شناخت بهترین راه برای خرید کسب و کار در کانادا

به گفته دکتر میثم شکری ساز خرید کسب و کار در کانادا راهکاری مناسب برای کسانی است که تمایل دارند به کشور کانادا مهاجرت کنند. امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند تا به دلایل مختلف به کشورهای پیشرو دنیا مانند کانادا مهاجرت کنند. یکی از کاربردی ترین روش ها برای مهاجرت به کشور کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور خرید کسب و کار در کانادا است. شما با راه اندازی یک بیزینس در این کشور می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در کشور کانادا شرایط مناسب برای جذب سرمایه ها در جهت رونق اقتصادی این کشور فراهم شده است. شرایطی که سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی این کشور بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

شناخت بهترین راه برای خرید کسب و کار در کانادا
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

در حالت کلی این سرمایه گذاری می تواند شامل مشاغل بزرگ اقتصادی مانند راه اندازی شرکت و خرید کسب و کار در کانادا باشد. در نتیجه سرمایه گذاری در کشور کانادا دارای دامنه گسترده ای می باشد. سرمایه گذاران می توانند در بخش های مختلف این کشور سرمایه گذاری کنند. کسب و کارهای بزرگ، شرکت های چند ملیتی و صنایع کوچک تنها قسمتی از موقعیت های سرمایه گذاری در کانادا می باشند.

روش خرید بیزینس در کشور کانادا چگونه است؟

ازنگاه دکتر میثم شکری ساز برای مهاجرت به کانادا از طریق کسب و کار شما تنها دو راه پیش پای خود خواهید داشت. شما برای استفاده از امکان مهاجرت کاری به کانادا نیاز دارید تا به صورت مستقل کسب و کاری را در این کشور راه اندازی نمایید. همچنین خرید کسب و کار در کانادا نیز به عنوان راهکار دوم برای سرمایه گذاری در این کشور در نظر گرفته می شود. به خاطر داشته باشید که پیش از انتخاب هر یک از دو راه پیش رو حتما به تبعات مالیاتی انتخاب خود توجه کنید. زیرا اقدام بدون آگاهی می تواند بعدها برای شما مشکلات مالیاتی فراوانی را ایجاد نماید.

کسانی که روش خرید کسب و کار در کانادا را انتخاب می کنند باید بدانند که این روش نیز دارای دو شکل متفاوت می باشد. در روش اول شما موظف هستید تا یک کسب و کار را به صورت کامل و با پرداخت هزینه آن بخرید. در حالی که در روش دوم شما با خرید 51 درصد از سهام شرکت می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.

2

خرید و یا راه اندازی کسب و کار در کانادا کدامیک بهتر است؟

با مطالعه این متن ممکن است در ذهن شما این پرسش ایجاد شود که بین خرید و راه اندازی بیزینس در کانادا کدامیک بهتر است. برای پاسخ به این پرسش می توان گفت هر دو روش ذکر شده می تواند برای سرمایه گذار معایب و مزایایی داشته باشد. به اعتقاد دکتر میثم شکری ساز در روش خرید بیزینس مهمترین مزیت این است که شما برای راه اندازی کار دیگر نیاز ندارید از صفر فعالیت خود را شروع کنید. این امر به این معنی است که مالکان کسب و کار به طور کامل مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار را طی نموده اند.

برای مثال آنها قبل از فروش کسب و کار مراحل اداری کسب مجوز ها، بازاریابی به منظور افزایش تعداد مشتری ها و تامین فضا و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را انجام داده اند. البته در بحث خرید کسب و کار در کانادا ممکن است شما با چالش های مالی فراوانی در این مسیر مواجه شوید. زیرا عموما کسانی که قصد فروش کسب و کار خود را دارند تمایل دارند که این فرایند را با بالاترین مبلغ مدیریت نمایند. این در حالی است که در بیشتر مواقع ممکن است بیزینس مورد نظر شما از آنچنان ارزش مالی بالایی برخوردار نباشد.اما در زمینه راه اندازی کسب و کار نیز شما باید مسیر را از نقطه آغازین شروع کنید. در نهایت این امر می تواند برای شما قدری دشوار باشد. اما مزیت این روش این است که شما دیگر برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز به پرداخت هزینه های مازاد ندارید.

بررسی برخی روش های شناخته شده برای آگاهی از کسب و کارهای موفق

از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز سرمایه گذاران برای خرید کسب و کار در کانادا می توانند از روش های مختلفی استفاده نمایند. در این بخش این سوال پیش می آید که سرمایه گذاران از چه روش هایی برای شناخت کسب و کارهای موفق استفاده می کنند. امکانات متعددی برای سرمایه گذاران در کشور کانادا ایجاد شده تا به واسطه آنها بتوانند نسبت به شناخت کسب و کارهای موفق اقدام نمایند. مطالعه مجلات و خبرنامه های سرمایه گذاری تجاری یکی از راه های آشنایی با کسب و کارهای موفق در کانادا است. روزنامه ها، ارتباطات اجتماعی، کارگزاران و واسطه ها نیز بخش دیگری از روش های کاربردی شناخت کسب و کارها در این کشور می باشند.

3

آشنایی با چند سایت خرید بیزینس در کانادا

بر باور دکتر میثم شکری ساز یکی دیگر از روش های خرید یک کسب و کار در کانادا امکان مراجعه به سایت خرید بیزینس در کانادا می باشد. در این کشور سایت های فعال هستند که کسب و کارهایی که قصد فروش امتیاز آنها وجود دارد را معرفی می کنند. این سایت ها شامل سایت های Business Exchange، Canadian Realtor و سایت BuyAndSellBusiness.com می باشند. شما می توانید از بین کسب و کارهای ارائه شده در این سایت ها با حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا اقدام نمایید.

معرفی روش خرید فرانچایز در کانادا

در ابتدا پیش از آنکه به موضوع خرید فرانچایز در کانادا بپردازیم بهتر است تا ابتدا اندکی بحث فرانچایز را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع فرانچایز یا حق امتیاز روشی از کسب و کار می باشد که در آن به یک شرکت این اجازه داده می شود که نسبت به فروش تولیدات شرکت دیگر فعالیت نماید. در نهایت شرکتی که در زمینه فروش محصولات فعالیت می کند در ازای خدمات ارائه شده مبلغی را از شرکت تولید کننده محصول دریافت می نماید. در نهایت خرید فرانچایز یکی از گزینه های پیش روی افرادی می باشد که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند. استفاده از این روش می تواند برای سرمایه گذاران مزایای فراوانی را ایجاد نماید.

منبع:

https://shekarisaz.net/business/buying-business-in-canada/

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید