بررسی شباهت‌های usdt و usd (دلار)

تتر یک ارز دیجیتال پشتوانه‌دار است که ارزش آن به دلار آمریکا گره خورده است. این بدان معناست که قیمت تتر تقریباً معادل یک دلار آمریکا ثابت نگه داشته می‌شود. در حالی که دلار یک ارز فیات و سنتی با پشتوانهٔ دولت آمریکاست، تتر یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین بدون پشتوانهٔ دولتی است. با این حال، هر دو ارز دارای ارزشی نسبتاً ثابت هستند و می‌توانند به‌عنوان واسطهٔ مبادلات مالی استفاده شوند. شباهت ارزشی تتر و دلار باعث شده‌است تا تتر به‌عنوان یک جایگزین دیجیتال برای دلار محبوبیت پیدا کند. در ادامهٔ این مقاله، به بررسی تفصیلی تفاوت‌ها و شباهت‌های تتر و دلار آمریکا خواهیم پرداخت.

بررسی شباهت‌های usdt و usd (دلار)
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

تتر (usdt) چیست؟

تتر (Tether) یک ارز دیجیتال با ثبات (stablecoin) است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا در نظر گرفته شده‌است. تتر با نماد USDT شناخته می‌شود و هدف از ایجاد آن، حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال است. شرکت Tether Limited مدعی است به ازای هر واحد USDT منتشرشده، یک دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگه‌داری می‌کند. تتر روی بلاک‌چین‌های مختلف ازجمله بیت‌کوین، اتریوم، ترون و غیره عرضه شده‌است. تتر در صرافی‌ها و کیف‌پول‌های مختلفی قابل خریدوفروش و نگه‌داری است. تتر عمدتاً برای حفظ ارزش دارایی‌ها و انتقال سریع و آسان پول به صرافی‌ها استفاده می‌شود. با وجود ادعای پشتوانهٔ دلاری، همواره شک و تردیدهایی درمورد تتر وجود داشته است.

دلار (usd) چیست؟

دلار پول رایج و رسمی کشور ایالات متحدهٔ آمریکاست. دلار در سال ۱۷۸۵ میلادی، به‌عنوان پول رایج کشور آمریکا توسط کنگرهٔ این کشور انتخاب شد. نام دلار از سکه‌های نقره‌ای اسپانیایی مکزیک به نام پزو گرفته شده‌است که در زمان انقلاب آمریکا رایج بود. نماد دلار علامت $ است که از حرف S اول کلمهٔ پزو (Pesos) گرفته شده‌است. دلار آمریکا به‌عنوان یک ارز ذخیرهٔ جهانی، نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد. سکه‌ها و اسکناس‌های متداول دلار عبارتند از: ۱ سنت، ۵ سنت، ۱۰ سنت، ۲۵ سنت، ۱ دلار، ۵ دلار، ۱۰ دلار، ۲۰ دلار، ۵۰ دلار و ۱۰۰ دلار.

شباهت‌های تتر با دلار

ارزش تتر به ارزش دلار آمریکا گره خورده است و سعی می‌کند ارزش ثابتی نزدیک به دلار داشته باشد. هر دو به‌طور گسترده‌ای برای معاملات و خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. تتر و دلار هر دو می‌توانند به‌عنوان ذخیرهٔ ارزش در نظر گرفته شوند. هر دو دارای نقدشوندگی بالایی بوده و به‌راحتی قابل ‌تبدیل به سایر دارایی‌ها هستند. ارزش تتر و دلار هر دو براساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود. هر دو به‌عنوان واحد پول اصلی در بازارهای مالی مختلف استفاده می‌شوند. به‌طورکلی تتر سعی دارد نقش و خصوصیات دلار را به‌صورت دیجیتال در بازارهای مالی و بلاک‌چین تقلید کند.

تفاوت‌های تتر با دلار

تفاوت اصلی USDT با USD در این است که USD یک ارز فیات سنتی است که توسط دولت آمریکا پشتیبانی می‌شود، در حالی که USDT یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است.

USDT برای مبادلات در بازارهای ارز دیجیتال مثل بیت کوین استفاده می‌شود در حالی که USD به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است. خرید و فروش USDT نیاز به حساب کیف پول دیجیتال دارد در حالی که USD را می‌توان از طریق حساب بانکی دریافت کرد.

USDT به دلیل ماهیت غیرمتمرکزش کمتر تحت نظارت دولتی است در حالی که USD تحت نظارت کامل بانک مرکزی و دولت آمریکا قرار دارد. USDT به دلیل نوسانات کمتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، برای ذخیره ارزش و مبادلات در بازار ارز دیجیتال محبوب است.

به طور کلی USDT یک نوع پول دیجیتال پشتوانه دلار است که برای اهداف خاصی طراحی شده است در حالی که USD یک ارز رایج و باثبات در سطح جهانی است.

چرا به جای دلار، تتر بخریم؟

چند دلیل وجود دارد که چرا سرمایه گذاران در بازارهای دیجیتال ممکن است ترجیح دهند به جای دلار، تتر بخرند:

  • سهولت استفاده در بازارهای ارزهای دیجیتال: USDT می‌تواند به راحتی در بازارهای مبادله ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین مورد استفاده قرار بگیرد؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارید، USDT گزینه بهتری نسبت به USD است.

  • سرعت مبادلات: انتقال USDT نسبت به USD سریع‌تر انجام می‌شود؛ زیرا USDT یک ارز دیجیتال است و نیازی به طی کردن فرایندهای بانکی و دولتی ندارد.

  • عدم نیاز به دخالت بانک‌ها و مراجع مرکزیخرید و فروش USDT بدون نیاز به دخالت بانک‌ها انجام می‌شود.

  • کاهش ریسک نوسانات: ارزش USDT نسبتاً ثابت است و نوسانات کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر دارد.

  • سودآوری بیشتر: تتر می‌تواند سود بیشتری نسبت به نگهداری دلار ایجاد کند. با استیک کردن تتر می‌توان سود دریافت کرد.

  • کاربرد بیشتر در دارایی‌های دیجیتالتتر کاربرد گسترده‌تری در بازارهای ارزهای دیجیتال دارد.

  • هزینه کمترهزینه‌های مبادله و انتقال USDT نسبت به USD معمولاً کمتر است.

  • دسترسی آسان‌تر: دسترسی به تتر و خرید آن آسان‌تر از دلار است.

  • مقیاس‌پذیری: تتر را می‌توان به راحتی در مقیاس‌های بزرگ و کوچک مبادله کرد.

البته USD همچنان یک ارز مطمئن و باثبات در سطح جهان است اما برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، USDT مزایای بیشتری دارد. برای تبدیل تتر به تومان می‌توانید از صرافی والکس استفاده کنید.

خرید تتر

تتر در برابر دلار

USDT یک ارز دیجیتال پشتوانه دلار است که ارزش آن به دلار آمریکا گره خورده و نسبتاً ثابت نگه داشته می‌شود. در مقابل، USD یک ارز فیات و سنتی با پشتوانه دولت آمریکاست. USDT بیشتر برای مبادلات و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به کار می‌رود، در حالی که USD یک ارز جهانی و رایج است.

USDT مزایایی مانند سرعت بالای مبادلات، عدم نیاز به دخالت مراجع متمرکز، ریسک پایین‌تر نوسانات و سودآوری بالاتر نسبت به USD دارد. با این حال، USD یک ارز باثبات جهانی با پشتوانه دولتی است در حالی که در مورد USDT همواره شک و تردید وجود داشته ‌است.

به طور کلی، USDT مزایای بیشتری برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال دارد اما USD یک ارز مطمئن‌تر و باثبات‌تر در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود. خرید تتر در والکس به راحتی امکان پذیر است تا برای حفظ سرمایه استفاده شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید