مواردی مهم درباره هاردهای سرور که از زبان هیچ کسی نشنیده‌اید!!

برای خرید هاردهای سرور شما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید.

مواردی مهم درباره هاردهای سرور که از زبان هیچ کسی نشنیده‌اید!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

هنگام خرید هاردهای سرور، افراد باید چندین نکته مهم و کلیدی را مد نظر خود قرار دهند. این نکات نه تنها روی پروسه خرید هارد موثر اند بلکه می توانند روی هزینه های پرداختی شما هم تاثیر گذار باشند. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع هارد اینترنال موجود در بازار موجود می باشد و هر کدام از این مدل ها، با یک معماری ویژه در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. علاقه مندان به تهیه مدل های مختلف هارد مخصوص سرور، همواره باید مشخصات این محصول را مورد بررسی قرار دهند. خرید یک هارد بر اساس نیاز های سرور بازدهی مطلوبی را به همراه خواهد داشت. امروز ما قصد داریم تا چیستی هارد های سرور و نکات مهم برای خرید آنها را بررسی کنیم. پس با ما همراه شوید.

 

عملکرد و ظرفیت هاردهای سرور

عملکرد و ظرفیت هاردهای سرور اولین فاکتوری به حساب می آیند که روند خرید شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. هارد درایو همچون قلب یک سرور عمل می کند. ظرفیت و عملکرد این کالا هم می توانند به عنوان ضربان قلب و تنفس آن به حساب بیایند. زمانی که شما به دنبال خرید بهترین مدل های هارد درایو هستید لزوما باید آینده را مد نظر قرار دهید.

قطعا ظرفیت حافظه موجود در یک سرور بالاخره یک روز پر می شود. شما باید میزان مصرف منابع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و بر اساس تعداد کاربران و حجم اطلاعات منتقل شده نسبت به خرید بهترین مدل از انواع هارد های سرور اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که این مسئله نه تنها روی سرعت مجموعه تاثیر گذار است، بلکه می تواند بازدهی آن را نیز تغییر دهد. پس اگر شما هم به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین مدل های هارد درایو هستید، لزوما باید به این فاکتور ها توجه ویژه ای داشته باشید.

گارانتی هاردهای سرور

دومین مسئله ای که هنگام خرید هاردهای سرور شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید به وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره دارد. یک هارد درایو طول عمر نا محدود ندارد. هرچقدر هم شما مراقب نحوه استفاده از این کالا باشید، بالاخره یک روز با مشکل و خرابی مواجه خواهد شد. اگر شما هم به دنبال خرید با کیفیت ترین مدل های هارد هستید باید به خدمات پس از فروش این کالا توجه کنید. این مسئله زمانی که شما به دنبال خرید هارد های حجم بالا و گران قیمت به صورت عمده هستید، اهمیت بیشتری هم پیدا خواهد کرد. اگر شما خدمات پس از فروش مطلوبی دریافت نکنید، در این زمینه با مشکلات و چالش های گسترده ای مواجه می شوید.

بهترین راه خرید هارد برای سرور

همخوانی میان هارد و سرور

سومین عاملی که روند خرید هارد سرور را تحت تاثیر خود قرار می دهد به همخوانی یا Compatibility اشاره دارد. هارد های موجود در بازار می توانند از تکنولوژی های مختلفی برای پشتیبانی از هارد های مختلف استفاده کنند. فرم فاکتور هارد، سایز آن و تکنولوژی به کار رفته در ساختش از جمله مهم ترین عواملی به حساب می آیند که در این زمینه مشکل ایجاد می کنند. پس برای کسب بازدهی مطلوب، شما باید به دنبال بهترین ها باید.

پشتیبانی از RAID

آیا شما هم به دنبال خرید هاردهای سرور هستید؟ در این صورت باید پشتیبانی محصول مد نظر از RAID را مورد بررسی قرار دهید. RAID یکی از مهم ترین فناوری های ذخیره سازی اطلاعات به حساب می آید که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از آرایه اضافی نسبت به ایجاد تحول در پروسه ذخیره سازی اطلاعات خود اقدام کنید. زمانی که چندین هارد از RAID پشتیبانی کنند، آنها می تواند سرعت و دقت ذخیره سازی فیزیکی را تا حد قابل توجهی بالا ببرند. چرا که فشار نوشتن و خواندن اطلاعات از نظر سخت افزاری روی همه این هارد ها تقسیم می شود. پس هنگام خرید شما باید مطمئن شوید که هارد مد نظرتان از RAID پشتیبانی می نماید.

توجه به قیمت خرید هارد سرور

آخرین نکته ای که روند خرید هاردهای سرور را تحت تاثیر خود قرار می دهد به قیمت نهایی اشاره دارد. هنگام خرید هارد شما باید بودجه خود را به صورت دقیق مشخص نمایید. مشخص بودن بودجه خرید به افراد اجازه می دهد تا بدون چالش یا مشکل نسبت به تهیه با کیفیت ترین انواع هارد اقدام نمایند. به خاطر داشته باشید که قیمت انواع هارد در بازار های داخلی ایران، دائما در حال تغییر می باشد.

از جمله مهم ترین فاکتور ها و عواملی که روی قیمت خرید این کالا تاثیر می گذارند، می توان به کیفیت ساخت، برند سازنده، فروشنده این کالا و امکانات جانبی اش اشاره نمود. قطعا هزینه ای که شما باید برای خرید یک هارد با کیفیت از برند های مطرح بین المللی پرداخت نمایید با هارد های متوسط یا سرعت پایین یکسان نمی باشد. پس اگر شما هم به دنبال خرید انواع هارد در بهترین حالت ممکن هستید، لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف بررسی نیاز ها و استفاده از با کیفیت ترین کالا های عرضه شده در این زمینه نمایید.

خرید هارد سروردر نهایت، اگر شما هم به دنبال خرید بهترین هاردهای سرور هستید، جالب است بدانید که فروشگاه اینترنتی haamin.ir تنوع محصولی بالایی داشته و محصولات متنوعی را برای نیاز های مختلف کاربرانش در نظر گرفته است. از همین رو، برای خرید هارد شما می توانید هم اکنون به سراغ این مجموعه بروید. از جمله دیگر ویژگی های کلیدی می توان به داشتن پشتیبانی فوق العاده، خدمات پس از فروش عالی و محصولات با کیفیت اشاره نمود. پس اگر شما هم برای پروژه های مختلف خود به هارد نیاز دارید، می توانید هم اکنون خدمات این مجموعه را به کار گیرید.

تماس با ما:

02171057135

09191712557

 

دیدگاه خود را ارسال کنید