قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا امروز 21 اسفند 1400|طلا پیشتاز گرانی های بازار

قیمت طلا امروز 21 اسفند 1400|طلا پیشتاز گرانی های بازار

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز رشد کرد.

قیمت طلا امروز 21 اسفند 1400|طلا پیشتاز گرانی های بازار
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا امروز تغییر کرد. قیمت طلا تاثیر زیادی بر بازار دارد. قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلف تعیین می شود. قیمت طلا بر قیمت های دیگر بازار تاثیر دارد. قیمت طلا با نرخ تورم رابطه دارد. قیمت طلا امروز را بخوانیم.

قیمت طلا

قیمت طلا امروز

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز  رشد کرد. 

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۰.۶۱ درصدی، از ۱,۲۲۰,۶۰۰ (یک میلیون و دویست و بیست هزار و ششصد ) تومان به ۱,۲۲۸,۲۰۰ (یک میلیون و دویست و بیست و هشت هزار و دویست ) تومان رسید.
جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۲۲۸,۲۰۰ ۷,۶۰۰ ۰.۶۱ 11:27
۱,۲۲۰,۶۰۰ -۳,۲۰۰.۰۰ -۰.۲۷ ۲ روز پیش
۱,۲۲۳,۸۰۰ -۱۸,۳۰۰.۰۰ -۱.۵ ۳ روز پیش

«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی همچنان تحت تاثیر بحران اوکراین است و در هفته گذشته با ۴۲ دلار افزایش هفتگی  روز گذشته به یک هزار و ۹۳۲ دلار رسید.

کشتی آرای افزود: برخلاف افزایش بهای انس جهانی نرخ ارز همچنان از ثبات نسبی برخوردار بوده است و در مجموع قیمت طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده است.

وی اظهارداشت: در این روزها افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه موجب افزایش حباب سکه شده است و سکه روز پنجشنبه با ۱۸۰ هزار تومان حباب ۳۰ هزار تومان افزایش حباب داشته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه وضعیت معاملات در هفته گذشته خوب بوده است گفت: می‌توان گفت بوی عید گرفته است و به همین دلیل تقاضا برای خرید انواع سکه افزایش داشته و این به دلیل رشد تقاضا در روزهای پایانی سال است.

وی ادامه داد: وضعیت بازار طلا را به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و مذاکرات وین پیش‌بینی کرد اما چون در ماه‌های گذشته نرخ ارز مدیریت می‌شود قیمت‌ فلز زرد در داخل کشور باثبات است.

این مقام صنفی گفت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچون بخش‌های دیگر با احتیاط انجام می‌شود و بیشتر ین سودی که در سال گذشته نصیب سرمایه‌گذاران شده سود بانکی ۲۰ درصدی بوده و طلا و سکه و ارز این بازدهی را نداشته است و داد و ستدها در بازار طلا جنبه مصرفی دارد.

طلای جهانی در آخرین روز هفته جهشی خیره کننده را تجربه کرد، عاملی که می تواند زمینه ساز افزایش بهای فلز گران بهای داخلی در ابتدای هفته جاری شود. طلا در روز جمعه توانست بالای سطح حساس هزار و ۹۵۰ دلار خود را تثبیت کند و در اواخر روز به بالای محدوده هزار و ۹۷۰ دلار هجوم بیاورد.

با این سطح از قیمت اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی خواهد رفت. این در حالی بود که در روز جمعه در بازار پشت خطی، سکه در محدوده ۱۲ میلیون تومانی مورد معامله قرار می گرفت. به عبارتی می توان گفت که حباب سکه به صفر رسیده است و ارزش ذاتی و بازاری فلز گران بهای داخلی با هم یکسان شده است.

نبود حباب در بازار به طور سنتی می تواند زمینه ساز ورود تقاضای بنیادی معامله گران بزرگ به بازار شود. به نظر می رسد که افزایش قیمت طلا به دنبال تنش های روسیه و اوکراین جذابیت های بازار سکه را بالا برده است. این موضوع حتی میتواند موجب شود که در ابتدای هفته جاری، سکه با قدرت کار خود را بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آغاز کند. با این حال، سکه بازان نسبت به روند آتی قیمت دلار تردید دارند و همین موضوع دست و پای خریداران بازار سکه را بسته است.

بازار طلا به کدام سو می رود؟ این پرسشی است که برای پاسخ به آن باید چندین بعد را در نظر گرفت. از یکسو تشدید درگیری ها در اکراین منجر به افزایش انس جهانی خواهد شد. در نقطه مقابل تشدید سیاست های انقباضی از سوی بانک های مرکزی جهانی به ویژه فدرال رزرو بر انس جهانی فشار خواهد آورد. این دو عامل مهمی است که می تواند بر انس جهانی و بالطبع بر بازار داخلی اثرگذار باشد.

نکته دیگر به روند قیمتی دلار باز می گردد؛ در شرایط کنونی معامله گران وزن بیش تر را به دستیابی به توافق هسته ای می دهند که این یعنی کاهش قیمت دلار که اثر کاهشی بر بازار طلا و سکه خواهد گذاشت.

حالا باید دید هر کدام از عوامل مورد اشاره در روزهای آینده به کدام سو می‌رود و چگونه بر بازار طلا و سکه اثرگذار خواهد بود؟ در شرایط کنونی امروز می توان گفت که احتمال سناریو کاهش قیمت ها بیش از افزایش قیمت ها است. اما تجربه نشان داده که هر کدام از عوامل اثرگذار می تواند در لحظه تغییر کند. بازار این روزها شاید برای معامله گران غیرحرفه‌ای تجربه تلخی را بر جای بگذارد، چرا که سرعت تغییرات به شدت بالا و عوامل متعددی بر آن اثرگذار هستند. از اوکراین تا آمریکا، از وین تا تهران تمام آن ها را باید در نظر داشت.

قیمت طلا و سکه امروز در بازار معاملات را با اندکی کاهش قیمت آغاز کرد. اما در ادامه و با افزایش ۲۰دلاری قیمت اونس جهانی، طلا و سکه نیز افزایشی شدند.

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، سکه تمام با قیمت ۱۱میلیون و ۹۴۸هزارتومان معامله می‌شود. این در حالی است که در معاملات صبح سکه تمام با قیمت ۱۱میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله می شد؛ نمودار زیر روند قیمتی معاملات سکه طلا را در معاملات امروز نشان می دهد؛

بنابراین سکه تمام نسبت به معاملات دیروز تغییر قیمتی را تجربه نکرد؛ این در حالی است که دلار در بازار آزاد کاهش قیمت ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد. در معاملات این هفته سکه تمام افزایش بیش از ۳ درصدی را ثبت کرد

نیم سکه، ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به صبح افزایش ۵۰هزاتومانی را نشان می‌دهد. همچنین نیم سکه نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی همراه بود؛چهارشنبه این سکه با قیمت ۶میلیون و ۷۵۰هزارتومان معامله می‌شد.

ربع سکه نیز با قیمت ۳میلیون و ۷۵۰هزارتومان معامله می‌شود و نسبت به صبح تغییری نداشته است اما روز گذشته این سکه ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان قیمت خورده بود که حاکی از افزایش ۵۰ هزار تومانی است. طی یک هفته گذشته ربع سکه نیز افزایش قیمت ۳.۳ درصدی ( ۱۲۰ هزار تومانی) را ثبت کرد.

همچنین هر سکه یک گرمی ۲میلیون و ۲۸۳هزارتومان قیمت خورده است و این سکه نیز نسبت به صبح تغیرات قیمتی نداشته است اما نسبت به روز گذشته کاهش ۳۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. این سکه نیز این هفته را با افزایش حدود یک درصدی ( ۲۱هزار تومانی) به پایان رساند.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب انواع سکه نسبت به صبح اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب هر سکه امامی، ۲۱۷هزارتومان، نیم سکه، ۸۳۳هزارتومان، ربع سکه، ۸۱۴هزارتومان و همچنین هر سکه یک گرمی، ۸۳۶هزارتومان حباب دارد.

در این ساعت از معاملات، زمزمه‌هایی نزدیک بودن توافق دلار آزاد را کاهشی کرده است. اما بازار طلا که طی روزهای گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده بود از میانه معاملات نسبت به این اخبار بی‌توجهی کرد و به دنباله‌روی از اونس جهانی پرداخت. حال باید دید در هفته آینده آیا اخبار جدی‌تری از مذاکرات به گوش می‌رسد تا توان این را داشته باشد که مسیر طلا و سکه را از اونس جهانی جدا کند؟

دیدگاه خود را ارسال کنید