چرا تلویزیون کانال یابی نمی کند؟

چرا تلویزیون کانال یابی نمی کند؟ دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که باعث می شوند تلویزیون کانال یابی نکرده یا کانال ها را پیدا نکند . اینها تنظیمات نادرست، اتصال نادرست آنتن، و نقص در تقویت کننده هستند. برخی از دلایل را می توان به تنهایی حل کرد، در حالی که برخی دیگر به کمک متخصصان نیاز دارند.

چرا تلویزیون کانال یابی نمی کند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

دلایلی که باعث می شوند تلویزیون کانال یابی نکرده یا کانال ها را پیدا نکند ، شامل چیست؟

1.    قدیمی بودن گیرنده

دلیل اینکه تلویزیون کانال یابی نکرده یا آنها را پیدا نمی کند می تواند بسیار ساده باشد و آن هم قدیمی بودن گیرنده است.  به طور کلی تلویزیون های مدرن به پخش دیجیتال روی آورده اند که استاندارد آن DVB-T2 است. اگر گیرنده تلویزیون یک مدل قدیمی است، ممکن است از این استاندارد پشتیبانی نکند. برای تنظیم آن، باید یک گیرنده خارجی خریداری کنید.

 

2.    مشکلات آنتن

احتمال بعدی هنگامی که تلویزیون کانال یابی نکرده و کانال ها را پیدا نمی کند مشکل آنتن است.  هنگام نصب و اتصال آن باید شرایط زیر رعایت شود:

- آنتن باید به سمت منبع سیگنال هدایت شود. این مسئله به خصوص برای تلویزیون های دیجیتال جدید بسیار مهم است. اگر جهت آنتن را چند درجه تغییر دهید، این امر بر دریافت سیگنال تأثیر می گذارد. 

 - مسیر سیگنال از فرستنده به آنتن نباید توسط اجسام غیر قابل نفوذ مسدود شود. آنها می توانند ساختمان های بلند ساخته شده از بتن مسلح، ساختارهای فلزی، سقف ها، تپه های طبیعی، شاخه های متراکم درختان و غیره باشند.  سیگنال ها موانع را دور نمی زنند، بلکه توسط آنها منعکس یا جذب می شوند.

- تداخل تجهیزات مجاور که این عمدتا در مورد آنتن آنالوگ صدق می کند.

اگر تلویزیون نمی تواند کانال ها را پیدا کند، بررسی کنید که آیا آنتن شما به درستی نصب شده است یا خیر. 

3. خطاهای اتصال

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود تلویزیون کانال یابی نکرده یا کانال ها را پیدا نکند ، اتصال نادرست ستاپ باکس دیجیتال یا گیرنده است .

در اینجا چند دلیل وجود دارد:

- کابل ، اشتباه انتخاب شده است . برای اتصال انواع ستاپ باکس به گیرنده تلویزیون، باید کابلی با امپدانس مشخصه 75 اهم انتخاب کنید. اگر از کابلی با مقاومت کمتر استفاده می کنید، تلویزیون سیگنالی را دریافت نمی کند و کانال ها را پیدا نمی کند.

- پیوست به درستی متصل نشده است. این برای مدل‌های قدیمی‌تر که نیاز به استفاده از مدولاتور فرکانس بالا دارند برای اطمینان از خروجی گیرنده یا تامین سیگنال به تلویزیون صدق می‌کند. تولید کنندگان مدرن کانکتورهای مختلفی تولید می کنند و هنگام خرید آنها باید به وضوح بدانید که کدام دوشاخه برای اتصال دهنده های دستگاه شما مناسب است.

- تقویت کننده سیگنال که این در مورد آنتن داخلی صادق است. برای عملکرد خوب گیرنده تلویزیون، لازم است آنتن دارای یک تقویت کننده داخلی یا خارجی باشد.

4    . تنظیمات اشتباه

در تلویزیون های هوشمند تنظیمات اشتباه یا مشکلات نرم افزاری می تواند یک دلیل برای کانال یابی نکردن باشد. 

- تمام تنظیمات تیونر را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. کانال ها را از طریق جستجوی خودکار بازیابی کنید.

- به روز رسانی نرم افزار و ارتقاء آن را انجام دهید.

برای پیکربندی مجدد تلویزیون باید:

1. آنتن و در صورت وجود یک تقویت کننده آنتن به تلویزیون وصل کنید.

2. به منو بروید.

3. تنظیم کانال را انتخاب کنید.

4. جستجوی خودکار را شروع کنید یا کانال ها را به صورت دستی جستجو کنید. پس از جستجو، نتایج را در حافظه دستگاه ذخیره کنید .

5 . مشکلات جانبی

اگر دستگاه به طور معمول تنظیم شده و کار می کند ، اما تلویزیون کانال یابی نکرده و  کانال ها را جستجو نمی کند، ممکن است علت احتمالی آن نقص در انتقال سیگنال باشد:

- قطع کابل .  برای تأیید این موضوع، باید کابل گذاشته شده در آپارتمان را بررسی کنید ،  ممکن است کابل آنتن آسیب دیده باشد .

اگر پس از بررسی های ذکر شده همچنان تلویزیون کانال یابی نمی کند ، ممکن است مشکل از تلویزیون بوده و نیاز به بررسی دقیق توسط تعمیرکار داشته باشد. 

برای تعمیر تلویزیون در تهران کافی است با امداد تی وی تماس بگیرید . امداد تی وی با اعزام تکنسین های مجرب به تمام نقاط تهران ، تعمیر تلویزیون را در منزل انجام می دهد . تعمیر تلویزیون در پونک ، تعمیرات تلویزیون در تهرانسر ، تعمیر تلویزیون در سراسر تهران بزرگ ، در کمترین زمان انجام می شود. 

۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲

 

دیدگاه خود را ارسال کنید