چرا گذشته خالق دوج کوین راز آلود است

چرا گذشته خالق دوج کوین راز آلود است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

همهٔ ما ارز دیجیتال دوج کوین را می شناسیم و حتی شاید حداقل یک بار این ارز را خریداری کرده و به سودهای قابل توجهی دست یافته‌ایم. اما بسیاری از کاربران، از گذشتهٔ این رمزارز اطلاعات خاصی ندارند و حتی خالق doge را نیز نمی‌شناسند. ارزی که در ابتدا برای شوخی راه‌اندازی شد، اما با حمایت‌های نهنگ‌های بازار ازجمله ایلان ماسک، در بازار ارز دیجیتال تبدیل به یکی از محبوب ترین ارزها شد، تا جایی که با یک توئیت، رشدهای قابل‌توجهی می‌کرد. حال در این مقاله قصد داریم دربارهٔ خالق دوج کوین صحبت کنیم و قطعاً با شنیدن مواردی که عنوان می‌کنیم، متوجهٔ حقایق جذابی می‌شوید.

خالق doge چه کسی است؟

خالق این ارز دیجیتال محبوب بیلی مارکوس است که جزئیات دقیقی از این شخص منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که بیلی فردی فوق‌العاده محافظه‌کار است و این‌که در پورتلند ایالت اورگان متولد شده‌است. گفته می‌شود که دلیل این امر، مراقبت از خانواده‌اش بوده‌است، چراکه اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر در حوزهٔ رمزارزها، ممکن است عواقب جدی را برای بنیان‌گذاران ارزها درپی داشته باشد. لذا همین موارد سبب شده تا خالق دوج کوین یک زندگی راز آلود را داشته باشد.

بیلی مارکوس در یک شرکت فناوری بین‌المللی فعالیت داشته و به‌عنوان مهندس نرم‌افزار ارائه خدمات می‌کرده‌است، اما با ایدهٔ جذاب doge که به‌وسیلهٔ جکسون پالمر که در سال 2013 اتفاق افتاده‌است، خیلی زود پروژهٔ دوج کوین استارت را زده‌است. درواقع از همان ابتدا این ارز برای سخره‌گرفتن اساس و پایهٔ رمزارزها ایجاد شد. اما توئیتی که برای این منظور ارسال شده بود، با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد و این سرآغاز راه پرفرازونشیب dogecoin بوده‌است.

تا به اینجای راه‌اندازی پروژهٔ دوج، پالمر به تنهایی عهده‌دار مسئولیت بود، اما به شکل اتفاقی بیلی مارکوس متوجهٔ اقدام پالمر شد و خیلی زود پروتکل این ارز را با به‌کارگیری فناوری رمزگذاری در الگوریتم طراحی کرد. گفتنی است که اگرچه هدف خاصی از راه‌اندازی این پروژه وجود نداشت، اما دوج کوین در دسامبر 2013، معرفی و خیلی زود به ارز محبوب مردم تبدیل شد.

بررسی پیشرفت‌های dogecoin

این ارز یک میم‌کوین است که تصویر یک سگ را به‌عنوان پروفایل انتخاب کرده‌است. درواقع افرادی که به خرید doge اقدام می‌کنند، ریسک قابل توجهی کرده‌اند، چراکه این شت‌کوین در قالب یک ارز سرگرم کننده وارد بازار ارز دیجیتال شده‌است، اما هیچ‌کدام از فعالان این بازار تصور نمی‌کرد که تنها در دو هفته پس از معرفی dogecoin، رشد 300درصدی را تجربه کند.

البته این تنها رشد چشم‌گیر این ارز دوست‌داشتنی نبوده است و در سال 2017 که بازار ارز دیجیتال در مدار صعودی بوده‌است، ارزش این کوین نیز به 20 میلیارد دلار رسید که برای کاربرانی که به خریدوفروش dog اقدام می‌کردند، جالب بوده‌است. حتی هنوز هم نوسانات بسیار خوبی در این ارز شاهد هستیم . البته اگر قصد خرید دوج کوین را دارید، حتماً باید نقطه ورود جذابی را تعیین کنید.

همچنین ناگفته نماند که سرنوشت بنیان‌گذار این ارز دقیقاً مانند اطلاعات شخصی که در اختیار نداریم، مبهم و رازآلود است و در سال 2015 درپی آنچه که آزار و اذیت جامعه کریپتو عنوان شده‌است، برای همیشه پروژهٔ doge را ترک کرده‌است. درواقع این شخص در همان زمان، تمام dogecoinهای خود را فروخت. جالب است بدانید که با مبلغ به‌دست‎‌آمده، یک هوندا سیویک خریداری کرده‌است.

بیلی مارکوس در حال حاضر به چه کاری مشغول است؟

بیلی مارکوس پس از بستن پروندهٔ dogecoin، به همان شغل قبلی‌اش، مهندسی IBM برگشته‌است. درواقع بیلی برنامه‌ها و نرم‌افزارها را توسعه می‌دهد و گفته می‌شود که از این بابت حقوق قابل توجهی را نیز دریافت می‌کند. البته غیر این از شغل، بیلی یک کلکسیونر ان‌اف‌تی است و آواتارهای پیکسلی جذابی از رمزارز doge دارد. با این حال مشخص نیست که آیندهٔ این شخص مانند گذشته‌اش راز آلود باشد، چراکه ممکن است بیلی مارکوس با یک ارز جدید دنیای کریپتو را شگفت‌زده کند. بیلی در توئیتر دارای اکانت 100 هزار دنبال‌کننده است و در این پیج، به موضوع نحوهٔ رسیدن به شادی با dogecoin می‌پردازد.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین در آینده

میم کوین‌ها در بازار ارز دیجیتال جایگاه خاصی ندارند و هیچ‌وقت به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری جذاب پذیرفته نشده‌اند. اما این ارز و ارزهای مشابه، حتی یک‌شبه بسیاری از کاربران را ثروتمند کرده‌است. در حال حاضر نیز امکان این موضوع وجود دارد، اما باید مدیریت سرمایه به جهت خرید دوج کوین رعایت شود. همچنین هیچ یک از تحلیل‌گران بازار کریپتو نمی‌تواند آیندهٔ dogecoin را حدس بزنند، اما بسیاری از شرکت‌ها ازجمله BlockTower Capital، مدعی شده‌اند که در آینده قیمت دوج فراتر از انتظار خواهد بود.

به‌طورکلی همیشه به یاد داشته باشید که خرید چنین ارزهایی دارای ریسک است و باید این موضوع را مدنظر قرار دهید. حال بعضی از کارشناسی‌ها دربارهٔ قیمت doge را بررسی می‌کنیم:

  • پیش‌بینی می‌شود قیمت دوج کوین در سال 2023 از مرز 10 سنت عبور کند. البته حداکثر قیمت این ارز در این سال 20 سنت اعلام شده‌است.

  • طبق پیش‌بینی‌ها ارز دوج کوین در سال 2024 در حدود 40 سنت معامله خواهد شد. البته فرازونشیب قیمتی در بازار ارز وجود دارد و حتی ممکن است قیمت‌های 0.08 را مجدداً لمس کند.

  • پیش‌بینی قیمت این ارز برای سال 2030 حداقل 1 دلار است که اگر به این هدف دست یابد، می‌توان گفت که شاهکار بازار ارز دیجیتال خواهد بود.

جمع‌بندی

دوج کوین ارز جذاب و شگفت‌انگیزی در بازار ارز دیجیتال است. حتی ممکن است در سال‌های آینده، بیشتر از این میم‌کوین گفته شود. در حال حاضر قیمت doge نزدیک به 0.08 دلار معامله می‌شود و علاقه‌مندان به این ارز، اعتقاد دارند که حتی به 1 دلار هم بوسه خواهد زد. شما می‌توانید با خرید دوج کوین از Wallex به جای Coinbase نگرانی خود را درباره تحریم برطرف کرده و با امنیت بالا خرید خود را انجام دهید. به‌طورکلی برای خرید و نگه‌داری از این نوع ارزها، باید توجه داشته باشید که انتخاب یک صرافی معتبر، فوق‌العاده دارای اهمیت خواهد بود، لذا توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید و نگه‌داری دوج کوین را دارید، حتماً صرافی مناسبی را پس از بررسی، انتخاب و استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید