صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر چیست؟

صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

صندلی دسته تحریر آمفی تئاتر نوعی از صندلی آمفی تئاتر است که دسته غالباً متحرک آن فضای بیشتری نسبت به دسته‌های صندلی معمولی دارد، این فضای بیشتر امکان نوشتن و مطالعه را به فرد می‌دهد. از صندلی دسته تحریر آمفی تئاتر در سالن‌های همایشی که در آن مراسم علمی، دانشجویی و کنفرانس‌های بین‌المللی مرتبط با دانش برگزار می‌گردد استفاده می‌شود. انتخاب صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر برای سالن‌های همایش اداره‌ها و شرکت‌ها نیز مناسب است زیرا چنین صندلی‌هایی امکانات مورد نیاز افراد در برگزاری جلسه‌های کاری را دارا هستند. در انتخاب این نوع از صندلی‌ها بهتر است به نکات مختلفی توجه شود از جمله امکانات و تفاوت‌های انواع صندلی درسته تحریر که در ادامه این متن به آن می‌پردازیم.

انواع صندلی دسته تحریر

انواع مختلفی از صندلی‌های دسته تحریر وجود دارد که با توجه به دکوراسیون داخلی می‌توان از یکی از آن‌ها استفاده کرد. با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی آمفی تئاتر، کاربرد سالن و فضایی که برای هر یک صندلی در نظر گرفته می‌شود می‌توانید با انتخاب صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر فضای سالن آمفی تئاتر را پوشش دهید و علاوه بر کاربرد معمول صندلی از امکانات افزوده آن از جمله دسته‌ای که برای نوشتن کنار صندلی نصب شده نیز بهره ببرید. این دسته‌ها به صورت معمول در کلاس‌ها و سمینارهای علمی و کنفرانس‌های پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا مخاطبان نیاز به ایجاد فضا و محیطی برای نوشتن و قرار دادن برگه و جزوه دارند.

به نظر می‌رسید که هر نوع از صندلی دسته تحریر با جنس و طراحی دسته خود از دیگر صندلی‌های متمایز می‌شود، صندلی دسته تحریر چرمی، صندلی دسته تحریر چوبی یا‌ ام دی اف و صندلی دسته تحریر فایبرگلاس از انواع پرکاربرد صندلی دسته تحریر است. در طراحی این دسته‌ها نیز دو نوع متحرک و ثابت دیده می‌شود که نوع متحرک کاربرد بیشتری دارد و در بسیاری از آمفی تئاترها از آن استفاده می‌شود چون به سادگی با خم کردن دسته تحریر صندلی می‌توان آن را به صندلی معمولی تبدیل کرد و امکان نشستن و بلند شدن بدون مزاحمت دسته تحریر برای مخاطبان میسر می‌شود.

فاکتورهای مهم صندلی دسته تحریر آمفی تئاتر

در انتخاب صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر برای سالن‌هایی که به چنین صندلی مخصوصی نیاز دارند چند نکته اهمیت دارد. ابتدا لازم است بدانیم که در همایش‌هایی علمی و پژوهشی و سایر مواردی که در آن نیاز به نوشتن و صندلی با دسته تحریر است افراد به مدت طولانی‌تری می‌نشینند و با انجام فعالیت نوشتن تحرکی جزئی دارند. اگر صندلی مطابق با ارگونومی و ساختار اسکلت انسان طراحی شده باشد افراد احساس راحتی بیشتری دارند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن ستون فقرات مخاطبان بهتر است صندلی دسته تحریر دارای طراحی مناسب و هماهنگ با ارگونومی بدن باشد.

صندلی دسته تحریر توسط افرادی که دانشجو هستند یا به هر دلیلی علاقمند به نوشتن در سالن همایش بوده و از دسته تحریر برای ایجاد فضای این کار استفاده می‌کنند ساخته می‌شود. بسیار محتمل است که افراد ناخودآگاه و ناآگاهانه با خودکار و قلم بر روی صندلی و دسته تحریر آن خطی بکشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که صندلی‌ها قابلیت شستشو داشته باشند و سطح آن‌ها در برابر خط و خش مقاومت بالایی داشته باشد.

صندلی‌های دسته تحریر در جنس‌های مختلفی مانند چوب و ‌ام دی اف و صندلی سینمایی عرضه می‌شوند. هر چه مقدار چوب یا ‌ام دی اف به کار رفته در نشیمن صندلی بیشتر باشد راحتی مخاطبانی که از آن استفاده می‌کنند کمتر خواهد بود؛ بنابراین بهتر است از صندلی با پوشش مناسب که مقدار کمتری چوب در آن به کار رفته است استفاده کنیم تا راحتی مخاطبان تضمین شود.

2

ضرورت استفاده از صندلی دسته تحریر

در چه سالن‌هایی از صندلی دسته تحریر استفاده می‌شود؟ چرا بهتر است از صندلی دسته تحریر در برخی از سالن‌ها استفاده کنیم؟ انتخاب صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر به این دلیل صورت می‌گیرد مه در سالن‌های آمفی تئاتر افراد به میزی نیازمند هستند. از این میز می‌توان برای گذاشتن کتاب یا لپ‌تاپ استفاده کرد و یا می‌توان سررسید و دفتر بر روی آن قرار داد و نکاتی را یادداشت کرد و یا برای مطالعه کتاب همراه با مبحث درسی ارائه شده از این بخش استفاده نمود؛ بنابراین در محیط‌های اداری که نیاز به یادداشت برداری از وظایف و مصوبات جلسه ضرورت دارد، در همایش‌های علمی، کارگاه‌ها و کلاس‌های درسی و سیمنارهای دانشجویان استفاده از صندلی دسته تحریر در سالن آمفی تئاتر مناسب است.

قابلیت افزوده شدن دسته تحریر

ممکن است طراحی داخلی سالن آمفی تئاتر هماهنگ با نوعی خاص از صندلی انجام شده باشد و سپس سفارش‌دهندگان تصمیم به استفاده از صندلی دسته تحریر کنند. قابلیتی که در بسیاری از صندلی‌های آمفی تئاتر وجود دارد امکان افزودن این دسته متحرک به صندلی را میسر کرده و می‌توان هر نوع صندلی که مدنظر طراح است را با این قابلیت تبدیل به صندلی دسته تحریر نمود.

3

قابلیت افزودن سبد نگه‌دارنده

صندلی دسته تحریر سالن آمفی تئاتر نوع با کیفیت صندلی‌های دانشجویی است، نیازهایی که دانشجو در کلاس درس دارد و فردی که بر روی صندلی می‌نشیند یکسان است، افرادی که در سالن همایش از صندلی دسته تحریر   کنند از بخش دسته تحریر برای نوشتن، گذاشتن لپ‌تاپ و… بهره می‌گیرند و بنابراین مقداری از وسایل آن‌ها که در دست‌هایشان قرار دارد و کیف یا جزوه و کتاب اضافی که در دست دارند نیاز به جایی برای قرار گرفتن دارد. به منظور جلوگیری از به‌هم‌ریختگی سالن همایش و قرار گرفتن جزوه‌ها و وسایل بر روی زمین می‌توان از قابلیت سبد نگه‌دارنده که عموماً در زیر صندلی نصب می‌شود بهره برد. این قابلیت در صندلی‌های معمول آمفی تئاتر کمتر کاربرد دارد. انتخاب صندلی دسته تحریر با سبد نگه‌دارنده برای سالن‌های آمفی تئاتری که دانشجویان از آن استفاده می‌کنند بسیار مناسب است.

جنس دسته صندلی دسته تحریر

جنس دسته تحریر صندلی همان‌طور که گفتیم می‌تواند از چوب مانند چوب راش، از‌ ام دی اف با روکش‌های مختلف و انتگرال و فایبرگلاس باشد. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های خاصی دارد که با توجه به نیازهای سفارش دهنده انتخاب می‌شود. ضد خش و خط بودن و ضد حریق بودن از جمله ویژگی‌هایی است که در انتخاب صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر می‌توانید به آن توجه کنید. لولاهای با کیفیت، دوام و استقامت دسته تحریر و وزن دسته از عوامل مهم در انتخاب صندلی دسته تحریر است. هر چه دسته تحریر سبک‌تر باشد حرکت دادن آن راحت است و جنس‌های سنگین از راحتی استفاده صندلی می‌کاهد. همچنین سبک بودن بیش از اندازه دسته نیز مناسب نیست و بهتر است دسته تحریر وزن متعادلی داشته باشد.

4

صندلی دسته تحریر مخصوص دست چپ

برای افراد دست چپ دسته تحریر در سمت چپ قرار می‌گیرد و لازم است در هنگام سفارش صندلی تعدادی از صندلی‌ها دارای دسته تحریر سمت چپ باشد تا افراد دست چپ نیز بتوانند از آن استفاده کنند. توجه به نیازهای ویژه همه افرادی که ممکن است در سالن آمفی تئاتر حضور داشته باشند از جمله افراد چپ‌دست نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.

صندلی دسته تحریر نوعی از صندلی است که دسته‌ای برای گذاشتن دفتر، کتاب یا لپ‌تاپ دارد و در سالن آمفی تئاتر از آن استفاده می‌شود تا دانشجویان، اساتید و سایر شرکت‌کنندگان بتوانند به راحتی از برنامه‌ها آموزشی، پژوهشی و علمی استفاده کنند. برای انتخاب صندلی آمفی تئاتر دسته تحریر لازم است به جنس دسته، نوع آن و کاربردی که دارد توجه شود.

منبع: سریر آسیا

دیدگاه خود را ارسال کنید