قیمت بهترین فرش ماشینی

 قیمت بهترین فرش ماشینی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

ممکن است هنگام مراجعه به فرش فروشی ها برای خرید فرش ماشینی متوجه تفاوت قیمت هر فرش شده باشید. به عنوان مثال، دو فرش از نظر ظاهری و امکانات ساخت مشابه هستند، اما تفاوت قیمت بسیار زیادی بین آنها وجود دارد. شاید بارها از خود بپرسید که دلیل این تفاوت قیمت بین فرش ماشینی چیست؟ یا چه عوامل و ویژگی هایی بر قیمت فرش ماشینی تاثیر می گذارد؟ در این مقاله سعی داریم عوامل و معیارهای موثر بر قیمت فرش ماشینی را توضیح دهیم تا بتوانید بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنید.

قیمت گذاری بر اساس سایز و ابعاد فرش

طبیعی است که هر چه سایز و ابعاد فرش بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. اندازه های فرش به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول اندازه های استاندارد هستند. فرش های 1×1.5 متر، 1.5x2.25 متر، 1×2 متر، 1×3 متر، 1×4 متر، 6 متر، 9 متر و 12 متر وجود دارد. طبیعتا قیمت فرش 12 متری بالاتر از بقیه است. قیمت فرش 6 متری نیز متاثر از قیمت فرش 12 متری است; یعنی حدود نصف قیمت دوازده متری. قیمت فرش 9 متری فرش 12 تا 6 متری است.

دسته دوم ابعاد خاصی است که با توجه به سلیقه مشتری بافته می شود. در دسته اول طبیعتاً هر چه سایز بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. قیمت فرش ماشینی در سایزهای سفارشی افزایش می یابد و ربطی به سایز فرش ندارد.

 

 

تاثیر تعداد شانه فرش بر قیمت

هر چه فرش بیشتر شانه داشته باشد قیمت آن بیشتر می شود. مثلا فرش 700 شانه قیمت و ارزش کمتری نسبت به فرش 1200 شانه دارد. برخلاف فرش 1500 شانه که از نظر شانه و تراکم بالاتر از فرش های دیگر است، گران ترین فرش ماشینی موجود در بازار است. تراکم به معنای تعداد گره ها در طول یک متر است. زیرا افزایش تعداد شانه اغلب به معنای بهبود کیفیت و جنس فرش است.

تاثیر نوع الیاف به کار رفته در فرش بر قیمت فرش

نوع نخ و الیاف یکی از عوامل کلیدی در فرش ماشینی است. فرش ماشینی از الیاف مختلفی مانند پلی استر، پشم، اکریلیک و پروپیلن بافته می شود. به عنوان مثال، فرش های اکریلیک از فرش های دیگر نرم تر و در برابر حرارت مقاوم تر هستند. بنابراین قیمت آنها بالاتر است. سپس فرش های ساخته شده از پلی استر فیلامنت ریون ارزش بالاتری دارند. یا فرش های پلی استر به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت در شهرهای نمناک و مرطوب محبوبیت بیشتری دارند به همین دلیل قیمت آن ها در این مناطق گاهی بیشتر است. به هر حال فرش های پروپیلن علاوه بر موارد فوق دارای قیمت و ارزش کمتری نیز هستند. این فرش ها معمولا رنگ های روشن دارند اما به دلیل دوام و مقاومت قیمت کمتری دارند. اکثر فرش‌هایی که کیفیت الیاف پایینی دارند پرکننده‌های بیشتری دارند، بنابراین هزینه کمتری دارند.

تاثیر دستگاه قالی بافی بر قیمت گذاری

یکی از عوامل مهم و موثر در قیمت فرش ماشینی، نوع ماشینی است که فرش در آن بافته می شود. با توجه به تحریم های کشور و گرانی ارز، واردات ماشین آلات قالی بافی با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل قیمت فرش های بافته شده در دستگاه های پیشرفته خارجی نسبتاً بالاتر است. نوع دستگاه نیز بر روند قیمت گذاری تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، تراکم و شانه فرش تحت تاثیر نوع ماشینی است. ماشین هایی که می توانند فرش های با تراکم بالا ببافند گران تر هستند.

 

 

تاثیر رنگ آمیزی بر قیمت فرش ماشینی

هر چه رنگ فرش ماشینی متنوع تر و شیک تر باشد، ارزش و قیمت آن فرش بالاتر است. به طور کلی در بافت فرش ماشینی از 8 تا 10 رنگ استفاده می شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رنگ بندی عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت گذاری نیست. بلکه یک عامل جانبی در کنار تعدادی ویژگی دیگر محسوب می شود.

 

تاثیر وزن فرش بر قیمت

وزن فرش نیز در قیمت گذاری آن موثر است. زیرا یک فرش سنگین تر نشان دهنده شانه، تراکم و نخ بالاتر و همچنین استفاده از مواد اولیه بیشتر است. علاوه بر این، هزینه بیشتری برای حمل و نقل آن پرداخت می شود.

