمات بهتری در بازار بگیرید.

همچنین مهم است توجه ویژه ای به ذهنیت خود داشته باشید، در نهایت سود و ضرر به تصمیمات شما بر می گردد و اگر ذهنیت مناسبی نداشته باشید، حتی در زمان بازار صعودی نیز نتیجه سرمایه گذاری شما ضرر خواهد بود. اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کنید، دانش خود را پیرامون بازار افزایش دهید و نگذارید ترس بر شما غلبه کند.

لازم است از ضرر نترسید، همواره در بازار ارزهای دیجیتال این فرصت وجود دارد که سود بدست آورید و ضررهای خود را جبران کنید. اگر دیگر به یک پروژه ارز دیجیتال امید ندارید و در ضرر هستید، می توانید آن را بفروشید و پول را در پروژه هایی که آینده بهتری دارند سرمایه گذاری کنید. به مرور زمان ضررهای شما جبران خواهد شد و به سود می رسید.

در نهایت در زمان زمستان ارز دیجیتال، بسیاری از ارزها به کف قیمتی خود می رسند و بهترین فرصت ها را برای افزایش موجودی در اختیار شما قرار می دهند. این سرمایه گذاری ها در نهایت می تواند سود بسیاری برای شما به همراه داشته باشد و ضررهای شما را جبران کنند.

خرید ارز دیجیتال در بازار نزولی

 

از سرمایه خود محافظت کنید

بازار نزولی ممکن است طولانی باشد، اما هرگز تا ابد ادامه پیدا نکرده است و در نهایت بازار این فرصت را پیدا می کند تا مشکلات ایجاد شده را رفع کند و با ورود سرمایه های جدید، رشد کند.

یکی از استراتژی های پرطرفدار در زمانی که سرمایه گذاران منتظر بازگشت بازار هستند، هودل نام دارد. در این استراتژی ارزهای دیجیتال برای مدت زمان طولانی در یک کیف پول نگهداری می شود تا در زمان مناسب به فروش برسد.

اگر شما نیز می خواهید این استراتژی را انتخاب کنید، صرافی سرمایکس می تواند بهترین انتخاب شما در زمان های سخت بازار باشد. کیف پول داخلی و امن این صرافی از دارایی های شما در برابر حملات و تحریم ها محافظت می کند و در هر زمان می توانید به بازار معاملاتی با بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع دسترسی داشته باشید.

علاوه بر امکان نگهداری امن و طولانی مدت ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس، می توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را در سریعترین زمان و با بهترین قیمت انجام دهید.

از دیگر امکانات این صرافی می توانیم به امکان تبادل ارز به ارز، اپلیکیشن موبایل و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته اشاره کنیم.

 

برچسب ها : سرمایکس,sarmayex,خرید ارز دیجیتال,فروش رمزارز,بازار نزولی

 

دیدگاه خود را ارسال کنید