نکاتی که باید درباره دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بدانید!

کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال، تنها شامل سرمایه‌گذاری و ترید نمی‌شود. استخراج رمزارز یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد از این بازار است که میان هواداران کریپتو نیز طرفداران زیادی دارد.

نکاتی که باید درباره دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بدانید!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

زمانی که بیت کوین به عنوان اولین رمزارز به بازار عرضه شد، استخراج کردن آن بسیار ساده بود و علاقمندان می‌توانستند با استفاده از سخت‌افزار رایانه شخصی خود، به استخراج این ارز بپردازند، ولی امروزه به دلیل محدودیت تعداد بیت کوین‌هایی که هنوز استخراج نشده‌اند و افزایش تقاضای کاربران، استخراج این رمزارز بسیار پیچیده و سخت شده است. در نتیجه شما برای استخراج بیت کوین و برخی از ارزهای دیجیتال دیگر، نیاز به یک دستگاه ماینر قدرتمند دارید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به استخراج ارزهای دیجیتال به‌عنوان منبعی برای کسب درآمد فکر می‌کنید، باید هنگام خرید دستگاه ماینر نکات مختلفی را در نظر بگیرید. ما در این مقاله این نکات را با شما در میان می‌گذاریم تا بهترین دستگاه ماینر را مطابق با نیاز خودتان پیدا کنید، پس با ما همراه باشید.

 

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که در مقدمه این مقاله گفته شد، در روزهای اول پیدایش ارزهای دیجیتال، فرآیند استخراج ارزها به‌سادگی و توسط رایانه‌های خانگی امکان‌پذیر بود، اما با زیاد شدن تقاضا میان مخاطبان، این فرآیند پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است و شما برای این کار به دستگاه‌های ماینر که قدرت سخت‌افزاری بالایی دارند نیاز خواهید داشت.

این دستگاه‌های استخراج انواع مختلفی دارند که در زیر برایتان آورده‌ایم:

  • ایسیک ماینر (ASIC): ماینر ایسیک، یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. این دستگاه‌ها تنها با هدف ماین کردن فقط یک ارز دیجیتال می‌توانند کار کنند و هریک از آن‌ها برای حل کردن الگوریتم خاصی ساخته و طراحی شده‌اند. مثلا ایسیک‌های مخصوص استخراج ارز دیجیتال بیت کوین فقط توانایی این را دارند که الگوریتم “SHA 256” را پردازش نمایند.

  • دستگاه سی‌پی‌یو (CPU): با اینکه در روزهای اول پیدایش ارزهای دیجیتال کامپیوترهای خانگی می‌توانستند از پس فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال برآیند، اما امروزه دیگر چنین نیست. با افزایش تقاضا، بالا رفتن هش شبکه و گسترش شبکه بلاک چین، سیستم‌های خانگی که همان سی‌پی‌یوها هستند، دیگر از رده خارج شده‌اند.

  • دستگاه جی‌پی‌یو (GPU): پس از اینکه دیگر سی‌پی‌یوها برای استخراج ارزهای دیجیتال کارایی اولیه خود را از دست دادند، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک را به بازار عرضه کردند. این جی‌پی‌یوها بعد از دستگاه ایسیک دومین راه مفید برای استخراج ارزهای دیجیتال هستند. قدرت پردازش جی‌پی‌یوها از پردازنده‌های مرکزی رایانه‌های خانگی بسیار قوی‌تر بوده و می‌توان امروزه و حتی با وجود سختی شبکه، به ماین کردن ارزهای دیجیتال پرداخت.

شرکت‌هایی که در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های استخراج در بازار مطرح هستند شامل لیست زیر می‌شود:

  1. بیت‌مین (Bit Main): سازنده دستگاه‌های استخراج (Antminer)

  2. میکرو بی‌‌تی (Micro BT): سازنده دستگاه‌های استخراج (Whatsminer)

  3. کنان (Cannan): سازنده دستگاه‌های استخراج (Avalon)

  4. ای‌بنگ (Ebang): سازنده دستگاه‌های استخراج (Ebit)

  5. بیت اینوسیلیکون (Innosilicon): سازنده دستگاه‌های استخراج (Terminator)

اگر قصد دارید که بهترین سایت ها و دوره های آموزش ارزهای دیجیتال را بشناسید ما پیشنهاد میکنیم به سایت کی خوبه قبل از هر چیزی مراجعه نمایید.

 

 

نکاتی که هنگام خرید دستگاه استخراج باید در نظر بگیرید

خرید دستگاه‌ استخراج ارزهای دیجیتال به این سادگی‌ها که فکرش را می‌کنید نیست. نکات بسیاری وجود دارد که هنگام خرید دستگاه ماینر باید حتما آن‌ها را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما این است که با تحقیق و بررسی کامل، دستگاه مورد نظرتان را پیش از اقدام به خرید انتخاب کنید. ما در این مقاله برخی از این نکات را برای شما نام می‌بریم تا در گرفتن تصمیم درست کمک‌تان کرده باشیم.

  • صدا و حرارت بالای دستگاه استخراج: یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه استخراج باید حتما در نظر بگیرید صدای بلند آن است. بسیاری از افراد با وجود اینکه شرایط محیطی لازم برای نگهداری دستگاه‌های پرسروصدا را ندارند، اقدام به خرید این نوع دستگاه‌ها کرده و بعد در محیط خانه یا کار خود با این صدا به مشکل می‌خورند و مجبور به فروش دستگاه خود می‌شوند. اگر جای مخصوصی برای نگه داشتن دستگاه‌های خود ندارید و مجبورید دستگاه را در محیطی که زمان زیادی در آن سپری می‌کنید نگه دارید، از خریدن دستگاه‌هایی که حرارات و سروصدای زیادی تولید می‌کنند بپرهیزید.

  • مصرف بالای برق دستگاه استخراج: یکی از مهم‌ترین چالش‌های استخراج‌کنندگان مصرف بالای برق دستگاه‌های استخراج است. از آنجایی که آمپر برق‌ خانگی پایین است، در صورت استفاده از دستگاه استخراج در خانه، ممکن است وسایل دیگر برقی با مشکل عملکرد مواجه شوند. در برخی موارد، استفاده بی‌رویه از برق خانگی برای استخراج منجر به آتش‌سوزی نیز شده است. پیش از خرید دستگاه استخراج، حتما از یک متخصص مشورت بگیرید تا اقدامات لازم برای ایمنی را رعایت نمایید؛ چرا که عدم آگاهی در این مورد، تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

  • همیشه قوی‌ترین ماینر بهترین نیست: همانطور که در بخش‌های قبلی هم ذکر کردیم، ماینرهای متفاوت از برندهای مختلفی به بازار عرضه شده که قدرت هش مختص به خودشان را دارند، ولی باید این موضوع را در نظر بگیرید که همیشه قوی‌ترین دستگاه بهترین انتخاب برای خرید نیست. از آنجایی که هزینه این دستگاه‌ها زیاد هم کم نیست، طول عمر و مدت زمانی که دستگاه برایتان کار می‌کند هم بسیار مهم است. اگر دستگاه شما میزان زیادی ارز استخراج کند، ولی خیلی زود خراب شود بی‌فایده است، چرا که باید درآمدتان را صرف خرید دستگاه جدید کنید. پس هنگام خرید دستگاه؛ هم باید قدرتش را در نظر بگیرید و هم طول عمر آن را!

  • درباره دستگاه استخراج مدنظرتان تحقیق کنید: هنگام خرید دستگاه برخی از موارد را باید حتما در نظر بگیرید. هش ریت، مصرف برق، تعداد هش برد، تعداد چیپ روی هر هش برد، کولینگ (قدرت فن)، وزن، ابعاد و دمای مناسب برای محیط کار، نکاتی هستند که باید در مورد دستگاه مورد نظرتان قبل از خرید بدانید.

نکات دیگری مانند: احتمال خراب شدن دستگاه و امکان تعمیر کردن آن، مدل و نرخ هش دستگاه، اقدام به خرید حضوری دستگاه، نخریدن ماینرهای دست دوم و بررسی ظاهر فیزیکی دستگاه از دیگر نکاتی هستند که باید قبل از خرید دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال آن‌ها را در نظر بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم علاوه بر بالا بردن اطلاعات شما در رابطه با دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال، نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه ویژه کنید را با شما در میان بگذاریم. موفق و پرسود باشید.

منبع : حسینی فایننس

 

دیدگاه خود را ارسال کنید