سروم (Serum) چیست؟ معرفی ارز دیجیتال SRM

سروم (Serum) چیست؟ معرفی ارز دیجیتال SRM
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

حدود 13 سال پیش بیت کوین توانست خود را در اقتصاد جهانی اثبات کند. تثبیت این رمز ارز بود که پای دیگر ارزها را یکی پس از دیگری به بازار سرمایه باز کرد و اکنون شاهد آن هستیم که بازار ارز دیجیتال با اهمیت بسیار زیادی در حال فعالیت است. افراد زیادی در سراسر جهان برای سرمایه‌گذاری در این بازار آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا راحت‌ترین راه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. ما در این مطلب شما را با توکن SRM، نحوه عملکرد و آینده آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

سروم (Serum) چیست؟

سروم (Serum) یک نوع صرافی غیرمتمرکز است که در بلاکچین سولانا احداث شده است و در واقع یکی از اولین پروژه­های توسعه یافته بر روی این بلاکچین به شمار می­رود. این ارز دیجیتال را می­توان با سایر رمز ارزها نظیر اتریوم و بیت کوین مبادله کرد. در این نوع صرافی غیرمتمرکز، قابلیت انجام ترید بر اساس لیست سفارش­ها وجود دارد که از این نظر می­توان گفت شباهت­هایی با صرافی­های متمرکز پیدا کرده است. سروم (Serum) می­تواند 50 الی 65 هزار تراکنش را در ثانیه پردازش نماید که این مقدار بر اساس ظرفیت بلاکچین سولانا در حال حاضر در نظر گرفته شده است.

صرافی سروم (Serum) می­تواند حدودا از سی بازار رمز ارز که تماما با استفاده از USDT و یا  USDC به ترید می­پردازند حمایت کند. همه افراد می­توانند صرافی غیرمتمرکز خود را در این صرافی ایجاد نمایند و در آن جفت ارزهای دیجیتال خود را ترید نمایند. تا به امروز نزدیک به 18 صرافی غیرمتمرکز در سروم (Serum) تشکیل شده است که این صرافی را می­توان در تلفن­های اندروید و یا آی او اس با استفاده از اپلیکیشن Coin98 مورد استفاده قرار داد.

معرفی ارز دیجیتال SRM

توکن SRM نوعی توکن SPL می­باشد که روی بلاکچین سولانا قرار گرفته است و در واقع یک نوع توکن با استاندارد ERC20 در شبکه اتریوم در نظر گرفته می­شود. از این توکن در سیستم مالی غیرمتمرکز سروم  استفاده می­شود که یکی از اصلی­ترین کارکردهای آن جهت استیک کردن در صرافی سروم می­باشد. برای این که بتوان یک نود تائیدگر در این صرافی ایجاد کرد لازم است تا SRM را استیک نمود. این کار می­تواند باعث شود که کارمزدهای موجود جهت ترید نمودن در این صرافی به میزان کمتری برسد.ارز سروم را شما با ثبت نام در صرافی کوینکس خریداری نمایید.

با در دست داشتن یک میلیون توکن SRM می­توان آن را به یک مگاسروم تبدیل نمود که عکس این عمل نیز قابل انجام است. شخصی که صاحب مگاسروم است می­تواند امتیازات بیشتری را از آن خود کند و با بهره­گیری از آن همچنین می­توان یک نود تائید کننده نیز ایجاد نمود. توکن مگاسروم نیز تابع استاندارد ERC20 می­باشد. حداکثر میزان مگاسروم موجود در هر ثانیه به اندازه هزار مگاسروم است که دو توکن SRM و مگاسروم از قابلیت جابجایی میان اتریوم و سولانا با نرخ یک به یک برخوردار هستند. حاکمیت در صرافی سروم بر عهده توکن اس آر ام بوده و در خود سروم نیز این وظیفه را پروتکل­های دیفای آینده بر عهده دارند.

ویژگی خاص SRM

مشخصه مهم و اساسی توکن SRM این است که ارزش آن را می­توان به وسیله سود و میزان پذیرش آن مشخص نمود و این کار ربطی به بیشتر شدن میزان تورم ندارد. به همین علت هم برای SRM قواعد اقتصادی معینی تعریف شده­ است تا تعهد واقعی توکن برای پروژه به صورت ضمانت شده باشد. بیشتر از نود درصد از توکن­های SRM که قابل دسترسی می­باشند، قفل بلند مدت دارند که فروش کلیه سیدها را در بر می­گیرد. برای طول یک سال تمامی توکن­های SRM غیر قابل دسترس خواهند شد و بعد از آن دوره باز شدن قفل که به مدت شش سال معادل تقریبا 1/219 توکن SRM به صورت روزانه می­باشد خواهد رسید.

نحوه عملکرد ارز سروم (Serum) به چه صورت است؟

صرافی سروم (Serum) نوعی صرافی غیرمتمرکز می­باشد که همچنان در حال توسعه و تغییر است و احتمال دارد که عملکرد آن با توجه به نقش آن در آینده پروژه سروم (Serum) دچار تغییراتی شود. عوامل اصلی که به عنوان مکانیزم­های عمده در زیربنای دکس سروم (Serum) به شمار می­رود، سه عامل مختلف را در بر می­گیرد. اولین عامل استاندارد سولانا می­باشد که برای توکن SPL در نظر گرفته شده است. عامل دوم پروتکل هم تراکنش پذیری عنوان شده است و سومین عامل نیز توکن SRM است.

از توکن SRM در اکوسیستم دیفای استفاده می­شود و عمده کاربرد آن در زمینه استیک کردن در صرافی­های غیر متمرکز در نظر گرفته شده است. برای این که بتوان یک نود را جهت سنجش اعتبار در صرافی غیرمتمرکز سروم (Serum) اجرا کرد لازم است تا حتما SRM را استیک نمود. این کار کارمزد معامله­ ها در صرافی غیرمتمرکز را نیز کاهش خواهد داد.

آینده توکن SRM

زمانی که اس آر ام برای اولین بار در صرافی­ها عرضه شده بود، با گذشت 12 ساعت از عرضه شدن آن، قیمت آن نسبت به قیمت عرضه اولیه این توکن با افزایشی به اندازه بیش از 15 برابر روبرو شده بود. با توجه به این که انتظارها جهت انتشار صرافی غیرمتمرکز سروم ادامه یافت، این سیر افزایشی نیز همچنان صعودی باقی ماند. تیم توکن SRM و توکنامیک آن می­توانند کیفیت این پروژه را به تنهایی تضمین کنند.

پروژه سروم (Serum) هنوز مسیر طولانی را در پیش دارد و هنوز در اول راه خود قرار دارد اما این ارز دیجیتال با یک شیب ملایم در حال طی کردن روند پیشرفت خود می­باشد. تعداد صرافی­های غیرمتمرکزی که بر روی سروم (Serum) ساخته شده­اند در عرض یک ماه افزایش قابل توجهی داشته و به بیست عدد رسیده بود. با این حال می­باست عوامل مختلف را برای سرمایه­گذاری در این رمز ارز در نظر داشته و کلیه جوانب را نیز بسنجید تا بتوانید بهترین سرمایه ­گذاری خود را انجام دهید.

جمع بندی

در دهه اخیر می‌توان گفت انفجار بزرگی در بازار رمز ارزها رخ داد تا جایی‌که برخی از دولت‌ها مانند دانمارک، فرانسه، ایسلند و ... بیت کوین را به عنوان ارز قانونی معرفی کردند. یکی از ارزهای جذاب بازار، ارز سروم (Serum) است که ما در این مطلب در مورد نحوه عملکرد و آینده آن اطلاعاتی را ارائه دادیم. شما همچنین در این مطلب با توکن SRM نیز آشنا شدید. برای انجام معامله این ارز می‌توانید به صرافی‌های معتبری مانند سایت صرافی کوینکس مراجعه کنید.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید