خبر مهم درباره طرح رتبه بندی معلمان

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص گفت: میزان افزایش یک مقدار ثابت نیست و بر اساس رتبه‌بندی در ۵ رتبه آموزشیار معلم تا استاد معلم رتبه‌بندی شود بر اساس رتبه نیز میزان دریافتی هم مشخص می‌شود.

خبر مهم درباره طرح رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

طرح رتبه بندی معلمان از نیمه دوم امسال شروع خواهد شد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص گفت: میزان افزایش یک مقدار ثابت نیست و بر اساس رتبه‌بندی در ۵ رتبه آموزشیار معلم تا استاد معلم رتبه‌بندی شود بر اساس رتبه نیز میزان دریافتی هم مشخص می‌شود.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: میزان افزایش یک مقدار ثابت نیست و بر اساس رتبه‌بندی در ۵ رتبه آموزشیار معلم تا استاد معلم رتبه‌بندی شود بر اساس رتبه نیز میزان دریافتی هم مشخص می‌شود. اما در هر صورت زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در همین نیمه دوم سال است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد لایحه رتبه‌بندی معلمان، گفت: لایحه رتبه‌بندی به دلیل اشکالات وقتی از کمیسیون به صحن رفت با بیان پیشنهادات اعضا دوباره به کمیسیون بازگشت و اکنون اصلاحات از سوی کمیسیون انجام شد و طی دو هفته جاری به صحن بازخواهد گشت.

چرا تصویب این طرح زمان برد؟

وی ادامه داد: علت طولانی شدن تصویب این طرح مباحثی چون تامین ردیف بودجه‌ و بحث اصلاحات است که باید انجام و فلسفه رتبه‌بندی نیز رعایت شود.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: در بحث‌ها بودجه‌ای نیز ۲۰ هزار میلیارد به مبلغ قبلی اضافه شد، دولت سابق ۵ هزار و دویست میلیارد برای این موضوع در نظر داشت، که جمعا اکنون ۲۵ هزار میلیارد شد و از ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ برای آنان محاسبه خواهد شد که بازنشستگان مهر ماه را هم شامل شود درنظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد زمان اجرایی شدن این طرح گفت: امیدواریم این لایحه هرچه سریع‌تر به تصویب نهایی در صحن علنی مجلس رسیده و مورد موافقت شورای نگهبان هم قرار گیرد و تبدیل به قانون شود. اما در هر صورت زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در همین نیمه دوم سال است.

وی ادامه داد: بر این اساس تا سال تا ۱۴۰۱ نیز امیدواریم این قانون کامل‌تر شود و مبالغ بالاتری را بتوانیم در دریافتی فرهنگیان اعمال کنیم.

این نماینده مجلس در مورد درصد میانگین افزایش دریافتی معلمان بر اساس لایحه رتبه‌بندی گفت: میزان افزایش یک مبلغ ثابت نیست و بر اساس رتبه‌بندی در ۵ رتبه آموزشیار معلم تا استاد معلم رتبه‌بندی شود بر اساس رتبه نیز میزان دریافتی هم مشخص می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آنچه ابتدا گفته شده بود که حقوق معلمان بر اساس ۸۰ درصد دریافتی اعضای هیات علمی در رتبه‌بندی محاسبه خواهد شد، گفت: دوستانی که بر این موضوع تاکید داشته‌اند باید مسیر تامین بودجه را نیز مشخص کنند، عمده تلاش مجلس و دولت جدید بر افزایش بودجه اجرای این طرح از ۵ هزار و دویست میلیارد به بیست و پنج هزار میلیارد بوده است که در این زمینه توافقاتی حاصل و موفقیت‌هایی کسب شده است.

وی در پایان گفت: عمده موانع و موضوعات در تصویب این طرح ابتدا ردیف بودجه و اصلاحاتی در این خصوص بوده است که در کمیسیون نیز برخی اصلاحات پیرامون این موضوع انجام و آماده ارائه در صحن علنی است.

دیدگاه خود را ارسال کنید