شرکت تولید کننده فرش و تاثیر آن بر قیمت

شرکت های معتبر و معروف محصولات با کیفیت تری دارند. طبیعتاً بخشی از این قیمت را می توان به شهرت برند نسبت داد. البته لازم به ذکر است که اینگونه شرکت ها عموماً سابقه و تجربه بیشتری در زمینه تولید فرش دارند. حتی برخی از آنها از پایه گذاران تولید فرش ماشینی در ایران هستند.

بنابراین تجربه کاری و اطمینان بالایی دارند. از طرفی نمی خواهند کیفیت و قابلیت اطمینان آنها را زیر سوال ببرند و مشتری نیز از محصول آنها راضی نیست. علاوه بر این با تجربه ای که در این سال ها به دست آورده اند راه حل های بهینه و مفیدی در زمینه کاهش ضایعات و افزایش کیفیت در زمینه بافت فرش یافته اند و قیمت فرش ماشینی در این موارد کمی بالاتر است.

فرش هایی که استوک محسوب می شوند

در صنعت فرش به بعضی فرش ها استوک می گویند مثلا خط تولید متوقف شده یا مدل فرش ها مد نیست. به این فرش ها استوک و تک سایز می گویند. معمولاً به دلیل تقاضای کمتر قیمت آنها کمتر است.

طرح و مدل فرش

طرح و مدل فرش ماشینی تاثیر زیادی در تفاوت قیمت فرش ماشینی ندارد. این موضوع سلیقه ای است و هر طرح و مدل فرشی با توجه به سلیقه های مختلف طرفداران خاص خود را دارد. پس اگر فروشنده ای به بهانه تفاوت طراحی سعی کرد قیمت های متفاوتی را در فروشگاهی اعلام کند، آن را نپذیرید.

تاثیر نوع فروشگاه بر قیمت فرش

برخی فروشگاه ها قیمت پایین تری نسبت به فروشگاه های دیگر دارد زیرا برخی فروشگاه ها فرش را مستقیماً از کارخانه سفارش می دهند و یا اینکه خود فروشگاه نماینده معتبر محصولات آن کارخانه است پس هیچ واسطه یا ارتباط واسطه ای وجود ندارد. .

قیمت فرش کاشان

قیمت فرش را از کارخانه فرش کاشان بزرگترین کارخانه فرش ماشینی ایرانی بخواهید. این کارخانه بهترین قیمت فرش را با تفاوت قیمت ۲۰% نسبت به فروشگاه های سطح شهر ، هایپر مارکت فرش و فروشگاه اینترنتی فرش با ضمانت ۶۰ ماه بدون قید و شرط به شما عزیزان ارائه میدهد

 

 

 

2

 

قیمت فرش ۶ متری

قیمت فرش ۹ متری

قیمت فرش ۱۲ متری

قیمت فرش بر اساس شانه

۱۳۵۰.۰۰۰

۲۳۰۰.۰۰۰

۲۷۰۰.۰۰۰

قیمت فرش ۵۰۰ شانه

۲۴۰۰.۰۰۰

۳۹۰۰.۰۰۰

۴۸۰۰.۰۰۰

قیمت فرش ۷۰۰ ارزان

۳۶۰۰.۰۰۰

۵۷۰۰.۰۰۰

۷۲۰۰.۰۰۰

قیمت فرش ۷۰۰ شانه

۴۳۰۰.۰۰۰

۶۳۰۰.۰۰۰

۸۶۰۰.۰۰۰

قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه

۴۶۰۰.۰۰۰

۷۲۰۰.۰۰۰

۹۲۰۰.۰۰۰

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه

۵۱۰۰.۰۰۰

۷۹۵۰.۰۰۰

۱۰۲۰۰.۰۰۰

قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه

 

 

لیست قیمت فرش ۱۲ متری کاشان

 

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری  بر اساس شانه

قیمت به تومان

قیمت ۵۰۰ شانه

۲۷۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۷۰۰ شانه

۷۲۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۱۰۰۰ شانه

۸۶۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۱۲۰۰ شانه

۹۲۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۱۵۰۰ شانه

۱۰۲۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت گل برجسته

قیمت ۲۰۰ تومان بیشتر از ساده ان

 

لیست قیمت فرش ۹ متری کاشان

 

قیمت فرش ماشینی ۹ متری  بر اساس شانه

قیمت به تومان

قیمت ۵۰۰ شانه

۲۳۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۷۰۰ شانه

۵۸۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۱۰۰۰ شانه

۶۶۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۱۲۰۰ شانه

۷۲۰۰.۰۰۰ تومان

قیمت ۱۵۰۰ شانه

۷۹۵۰.۰۰۰ تومان

قیمت گل برجسته

قیمت ۲۰۰ تومان بیشتر از ساده ان

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید