ساندویچ پانل تنها راهکار ساخت‌وساز با هزینه کم

ساندویچ پانل تنها راهکار ساخت‌وساز با هزینه کم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

طبیعتاً برای هر کارفرمایی ساخت‌وساز با کمترین هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است. اما تنها هزینه جز فاکتورهای ساخت‌وساز به شمار نمی‌رود و یک سازنده باید نکات بسیاری را از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی، عایق‌بندی و تنظیم صدا، تأسیسات مکانیکی، پدافند و...در نظر بگیرد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از مقررات ملی ساختمان است که در مبحث 19 جای گرفته است. مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از ضوابط و قوانین اجرایی و حقوقی است که در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت، تغییر کاربری و بهره‌برداری از ساختمان وضع می‌شود.

در کشور ما بخش ساختمان حدود 40 درصد از کل مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است؛ ولی بااین‌وجود اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده است، تأثیر زیادی بر روی کاهش مصرف انرژی نگذاشته است. مبحث عایق‌بندی و تنظیم صدا نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهم، چه در سازه‌های صنعتی و چه در ساختمان‌های مسکونی است. برای مثال درها، پنجره‌ها و ضخامت دیوارها همگی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که میزان تبادل انرژی گرمایی، سرمایی و صوت در حداقل ممکن باشد.

اما مخاطب این مقاله بیشتر سازندگان سازه‌های صنعتی، سوله‌ها، کانکس، سردخانه، کلین روم و ساختمان‌های پیش‌ساخته است. در این مطلب قصد داریم تا به شرح برخی از مزایای ساندویچ پانل برای سازندگان و تأثیرات این‌گونه مصالح بر روی ساخت‌وساز صحبت کنیم.

 

در عنوان مقاله از هزینه کم ساخت‌وساز صحبت کردیم؛ ساندویچ پانل جز مصالح ساختمانی پیش‌ساخته است و همین عبارت گویای سرعت ساخت‌وساز با ساندویچ پانل است چرا که این مصالح به‌صورت پیش‌ساخته در کارخانه آماده می‌شوند و تنها نیازمند نصب، اجرا و سرهم‌بندی هستند.

ساندویچ پانل، حتی در کارخانه هم با سرعت بالایی تولید می‌شود چرا که یک ساختار ساده و بسیار سبک دارد. ساندویچ پنل از  یک‌لایه فوم عایق در  وسط و دولایه ورق فلزی در اطراف این فوم تشکیل شده است. اما علی‌رغم این ساختار ساده، ساندویچ پانل مقاومت فیزیکی بسیار بالایی در برابر نیروهای کششی، خمشی و وزن اجسام دارد. ضمن اینکه این ساختار به ذات در برابر تبادلات انرژی  به شکل عایق عمل کرده و باعث ثبات و پایداری دمای داخلی محیط می‌شود.

باتوجه‌به نکاتی که به آن اشاره کردیم هرچه قدر سرعت ساخت‌وساز بالاتر باشد، کارفرما هزینه‌های کمتری را برای نیروهای انسانی، تجهیزات می‌پردازد علاوه بر این با طولانی‌شدن زمان ساخت‌وساز امکان افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز وجود دارد؛ اما ساندویچ پانل باتوجه‌به ساختار و نحوه تولید این مشکل را حل کرده است.

بنابراین، حتی اگر در مقایسه با مصالح ساختمانی قیمت خرید ساندویچ پانل در نگاه اول گران‌تر به نظر برسد؛ اما در طولانی‌مدت، به‌واسطه کاهش زمان اجرای پروژه و کیفیت بالایی که دارد سبب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از ساختمان می‌شود.

شاید تا به اینجا از خود بپرسید که مواد و متریال به‌کاررفته در ساختار ساندویچ پانل، از چه جنسی است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، ورق‌های به‌کاررفته در ساختار ساندویچ پانل از جنس فولاد است؛ اما با ایجاد تغییراتی بر روی این ورق‌ها، سبب بهبود خواص ورق شده‌اند. برای مثال ورق گالوانیزه همان ورق آهنی با روکشی از عنصر روی است که در ساختار ساندویچ پانل گالوانیزه استفاده می‌شود. ورق آلوزینک نیز با آلیاژی از روی و آلومینیوم پوشانیده شده است که در ساختار ساندویچ پانل آلوزینک به کار رفته است.

هسته میانی ساندویچ پانل نیز یا از جنس فوم‌های پلیمری و یا از جنس الیاف معدنی است. فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن، فوم XPS و فوم پشم سنگ از این دسته هستند. اما از ساندویچ پانل در ساخت بسیاری از سازه‌ها استفاده می‌شود و ساختار آن به گونه ایست که برای پوشش بسیاری از سازه‌ها می‌توان از آن بهره برد.

ساخت انواع سوله، اتاق حمل بار، کانکس، سردخانه، کلین روم و ساختمان‌های پیش‌ساخته کوچک و بزرگ با کاربری‌های مختلف جز موارد مصرف ساندویچ پانل به شمار می‌آیند.

images_1676450350_63ec9a2e9fe37.jpg

نصب و اجرای ساندویچ پانل

توجه داشته باشید بعد از تولید می‌بایست پنل‌های خود را با تریلر به محل اجرای پروژه منتقل کنید و با کمک یک تیم حرفه‌ای و مجرب که در نصب ساندویچ پانل متخصص هستند ساندویچ پنل‌ها را بر روی زیرسازی نصب کنید. توجه داشته باشید که برای نصب ساندویچ پانل نیز علاوه بر زیرسازی که با استفاده از قوطی و پروفیل انجام دادید به یکسری متعلقات دیگر مانند فلاشینگ، گاتر (آبرو)، فیتر، پروفیل U نیاز دارید که می‌بایست آن‌ها را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

قیمت ساندویچ پانل

اگر قصد خرید ساندویچ پانل را دارید پیش از هر چیز باید باتوجه‌به نوع کاربری سازه خود به شهرداری و یا وزارت صنعت و معدن و استانداری برای کسب مجوزهای لازم مراجعه نمایید و در نهایت با کمک مهندسین معماری و نقشه‌های اولیه و ثانویه سازه خود را تهیه کنید.

دفتر فنی و مهندسی مرکز پانل ارائه‌کننده انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی از بهترین و معتبرترین برندها در زمینه تولید مصالح ساختمانی پیش‌ساخته است. مرکزپانل بزرگ‌ترین مرجع فروش ساندویچ پانل است و شما با خیال راحت می‌توانید برند موردنظر را انتخاب کنید و متراژ موردنیاز خود را سفارش دهید.

البته کارشناسان و مشاوران مرکزپانل در این زمینه به شما مشاوره‌های تخصصی نیز می‌دهند. علاوه بر این شما از صفر تا صد نصب و اجرای پروژه خود را می‌توانید به تیم مرکزپانل بسپارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر  در زمینه ساندویچ پنل‌ها و در صورت داشتن هرگونه سؤال فنی می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. 73824- 02122267008

 images_1676450384_63ec9a50688b9.jpg

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید