ویزا| اخذ ویزا| ویزای گردشگری|فوری: شرایط دریافت ویزای توریستی تغییر کرد

فوری: شرایط دریافت ویزای توریستی تغییر کرد

اژدری در خصوص آغاز سفر‌های گردشگری به ایران گفت: اولین گروه گردشگری از کشور روسیه روز ۱۳ آبان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شدند و طی یک سفر هفت روزه از شهر‌های مختلف ایران بازدید می‌کنند.

فوری: شرایط دریافت ویزای توریستی تغییر کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۹بود که وزارت امور خارجه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا صدور ویزای توریستی را متوقف کرد؛ حال پس از گذشت ماه‌ها وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مهرماه ۱۴۰۰ از موافقت رییس‌جمهور با ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران خبر داد.

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم اتباع ایرانی و خارجی از/به مرز‌های زمینی همانند مرز‌های هوایی با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از اول آبان‌ماه سال جاری بلامانع شد.

لیلا اژدری، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقدام اصلی برای ورود گردشگران به کشور مسئله از سرگیری صدور ویزا بود که با پیگیری‌های انجام شده به ثمر نشست و صدور ویزا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

اژدری افزود: در همین رابطه کمیته تخصصی تشکیل شده است که با همکاری وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه بحث‌های فنی ورود گردشگران خارجی مخصوصا مباحث مربوط به اطمینان از اینکه گردشگران خارجی مبتلا به ویروس کرونا نباشند و در مدت زمان حضور در ایران به ویروس کرونا مبتلا نشوند بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تمهیدات تخصصی هم در این کمیته‌ها در حال بررسی است و دستورالعمل‌هایی به مبادی ورودی کشور ارسال شده است که طبق دستورالعمل‌ها گردشگران امکان ورود به کشور را دارند.

اژدری در خصوص آغاز سفر‌های گردشگری به ایران گفت: اولین گروه گردشگری از کشور روسیه روز ۱۳ آبان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شدند و طی یک سفر هفت روزه از شهر‌های مختلف ایران بازدید می‌کنند.

مدیرکل توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی در ادامه گفت: در سطح سازمانی و دولتی تمامی کار‌های اجرایی که در مدت شیوع کرونا متوقف شده بودند از سر گرفته می‌شود و در تلاش هستیم چند تور آشنا سازی برای گروه‌های هدف گردشگری برگزار کنیم.

اژدری در خصوص راه اندازی پلتفرم‌هایی جهت سهولت حضور توریست‌های خارجی در کشور ایران گفت: در حال حاضر پلتفرم‌هایی جهت اطلاع رسانی و معرفی ایران وجود دارد، اما پلتفرمی که در یک سبد همه‌ خدمات اعم از معرفی مکان‌ها، رزرو و راهنمای استفاده وسایل و اماکن عمومی و ... را به گردشگران خارجی ارائه دهد، وجود ندارد و در برنامه وزارت خانه هست که چنین بستری محیا شود.

وی افزود: نکته‌ای که در آماده سازی این پلتفرم بسیار اهمیت دارد همکاری بین سازمانی هست که شهرداری در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیرکل توسعه گردشگری خارجی میراث فرهنگی در پایان گفت: به علت شرایط تحریم فعالیت تبلیغی و امکان رزو در سایت‌های خارجی با مشکل مواجه است که این مشکلات شناسایی شده و امیدواریم با همکاری بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌ها این موارد هم حل شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید