کدام یک از متریال های وان حمام و جکوزی رو انتخاب کنم؟

کدام یک از متریال های وان حمام و جکوزی رو انتخاب کنم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

متریال های اولیه برای وان حمام، به سه دسته کلی فایبرگلاس، اکریلیک و ورق ABS تقسیم می شوند. ما در این مقاله مزایا و معایب همه موارد را بررسی می کنیم. تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و نیازی به تعویض سفارشتان در سالهای بعد از خرید نداشته باشید.

مزایا و معایب وان حمام فایبرگلاس

اول از همه متریال فایبرگلاس است. ورق های فایبرگلاس نسبت به دیگر متریال ها، بسیار در برابر شکست مقاوم تر هستند. و به راحتی دچار ترک خوردگی نمی شوند. برای همین پیشنهاد اول ما به مشتریانی که بچه کوچک دارند و امکان افتادن وسایل و اسباب بازی روی بدنه و کف وان وجود دارد، وان های فایبرگلاس است. تولیدی های فایبرگلاس هم به همین دلیل ضمانت های 5 ساله بدون شرط جهت شکست و ترک خوردگی می دهند.

دومین مزیت وان های فایبرگلاس، قیمت بسیار مناسب آن است. تمامی مواد اولیه این وان ها، شامل رزین و پشم شیشه ها، صفر تا صد داخل کشور تولید می شوند. و همچنین برای مونتاژ نیازی به ماشین الات نیست و صفر تا صد کار توسط نیروی انسانی انجام می شود. به همین دلیل قیمت تمام شده نسبت به بقیه متریال ها کمتر است.

از معایب وان های فایبرگلاس می توان گفت که تنوع مدل ها و ظاهر وان ها، قدیمی و ساده می باشد و مشتری اپشن های زیادی جهت انتخاب ندارد. و اکثر مدلها ظاهر ساده ای دارند.

مزایا و معایب وان حمام اکریلیک و ABS

وان های اکریلیک نسبت به فایبرگلاس ها، ظاهر شفاف تر و به اصطلاح آینه ای دارند. همه متریال ها سفید براق هستند اما ورق های اکریلیک سفید آینه ای هستند. و برای کسانی که ظاهر برایشان در اولویت است انتخاب خوبی می تواند باشد.

اما از معایب ورق های اکریلیک، مقاومت پایین تر آن نسبت به ورق های فایبرگلاس است و با افتادن وسیله ای روی وان، امکان ترک خوردگی وجود دارد. برای همین ما به مشتریانی که ممکن است نتوانند کاملا این مراقبت را داشته باشند پیشنهاد نمی کنیم.

متریال دیگر، ورق ABS است که شفافیت آن نسبت به ورق های اکرولیک کمتر می باشد. و هم چنین مقاومت آنها در برابر شکست و ترک خوردگی نیز پایین می باشد. معمولا ورق های ABS در ترکیب با ورق های اکرولیک استفاده می شوند. و به تنهایی در ساخت محصول استفاده نمی شوند.

مزایای تولیدی هایی که از ورق های اکرولیک استفاده می کنند این است که طراحی مدل ها به روز می باشد و از شمایل و ظاهر بسیار زیبایی برخوردار هستند. و همچنین تعداد مدل ها و تنوع ظاهر آنها نسبت به فایبرگلاس بسیار بیشتر می باشد. تعداد تولیدی هایی که ورق های اکریلیک تولید می کنند نیز در مقابل فایبرگلاس بیشتر می باشد.

images_1712384489_6610e9e957368.jpg

 

ضمانت و خدمات پس از فروش

زمان آماده سازی سفارشات، برای وان های فایبرگلاس، یک هفته، و برای متریال های اکریلیک و ABS حدود دو هفته کاری می باشد. زمان آماده سازی جکوزی ها، صرف نظر از متریال، دو هفته کاری الی سه هفته می باشد.

ضمانت موتور و قطعات الکترونیکی، برای تمامی کارخانه ها 2 سال می باشد. در بازار دو مدل موتور جکوزی موجود است. موتور های ترک و موتور های LX چین. که از بابت قیمت و کیفیت کاملا مشابه یکدیگر می باشند.

همچنین ضمانت تغییر رنگ بدنه و پوسته شدن، برای همه کارخانه ها یکسان و 5 ساله می باشد. اما ضمانت شکست، در کارخانه های فایبرگلاس 5 ساله بدون شرط می باشد. ولی در کارخانه های اکریلیک و ABS ضمانت شکست مشروط می باشد. همین دلیل باعث روی آوردن مردم به تولیدی های تمام فایبرگلاس می باشد.

استفاده از متریال فایبرگلاس در لایه های زیرین وان حمام

بعضی از تولیدی های اکریلیک، جهت استحکام بیشتر وان حمام، لایه رویی رو اکریلیک می سازند و زیر لایه اول رو، چندین لایه پشم شیشه فایبرگلاس استفاده می کنند. و به همین دلیل استحکام بیشتری نسبت به کارخانه های تمام اکریلیک و تمام ABS دارا هستند. اما باز هم کمی مقاومتشان نسبت به تمام فایبرگلاس ها کمتر می باشد. جهت مشاهده نمونه ها و دریافت مشاوره هم می توانید با پیج اینستاگرام فروشگاه در ارتباط باشید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید