چگونه وام ۳۰۰ میلیونی بگیریم؟

افرادی که در رده سنی بالاتر از 18 سال هستند، می‌توانند وام 300 میلیون تومانی دریافت کنند. همانند آنچه که در آگهی‌ها ذکر می‌شود، این تنها شرایط لازم برای اخذ تسهیلات با این مبلغ نیست. نداشتن چک برگشتی و داشتن اعتبار لازم از مولفه‌های اصلی و لازم برای گرفتن تسهیلات هستند که واجدان شرایط باید داشته باشند. با توجه به اینکه 300 میلیون تومان مبلغ بالایی به حساب می‌آید، بهتر است از موسسه‎هایی وام درخواست شود که سود کمی دریافت می‌کنند. در ادامه به این موضوع پرداخته می‌شود که کدام بانک‌ها برای گرفتن وام سیصد میلیون تومانی، پیشنهاد شده و سود کمی دارند.

چگونه وام ۳۰۰ میلیونی بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

کدام بانک‌ها وام 300 میلیون تومانی دارند؟

بانک رسالت، قرض‌الحسنه مهر ایران، سینا، شهر، صادرات، کشاورزی، ملل و ملی، طرح وام 300 میلیون تومانی را دارند. بعضی از آن‌ها نیازمند اعتبار بالایی هستند، مانند بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران. فروش امتیاز وام رسالت در آگهی‌ها، یکی از راه‌های افزایش اعتبار بوده که در زمان کمی می‌توان به آن دسترسی داشت و این امکان برای همه فراهم است. برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مبلغی به همین میزان باید در حساب داشت و دست کم، سه ماه سپرده در حساب خواب باشد. این شرایط کلی، بانک‌های قرض‌الحسنه برای ارائه تسهیلات سیصد میلیون تومانی است.

در میان تمامی بانک‌ها، کمترین میزان سود را بانک قرض‌الحسنه رسالت دارد. کارمزد آن دو درصد است و مدت خواب سپرده، حداقل 3 ماه و حداکثر به مدت 6 ماه می‌باشد. سریع‌ترین راه برای افزایش معدل حساب در بانک رسالت، دریافت اعتبار از دیگران است.

ناگفته نماند، طرح 300 میلیون تومانی وام ازدواج برای افرادی که بعد از شروع سال 1401 ازدواج کرده‌اند، با بازپرداخت 10 ساله بوده و سود آن، 4 درصد برای هر یکی از زوجین است.

تسهیلات زوجین در بسیاری از بانک‌ها ارائه می‌شود. بانک مسکن، ملی، ملت، تجارت، سپه، رفاه کارگران، مهر اقتصاد ایران و بانک کشاورزی از بهترین بانک‌ها برای دریافت تسهیلات زوجین در سال 1403 هستند. سود این تسهیلات 4 درصدی است، اقساطش به‌طور مساوی تعیین می‌شود و بازپرداختش بلافاصله، یک ماه بعد از دریافت وام شروع خواهد شد. در بخش بعدی، میزان سود وام سیصد میلیون تومانی برای طرح‌های غیر از وام ازدواج، توضیح داده شده‌اند.

سود تسهیلات 300 میلیونی برای بانک سینا، شهر و صادرات

2

طرح‌های وام 300 میلیون تومانی برای هر بانکی، متفاوت است. این تفاوت شامل میزان سود و نحوه دریافت اعتبار کافی برای اخذ وام است. حتی نوع بازپرداخت آن براساس اعتبار متقاضی در هر موسسه مالی، متفاوت است. در لیست زیر، توضیحی کوتاه و کاربردی درباره جزئیات هر کدام آمده است:

  • بانک سینا: وام سیصد میلیون تومانی در بانک سینا شامل سه طرح «تعمیرات مسکن»، «طرح سپیدار» و «طرح نیلوفر» می‌شود؛ یعنی متقاضی با استفاده از هر یک از این سه طرح می‌تواند نسبت به دریافت وام 300 میلیونی اقدام کند. برای طرح تعمیرات مسکن، سود 23 درصدی در نظر گرفته شده و کارمزد آن هم 4 درصد است.
  • بانک شهر: «پویا شهر» نام طرح وام 300 میلیون تومانی بانک شهر است. سود آن 23 درصد بوده و دو مولفه میانگین حساب و خواب سپرده از شرایط لازم برای افزایش اعتبار است. البته براساس 70 درصد از میزان خواب سپرده می‌توان وام دریافت کرد. اگر متقاضی تمایل داشته باشد تا دقیقا سیصد میلیون تومان وام بگیرد، باید میزان خواب سپرده را 30 درصد بیشتر کند. مدت بازپرداخت وام دریافتی از این بانک، 36 ماهه در نظر گرفته شده است.
  • بانک صادرات: وام خرد بانک صادرات در طرحی به نام «سپاس سپهر» به متقاضیان ارائه می‌شود. این تسهیلات در قالب قرض الحسنه به متقاضیان حقیقی ارائه شده و میزان کارمزد آن 4 درصد است. میانگین حساب و خواب سپرده از شرایط اصلی و لازم برای دریافت تسهیلات از بانک صادرات به حساب می‌آید. مدت خواب سپرده در حدود 2 تا 12 ماه است. برای بازپرداخت هم 36 ماهه فرصت در نظر گرفته شده است.

در طرحی دیگر از بانک صادرات که به میزان 300 میلیون تومان به افراد حقیقی ارائه می‌شود، میزان سود آن در حدود 15 تا 23 درصد است. حداقل زمان لازم برای خواب سپرده و محاسبه میانگین حساب، دو ماهه است.

سود تسهیلات 300 میلیونی برای بانک کشاورزی، ملل و ملی

علاوه‌بر سه بانک صادرات، سینا و شهر، سه بانک معتبر دیگر هم خدمات وام 300 میلیونی را به متقاضیان ارائه می‌کنند. بانک کشاورزی، ملل و ملی هم این تسهیلات را به واجدین شرایط و برحسب ارزیابی‌ها پرداخت می‌کنند. جزئیات لازم در بخش زیر آورده شده‌اند:

  • بانک کشاورزی: کافی است متقاضی در بانک کشاورزی افتتاح حساب کرده باشد. سپس متقاضی می‌تواند در طرح «مهر ماندگار» شرکت کرده و با گذاشتن مبلغی معین در حساب برای مدت 3 الی 8 ماه می‌تواند تسهیلات 300 میلیون تومانی را دریافت کند. در صفحه سایت بانک کشاورزی عنوان شده که به اندازه 325 درصد سرمایه خود می‌توان از این تسهیلات بهره برد. به طور کلی، وام‌های کم‌بهره در بانک کشاورزی با سودهای 10، 12 یا 14 درصدی پرداخت می‌شوند و مدت بازپرداخت آن‌ها هم 6 ماهه یا 12 ماهه است.
  • بانک ملی: بانک ملی بواسطه دو طرح «وام مهربانی» و «طرح صدف»، تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیون تومان را ارائه می‌کند. سود در طرح صدف، متغیر بوده و بین یک تا هجده درصد برآورده می‌شود. این درحالی است که برای طرح وام مهربانی، میزان سود 4 درصد است. اعتبار لازم برای این تسهیلات براساس میانگین سپرده حساب است. هر چقدر که زمان بیشتری، مبلغ در حساب باقی بماند، میزان وام دریافتی هم بیشتر خواهد بود.
  • موسسه ملل: علاوه‌بر دو بانک ملی و کشاورزی، موسسه ملل هم تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند به افرادی که شرایط لازم را دارند. این وام، 23 درصد سود دارد و البته با شرایطی متفاوت‌تر نسبت به دو بانک ملی و کشاورزی. برای گرفتن وام لازم است تا 3 ضامن معتبر و رسمی هم به بانک معرفی شود. در ضمن، شرط میانگین حساب بالا، همچنان برای دریافت تسهیلات از این موسسه بانکی برقرار است.

وام سیصد میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران

وام نقدی سیصد میلیونی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به علت سود پایین جزو تسهیلات پرطرفدار از سوی متقاضیان است. این وام، 4 درصد سود دارد و حداقل مدت زمان خواب سپرده هم 3 ماه است. میزان سود وام براساس 4 درصد سود، 36 میلیون تومان است و هزینه‌های جانبی آن را هم باید در نظر گرفت. برای مثال، 100 هزار تومان بابت تشکیل پرونده و اعتبارسنجی از حساب وام گیرنده کسر می‌شود. بنابراین، مجموع رقم وام و سود، 336 میلیون تومان برآورد می‌شود.

بازپرداخت وام نقدی 300 میلیون تومانی بانک قرض‌الحسنه مهر در 60 ماه قابل انجام است و 4 درصد هم به‌عنوان کارمزد از وام‌گیرنده دریافت می‌شود. در مقایسه با سایر بانک‌ها، مدت زمان بازپرداخت در بانک قرض الحسنه مهر ایران، بیشتر است.

طبق اطلاعاتی که در سایت‌های معتبر درج شده، با واریز وام، سپرده مسدود نمی‌شود.

چه کسانی می‌توانند وام 300 میلیونی بگیرند؟

متقاضیانی که می‌خواهند وام 300 میلیونی بگیرند، باید سن بالای 18 سال داشته باشند. ارائه گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب، ارائه ضامن معتبر، سپردن چک ضمانت، رتبه اعتباری مناسب و عدم وجود وام یا اقساط معوقه از مهم‌ترین شرایط متقاضیان برای دریافت این تسهیلات هستند.

در بعضی از مراکز مالی مانند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ثبت شدن وام برگشتی در تاریخچه حساب موجب می‌شود تا درخواست تسهیلات رد شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید