مزایا سرمایه‌گذاری در تتر چیست؟

مزایا سرمایه‌گذاری در تتر چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

ارز‌های دیجیتال با نوسانات قیمتی خود شناخته شده‌اند و این نوسانات شدید این فرصت را برای سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها فراهم کرده‌اند تا با خرید و فروش رمزارز سود به‌دست آورند. بیت کوین تقریباً تنها در یک دهه از آغاز فعالیت خود موفق شده است تا از کمتر از 1 دلار به بیش از 60 هزار دلار برسد، نوسان شدیدی که کمتر در بازار مالی جهانی دیده می‌شود. این سود و نوسانات قیمتی محدود به بیت کوین نیست و امروزه هزاران ارز دیجیتال متنوع عرضه شده است که هرکدام فرصت‌های متنوعی را برای کسب سود در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند. در حالی که این نوسانات قیمتی از جمله دلایل اصلی محبوبیت رمزارز‌ها بوده است، اما تغییرات شدید قیمتی نکات منفی خود را نیز دارد.

نوسانات قیمتی می‌تواند به سمت منفی نیز حرکت کند و برای سرمایه‌گذاران ضرر به همراه داشته باشد، همچنین این نوسانات قیمتی استفاده از ارز‌های دیجیتال محبوب مانند بیت کوین را برای پرداخت‌ها دشوار می‌کند؛ زیرا پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده نمی‌دانستند که ارز دیجیتال پرداخت شده در چند ساعت آینده چه ارزشی پیدا خواهد کرد. در پاسخ به این نیاز، ارز‌های دیجیتال جدیدی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که به آن‌ها استیبل کوین گفته می‌شود. استیبل کوین‌ها امروزه از جمله محبوب‌ترین ارز‌های بازار هستند و مزایای مختلف آن‌ها باعث شده است تا به یک گزینه سرمایه‌گذاری جذاب در بازار رمزارز تبدیل شوند.

 

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ارز‌های دیجیتالی هستند که همواره قیمت خود را به نسبت 1:1 با یک دارایی مانند ارز‌های فیات (دلار، یورو) و موارد دیگر مانند طلا حفظ می‌کنند. استیبل کوین‌ها اکثر ویژگی‌های محبوب ارز‌های دیجیتال را در خود دارند، اما نوسانات قیمتی تجربه نمی‌کنند و همواره قیمت ثابتی دارند. با توجه به اینکه استیبل کوین‌ها نوسان قیمتی ندارند، سرمایه‌گذاران آن‌ها را معمولاً در راستای انجام معاملات مالی یا حفظ ارزش سرمایه خریداری می‌کنند.

استیبل کوین‌ها انتقال ارز‌های دیجیتال و انجام معاملات مالی را بسیار آسان کرده‌اند و امروزه به کمک آن‌ها می‌توان دلار، یورو و دیگر واحد‌های پولی محبوب جهانی را به راحتی به هر نقطه از جهان با حداکثر سرعت و کمترین هزینه ارسال کرد. موضوعی که بسیاری از موانع و مشکلات انتقال پول سنتی را رفع می‌کند. استیبل کوین‌ها همچنین با توجه به اینکه همواره قیمت ثابتی دارند، گزینه مناسبی برای حفظ ارزش سرمایه در اختیار کاربران قرار می‌دهند و بسیاری از تریدر‌ها در زمان‌های کاهش قیمت یا برای خرید ارز دیجیتال، دارایی‌های خود را به استیبل کوین‌ها تبدیل می‌کنند تا علاوه بر حفظ ارزش، در هر زمان به راحتی آن‌ها را به رمزارز تبدیل کنند. استیبل کوین‌ها امروزه در انواع مختلفی عرضه شده‌اند و از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توانیم به استیبل کوین‌های دلاری از جمله تتر (USDT) اشاره کنیم.

 

آشنایی با تتر و مزایای آن

USDT یک استیبل کوین است که در سال 2014 عرضه شده است. همواره قیمت تتر 1 دلار است و همانند ارز‌های دیجیتال نگهداری آن در کیف پول‌های رمزارزی و انتقال سریع و کم کارمزد آن امکان‌پذیر است. با توجه به محبوبیت USDT، این ارز دیجیتال تقریباً در تمام صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود و در هر نقطه از جهان به راحتی می‌توان خرید تتر را انجام داد.

