بررسی خودرو ام وی ام 110

در سال 2003، شرکت چری یک سدان شهری به نام چری QQ ارائه کرد که در واقع دوو ماتیز بود که با نام تجاری چری عرضه شد.

 بررسی خودرو ام وی ام 110
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 چری کیو کیو در دو نسل وارد بازار شد و هر دو نسل خوش شانس بودند که در بازار ایران حضور داشتند. اولین نسل چری کیو کیو با نام ام وی ام 110 در ایران شناخته شد و در سال 1383 معرفی شد و همچنین نسل دوم آن در ایران با نام ام وی ام 110 شناخته می شود. ام وی ام 110 هرگز نمی توانست در بازار ایران یک خودروی پرطرفدار باشد، اما به نوعی می توان آن را زیربنای حضور قدرتمند چری در بازار کشور دانست.

اگر دوو ماتیز را دیده باشید، طراحی ام وی ام 110 نیز برایتان آشنا خواهد بود. چرا که این خودرو کپی چینی ماتیز است که البته از نظر کیفیت هرگز نتوانست به رقیب کره ای برسد. سادگی فوق العاده نکته ای است که در ام وی ام 110 به چشم می خورد. چراغ های جلو با شکل گرد خود یک ماشین قدیمی را در روح تداعی می کنند. در داخل کابین وضعیت چندان مساعد نیست و پلاستیک خشک و بی کیفیت کل فضای داخلی را پوشانده است. ام وی ام 110 مجهز به موتور 0.8 لیتری 3 سیلندر بود. این موتور توانایی تولید 51 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور را دارد و نیروی خود را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو می فرستد.

شما نباید از موتوری با این اسب بخار انتظار شتاب داشته باشید و اگر MVM 110 را رانندگی می کنید باید برای شتاب 0-100 حدود 19 ثانیه آماده باشید، اما اگر به دنبال یک خودروی بسیار کارآمد از نظر هستید. از نظر مصرف سوخت، MV M110 با مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در هر صد کیلومتر بهترین گزینه برای شماست. ام وی ام 110 از نظر آپشن ها و راحتی حرفی برای گفتن ندارد و فقط مواردی مانند چراغ های مه شکن جلو و عقب، آینه های قابل تنظیم برقی، پخش کننده MP3 و آینه های جانبی قابل تنظیم برقی را می توان یافت.

 ام وی ام 110 یکی از اولین محصولات شرکت چری است که وارد بازار کشور شد و عرضه ناموفق آن نتوانست مانع از ورود این شرکت چینی به بازار ایران شود. ام وی ام 110 هرگز نتوانست به جایگاه واقعی بازار خود در دو نسل بازار کشور دست یابد و مشتریان ایرانی نیز چندان آن را دوست نداشتند. این خودرو با ایراداتی چون دسترسی سخت به قطعات یدکی، بازار دست دوم نامناسب، امنیت ضعیف و موتور ضعیف دست و پنجه نرم می کند و مصرف بهینه سوخت شاید تنها مزیت آن باشد. برای خرید لوازم یدکی ام وی ام 110 با یک سرچ ساده در گوگل با فروشگاه های زیادی موجه می شوید که میتوانید با یکی از بهترین های این حوزه فروشگاه دیجی کار شاپ در ارتباط باشید.

ام وی ام 110 در حال حاضر متوقف شده است و تنها 110 مدل تا سال 1997 در دسترس است. زیرا بازار دست دوم مناسبی وجود ندارد و دسترسی مالکان به قطعات یدکی را با مشکل مواجه می کند. در این بازه قیمتی می توانید نسخه های کارکرده پراید 131 را نیز خریداری کنید. در حال حاضر قیمت خودروها در کشور به قدری افزایش یافته است که هیچ خودروی صفر کیلومتر در بازه قیمتی ام وی ام 110 پیدا نمی شود. بنابراین تنها گزینه پیش روی شما این است که به سراغ نمونه های پیش ساخته و دست دوم پراید 111 بروید. پراید 111 در مقایسه با ام وی ام 110 چابکی بالاتر، فضای بیشتر، بازار خرید و فروش رونق و همچنین دسترسی راحت تری دارد. به قطعات؛ به همین دلیل است که در این بازه قیمتی تنها در صورتی می توان MVM 110 سه سیلندر را انتخاب کرد که در خرید یک هاچ بک فقط مصرف سوخت بهینه و ابعاد بسیار جمع و جور در اولویت باشد.

همانطور که گفتیم، ام وی ام 110 در ابتدا یک کپی کامل از ماتیز بود، بدون هیچ تلاشی برای متفاوت کردن آن. دلیلی نداشت، این ماشین به جای ماتیز آمده بود. البته باید گفت که این کپی و تقلید فقط از نظر ظاهری شباهت زیادی به ماتیز داشت و از نظر مشکلات فنی و امنیتی با آن فاصله زیادی داشت. به طور خلاصه، پس از مدتی حضور در بازار ایران، لقب هایی که در ابتدا به ماتیز داده می شد، همچنان برای ام وی ام 110 صدق می کرد. قورباغه، جاروبرقی، جاسوئیچی و...

 

6

 

همانقدر که ماتیز تلاش می کرد احترام جامعه را به خود جلب کند، این خودرو برعکس عمل کرد و شاید تنها نکته مثبت آن مصرف سوخت بسیار پایین آن بود. خیلی کم گفتند فقط آن را از کنار پمپ بنزین رد کنید و با بوی بنزین به کار خود ادامه می دهد. البته با توجه به موتور ضعیف و خسته این خودرو طبیعی بود. ام وی ام 110 در ابتدا تنها در نسخه 3 سیلندر عرضه شد. حجم این موتورهای 3 سیلندر تنها 800 سی سی بود و 51 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد. سپس مدل 4 سیلندر آن به بازار آمد که حجم آن 1.1 لیتر بود، کمی بیشتر از 2 بطری کوچک آب معدنی. این موتورهای کم توان، جابجایی اسباب بازی را کاری طاقت فرسا کرده بود. در برخی مواقع اگر این خودرو 4 سرنشین بود از رمپ پارکینگ بالا نمی آمد و همه باید پیاده می شدند تا خودرو حرکت کند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید