5 علامت خرابی برد کولر گازی

برد کولر گازی جزء مهمی از این سیستم است که وظیفه کنترل عملکردهای مختلف دستگاه را بر عهده دارند. این بردها در معرض خرابی و فرسودگی قرار داشته و نقص در عملکرد آن باعث از کار افتادن کامل کولر می شود.

5 علامت خرابی برد کولر گازی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

تعمیر برد کولر گازی اغلب امکان پذیر است ولی باید توسط افراد متخصص انجام شود.

 علائم خرابی برد کولر گازی

1 . روشن شدن چراغ های چشمک زن

اکثر سیستم‌های تهویه مطبوع دارای پانل‌های دسترسی هستند که در آن می‌توانید یک پورت پلاستیکی یا شیشه‌ای با چراغ‌های LED پیدا کنید. اگر دیدید این چراغ ها چشمک می زند، ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد.

آنها معمولاً طبق یک الگو چشمک می زنند، بنابراین اگر متوجه چیزهای عجیب و غریبی در آن شدید ممکن است مشکلی پیش آمده باشد، به عنوان مثال، ممکن است چهار بار پشت سر هم یا سه بار با وقفه های کوتاه چشمک بزنند.پ

برای تشخیص صحیح مشکل، به دفترچه راهنمای کاربر دستگاه خود مراجعه کنید، جایی که کدهای خطا را پیدا خواهید کرد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، کدهای خطا به شما هشدار می دهند

به عنوان مثال، برخی از کدها می توانند ولتاژ پایین را به شما نشان دهند که به این معنی است که برد کنترل مشکل دارد.  برای مقابله با این مشکل باید بای  تکنسین ماهر و متخصص تماس بگیرید.

 

2 . نوسان دما

اگر متوجه شدید که دمای خانه شما دائماً در نوسان است، یا اگر به طور ناگهانی خیلی گرم یا سرد می شود، این ممکن است نشانه ای ازنقص در عملکرد برد کنترل باشد. گاهی اوقات، برد جهت گیری مناسبی را به قسمت های دیگر سیستم نمی دهد، که می تواند باعث به هم ریختگی کامل شود. به عنوان مثال، می تواند برخی از قطعات را زودتر از زمان لازم خاموش کند یا آنها را بیش از حد لازم به کار وا دارد.

البته ابتدا باید ترموستات را از نظر خرابی بررسی کنید. اگر هیچ نشانه ای از مشکل را نشان نمی دهد، حتما با متخصصان تماس بگیرید تا برد کنترل خود را بررسی کنند .

3 . لحیم کاری نامناسب اتصالات 

بسیار مهم است که اتصالات لحیم کاری مناسب داشته باشید زیرا این یکی از رایج ترین مسائل در مورد بردهای کنترل است که در برندهای متفرقه و بی کیفیت رایج است.  اگر این کار بد انجام شود، ممکن است نگرانی های زیادی ایجاد کند.

4 . گیر کردن سوئیچ ها 

کلیدهای الکترومکانیکی برای برد کنترل بسیار مهم هستند. مانند سایر دستگاه ها، اگر از چیزی اغلب استفاده نکنید، سرعت آن کاهش می یابد یا گیر می کند. سوئیچ های روی بردهای کنترل تمایل دارند بعد از مدت زمان مشخصی از حرکت باز ایستند.

با این حال، معمولاً به دلیل ولتاژ پایین یا بیش از حد گیر می کنند. اگر یک افزایش قابل توجه ولتاژ وجود داشته باشد، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود. گرمای بیش از حد سوئیچ ها را فرسوده می کند و باعث از کار افتادن آن ها می شود. از طرف دیگر، ولتاژ بسیار کم می تواند از بسته ماندن کنتاکت های رله جلوگیری کند.

5 . ترانزیستور

ترانزیستورها یکی از اولین قطعات روی برد کنترل هستند که شروع به کار می کنند. متأسفانه، از آنجایی که آنها بخشی از فرآیند راه اندازی هستند، گرما و انرژی بیش از حد ایجاد شده می تواند به اجزای آنها آسیب برساند. این می تواند به طور کامل برد کنترل شما را خراب کند یا باعث شود که کند کار کند.

آنچه باید در مورد تعمیر بردهای کولر گازی بدانید:

علائم خرابی

قبل از تعمیر برد کولرگازی باید علائم خرابی مشخص شود. علائم رایج عبارتند از سرمایش ناکارآمد تهویه مطبوع، سر و صدای غیرمعمول، خرابی های مکرر و خوانش نادرست نمایشگر سیستم.

عیب یابی 

 هنگامی که علائم مشکل را شناسایی کردید، قدم بعدی عیب یابی دستگاه است. تکنسین ها از ابزارها و روش های مختلفی برای آزمایش اجزای برد از جمله مولتی متر، اسیلوسکوپ و منابع تغذیه استفاده می کنند. این مرحله به شناسایی مؤلفه خراب و علت اصلی مشکل کمک می کند.

تعویض قطعات 

 هنگامی که قطعه معیوب پیدا شد، تکنسین آن را تعویض می کند. این مرحله مستلزم رسیدگی دقیق برد مدار و قطعه جایگزین برای جلوگیری از آسیب رساندن به سایر قطعات است. همچنین ممکن است لازم باشد تکنسین تنظیمات کولر گازی را برای اطمینان از عملکرد صحیح انجام دهد.

بررسی دستگاه تعمیر شده 

 پس از تعویض یک قطعه معیوب تکنسین ، دستگاه را بررسی می کند تا مطمئن شود که به درستی کار می کند. این مرحله شامل اتصال برد مدار به کولر گازی و تماشای عملکرد آن است.  تکنسین هر گونه تنظیمات لازم را انجام می دهد و سیستم را مجدداً آزمایش می کند تا زمانی که به درستی کار کند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه 

  تعمیر و نگهداری منظم برد مدار کولر گازی می تواند به جلوگیری از خرابی و افزایش عمر آن کمک کند. این شامل تمیز کردن دوره‌ای، بررسی قطعات برای سایش، و کالیبره کردن سنسورها و کنترل‌ها می‌شود.  تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از ایجاد آسیب قابل توجه کمک کند و نیاز به تعمیرات اساسی را کاهش دهد.

برای تعمیر برد کولر گازی ، تعمیر برد ماشین ظرفشویی ، تعمیر برد یخچال و... می توانید با ماندگار سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر بردهای الکترونیکی تماس بگیرید. 09124100143

 

دیدگاه خود را ارسال کنید