با توجه به قیمت USDT، از آن به عنوان دلار دیجیتالی نیز نام برده می‌شود و این ارز دیجیتال تراکنش‌های دلاری آسان بدون نگرانی از هزینه‌های واسطه‌ها، کارمزد‌ها، تحریم‌ها و موارد دیگر را فراهم کرده است. خرید تتر در کشور ما طی چند سال گذشته و با محبوبیت ارز‌های دیجیتال بسیار گسترش پیدا کرده است و به یک روش جایگزین برای خرید و فروش دلار سنتی تبدیل شده است. روشی که در آن می‌توان به راحتی سرمایه خود را به دلار تبدیل و به روشی امن از آن نگهداری کرد؛ اما چه مزیت‌هایی باعث شده است تا USDT به گزینه بهتری نسبت به دلار کاغذی تبدیل شود؟

تتر یا دلار کاغذی؛ کدام بهتر است؟

با کاهش مداوم ارزش پول کشور ما، بسیاری از سرمایه‌گذاران و مردم در تلاش هستند تا دارایی‌های خود را به دلار تبدیل کنند تا از ارزش سرمایه خود محافظت کنند. خرید و فروش دلار در روش‌های سنتی چالش‌های خود را داشت و علاوه بر موجودی محدود فروشندگان، هزینه‌ها با توجه به فعالیت واسطه‌ها افزایش پیدا می‌کرد، خریداران و فروشندگان باید در صف‌های طولانی برای معاملات خود صبر می‌کردند. طی سالیان گذشته با گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال، خرید تتر USDT به عنوان یک راه‌حل جایگزین برای خرید دلار کاغذی محبوب شده است و دلایل خوبی نیز برای آن وجود دارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی و مهم USDT و دلار کاغذی، در شیوه خرید، فروش و نگهداری آن‌هاست. دلار کاغذی به شکل فیزیکی در اختیار سرمایه‌گذاران است و خطرات مختلفی مانند گم شدن، از بین رفتن یا سرقت سرمایه خریداران را تهدید می‌کند. در حالی که پس از خرید USDT، این ارز را می‌توان به راحتی در امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتالی ذخیره کرد. همچنین در حالی که خرید و فروش دلار کاغذی را باید به صورت حضوری و با مشکلات مختلف آن انجام دهید، USDT را می‌توانید در هر زمان به راحتی از کیف پول خود به کیف پول صرافی‌ها منتقل کنید و ساعاتی بعد معادل ریالی قیمت USDT را در حساب خود دریافت کنید. خرید تتر نیز امروزه به راحتی، با ثبت‌نام و احراز هویت چند دقیقه‌ای در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان‌پذیر است.

USDT همچنین در معاملات بین‌المللی نیز کاربرد پیدا کرده است و در حالی که امکان انتقال دلار کاغذی به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست، ولی می‌توانید به راحتی USDT خود را به کیف پول افراد در سراسر جهان ارسال کنید. علاوه بر آن، بازار خرید تتر تعطیلی ندارد و در هر ساعت و روز قابل انجام است. با استفاده از فناوری بلاک چین می‌توانید مطمئن باشید که تمام توکن‌های USDT شما معتبر هستند و دیگر مشکلاتی از جمله دلار‌های کاغذی تقلبی گریبانگیر سرمایه‌گذاران نمی‌شود.

جمع‌بندی

مزیت‌های USDT باعث شده است تا امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران به جای معاملات دلار کاغذی، از این ارز دیجیتال معتبر جهانی استفاده کنند. اگر شما نیز می‌خواهید دلار دیجیتالی خریداری کنید، کافی است در یک صرافی مطمئن و امن ایرانی ثبت‌نام کنید و سپس تنها در عرض چند دقیقه با بهترین قیمت تتر را خریداری کنید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت تتر از Wallex می‌توانید همانند coinbase لیست ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید