5 روش جرم گیری کاشی های استخر

گاهی اوقات لکه های آهکی بر روی کاشی های استخر ایجاد می شود که شبیه به رسوب هایی با پوسته های سفید و خاکستری می باشند. این رسوبات و جرم ها اغلب به دلیل استفاده از آب سخت و مواد معدنی که در آب وجود دارد ایجاد می شوند. در صورتی که این رسوبات از بین نروند می توانند منجر به ایجاد لکه های دائمی بر روی کاشی شوند و ظاهر استخر را بسیار کثیف و بد جلوه دهند و همچنین باعث بیماری های پوستی نیز شوند. ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با جرم گیری کاشی های استخر نکاتی را بیان کنیم.

5 روش جرم گیری کاشی های استخر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

بهتر است همیشه قبل از این که اقدام به انجام دادن کاری کنید، بررسی کنید که استخر شما تا چه حد دچار آلودگی و جرم شده است. گاهی اوقات ممکن است فقط با تعویض آب استخر مشکل حل شود و نیازی نباشد که زمان و هزینه زیادی را برای آن صرف کنید.

 

برخی از راه های جرم گیری کاشی های استخر

1.    شستشوی کاشی ها به صورت دستی

جهت شستشوی دستی کاشی ها باید از برس هایی استفاده کنید که مخصوص این کار می باشند که با توجه به پوشش سطح استخر، نوع این برس ها متفاوت می باشد.

به عنوان مثال برای استخر هایی که پوشش آن ها از سیمان می باشد باید از برس های فولای جهت شستشوی آن ها استفاده شود و برای استخر های سرامیکی باید از برس های پلاستیکی استفاده شود.

توصیه می شود از مواد شوینده مانند سفید کننده ها استفاده نکنید. زیرا استفاده از این مواد باعث کاهش طول عمر کاشی یا سرامیک شده و علاوه بر آن موجب تغییر رنگ آن ها نیز می شود.

سرکه و مایع ظرفشویی از مواد بی ضرری می باشند که می توانید از آن ها برای تمیز کردن کاشی ها استفاده کنید. جهت تمیز کردن کاشی ها با استفاده از سرکه ابتدا آن را به سطح کاشی مورد نظر اسپری کنید و پس از گذشت چند دقیقه شروع به تمیز کردن آن کنید.

2.    بخارشویی کاشی های استخر

بخارشویی کاشی های استخر از روش های مدرن و جدید جرم گیری می باشد. در این روش بخار با فشار بالا توسط یک دستگاه کارواش تولید می شود و با استفاده از آن سطح کاشی ها به طور کامل تمیز و جرم گیری می شود. 

فشار و حرارتی که بخار دارد تمام آلودگی ها و رسوباتی که بر روی سطح کاشی ها وجود دارد را از بین می برد. این روش امروزه جهت جرم گیری بسیار از استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد.

3.    جرم گیری با استفاده از واترجت

در این روش جرم گیری با استفاده از فشار بالای آب صورت می گیرد. به این صورت که آب توسط واترجت با فشار بالا به سطح کاشی برخورد می کند و آلودگی ها و رسوبات ایجاد شده را از بین می برد.

این روش برای استخر هایی که در محیط سر بسته قرار دارند بسیار مناسب است و مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا استفاده از مواد شوینده در این استخر ها می تواند بسیار مضر باشد و گاهی سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

4.    اسید شویی کاشی های استخر

از دیگر روش های جرم گیری کاشی های استخر اسید شویی می باشد. این روش مرسوم نمی باشد و معمولا در شرایط و موارد بسیار نادر و خاص از آن استفاده می شود. در صورتی که قصد دارید به روش اسید شویی استخر خود را جرگیری کنید اکیدا توصیه می شود نکات ایمنی را رعایت کنید و از دستکش و لباس مخصوص استفاده کنید. بهتر است برای این کار حتما از کسانی که در زمینه تجربه و تخصص دارند کمک بگیرید و یا این کار را به ان ها بسپارید.

5.    استفاده از اسکرابر صنعتی

اسکرابر و واترجت که قبل تر به آن اشاره شد هر دو دستگاه های صنعتی می باشند. اما عملکرد و کیفیت کار اسکرابر در جرم گیری کاشی های استخر بیشتر است. در ساختار اسکرابر دو مخزن وجود دارد که یکی از آن ها آب تمیز را با فشار بالا خارج می کند و دیگری آب آلوده را از سطح کاشی های می مکد. بخش دیگری در این دستگاه وجود دارد که یک برس می باشد. از این برس برای تمیز کردن و ساییدن سطح کاشی ها استفاده می شود. این کار کیفیت شستشو را چند برابر می کند.

این دستگاه فقط برای جرم گیری و تمیز کردن کاشی های استخر استفاده نمی شود بلکه بسیاری از سطوح را می توان با استفاده از این دستگاه به راحتی و به طور کامل تمیز کرد.

جهت تمیز کردن و جرم گیری راه هایی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره کردم. اما علاوه بر این موارد، کار هایی همچون عوض کردن آب استخر به صورت دوره ای، شستشوی لبه های اسخر و غیره می توانند از به وجود آمدن رسوبات و آلودگی ها جلوگیری کنند.

برای مشاوره و خرید تجهیزات و لوازم استخر می توانید از شوفاژ لطفی کمک بگیرید .انواع فیلتر شنی استخری - سیلیس کریستالی استخر – کلر زن خطی و... در این فروشگاه با قیمت نمایندگی عرضه می شود 09125641224

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با راه های جرم گیری کاشی های استخر آشنا کنیم.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید