منابع آموزش بورس چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟


منابع آموزش بورس چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرمایه‌ای در کشور، متعلق به بازار سرمایه بورس است چرا که رونق این بازار تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور دارد. سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند صبر و حوصله، صرف وقت، پذیرش ریسک و همچنین تخصص کافی است به همین دلیل هیچ‌گاه موفقیت در این بازار با تصمیم‌های عجولانه و هیجانی به دست نمی‌آید.

لازم به ذکر است که بازار بورس، یک رقابت تمام‌عیار بین سرمایه‌ گذاران است به همین دلیل برای پیشی گرفتن از رقبا باید مجهز به تخصص و تکنیک‌های مربوطه در بازار باشید؛ جایی که رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی جای خود را به رفتارهای منطقی می‌دهد. به‌منظور یادگیری بورس و موفقیت در این بازار قطعاً نیازمند استفاده از منبع آموزش خواهید بود. در ادامه با ما همراه باشید تا هرآنچه که لازم است درباره منابع آموزش بورس بدانید را در اختیار شما همراهان گران‌قدر قرار دهیم.

صفر تا صد یادگیری بورس با اقتصاد بیدار

آموزش و یادگیری بورس با اقتصاد بیدار نه‌ تنها در تعیین مسیر سوددهی سرمایه‌گذار تأثیرگذار است، بلکه روند کارکرد کل بازار را نیز تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد؛ به این معنا که تصمیم سرمایه‌گذاران و رفتار آن‌ها وضعیت کلی بازار را دچار نوسان می‌کند. گاهی رفتارهای هیجانی سرمایه‌گذاران که از شایعات سرچشمه می‌گیرد، چیزی به جز افت بازار بورس را در پی ندارد؛ بنابراین در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توانیم بگوییم که رفتارهای منطقی سرمایه‌گذاران بر پایه تخصص می‌تواند نقش مثبتی بر روند بازار داشته باشد.

حال شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که از کجا و چگونه باید شروع به یادگیری بورس کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در میان تعداد بی‌شماری از منبع آموزش بورس، منابع آموزشی اقتصاد بیدار بهترین گزینه خواهد بود؛ جایی که کلاس‌های آموزشی آنلاین، مقالات، جزوات و ... صفر تا صد هرآنچه که در راه موفقیت بورسی نیاز است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کدام دوره‌های آموزشی را انتخاب کنیم؟

اقتصاد بیدار با تدوین و آماده‌سازی انواع دوره‌های آموزشی بورس به‌منظور یادگیری تمامی مراحل مبتدی تا پیشرفته در خدمت شما عزیزان است. دوره‌هایی که در اقتصاد بیدار برگزار می‌شود، شامل هرآنچه است که شما برای معاملات بورسی به آن نیاز دارید. تدریس کارشناسان خبره بورسی، درنظرگرفتن هزینه مناسب برای شرکت در دوره‌های آموزشی، امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و حضوری، ارائه پشتیبانی تمام‌وقت و ... همگی از ویژگی‌های برگزاری دوره‌های آموزشی اقتصاد بیدار است.

2

سایت آموزش کارگزاری اقتصاد بیدار

خبر خوب دیگر برای شما اینکه حتی اگر در شهرستان نیز زندگی می‌کنید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی اقتصاد بیدار به‌صورت حضوری و یا آنلاین استفاده کنید. برگزاری کلاس‌ها توسط اساتید و کارشناسان مجرب در دوره‌های مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‌شود. استفاده از مقالات آموزشی بورس در اقتصاد بیدار به همراه کلاس‌های رایگان آموزش بورس و همچنین برگزاری دوره‌های این مرکز می‌توانید نویدی از آینده درخشان بورسی باشد.

معرفی سایت‌های خارجی به‌عنوان مهم‌ترین رسانه اخبار بورس

قطعاً فعالیت در بازار بورسی نه‌تنها نیازمند یادگیری تخصصی تکنیک‌های بورسی است بلکه پیگیری اخبار تازه بورسی از رسانه اخبار بورس را می‌طلبد. ازآنجایی‌که هرگونه تصمیم‌گیری برای انجام معاملات در بازار بورس بر اساس شرایط بازار و فعالیت سایر سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد، قطعاً در این مسیر دنبال‌کردن اخبار بورسی برای آگاهی از وضع کنونی بازار، مهم و تعیین‌کننده خواهد بود؛ در این مسیر چندین سایت خارجی معتبر وجود دارند که در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین‌های این سایت ها اشاره می‌کنیم:

سایت Myfxbook.com

یکی از مهم‌ترین سایت‌های خارجی به‌عنوان رسانه اخبار بورس، Myfxbook.com است که در برگیرنده تمامی آمار و ارقام روز بازارهای جهانی است. در این سایت آمارهای اقتصادی کامل و جامع به همراه اخبار مهم در این زمینه در اختیار سرمایه‌گذاران برای معاملات بهتر قرار می‌گیرد. از دیگر امکانات این سایت می‌توان به اتاق‌های گفت‌وگو، مسابقات معتبر، جداول همبستگی، میزان محبوبیت ارزها، اشتراک‌گذاری ریز معاملات و ... اشاره کرد که شرایط را برای در اختیار گرفتن یک رسانه اخبار بورس قوی فراهم می‌کند.

3

سایت tradingview

یکی دیگر از سایت‌های مهم به‌عنوان منبع آموزش بورس، سایت tradingview نام دارد که ابزارهای پیشرفته تحلیلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت تحلیل چارت‌های مختلف توسط tradingview موجب شده است تا کاربران زیادی به سمت استفاده از این سایت هجوم بیاورند. برای شروع کار با tradingview تنها کافی است به‌وسیله ایمیل و یا جیمیل یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. نکته قابل‌توجه دیگر دررابطه‌با این منبع آموزش بورس، قابلیت استفاده بسیار راحت از ابزارهای نموداری آن است؛ این ابزارها و اندیکاتورهای مختلف در tradingview اطلاعات سودمندی را در اختیار معامله گران قرار می‌دهد.

آشنایی با اصطلاحات بورسی مهم

آشنایی با اصطلاحات بورسی جزو ابتدایی‌ترین مراحل یادگیری بورس است چرا که قطعاً عدم آشنایی با این مفاهیم، روند یادگیری بورس را دچار اختلال می‌کند. برخی از اصطلاحات بورسی عبارت‌اند از:

شاخص کل: میزان سود سهام شرکت‌های حاضر در بورس و همچنین سطح عمومی قیمت‌ها توسط اصطلاحی به نام شاخص کل معرفی می‌شود. در تعریف دیگری برای شاخص کل می‌توانیم بگوییم که نوسانات شاخص کل، نشان از بازدهی سرمایه‌گذاران بورسی دارد.

سبد گردانی: هر سرمایه‌گذار بورسی بر اساس دانش تخصصی و اطلاعاتی که در حیطه سرمایه‌گذاری بورسی دارد، اقدام به مدیریت چند سهم می‌کند. در واقع منظور از سبد گردانی، بهینه‌سازی و همچنین مدیریت سهم‌های مختلف به‌منظور رسیدن به سوددهی خواهد بود.

تحلیل بنیادی: پی‌بردن به ارزش ذاتی سهام، در تحلیل بنیادی به دست آید.

تحلیل تکنیکال: سرمایه‌گذار در تحلیل تکنیکال برخلاف تحلیل بنیادی، به دنبال یافتن الگوهای معاملاتی مفید در جهت رسیدن به سهام بهینه است.

پرتفوی: منظور از اصطلاح پرتفوی، مجموعه دارایی‌های سرمایه‌گذار در بورس است. در واقع در پرتفوی همه آن چیزی که سرمایه‌گذار دارد نمایش داده می‌شود که در آن میانگینی از سود و ضررهای رخ‌داده هم به‌عنوان بازدهی قابل‌مشاهده است.

عرضه اولیه: در زمانی که شرکت‌های نوپا برای اولین‌بار، پا به عرصه بازار بورس می‌گذارند سهام خود را تحت عنوان عرضه اولیه بین سهام‌داران تقسیم می‌کنند؛ در واقع منظور از عرضه اولیه همان سهام اولیه شرکت‌های تازه‌وارد به بورس است.

نماد: باتوجه‌به اینکه شرکت‌های بسیار زیادی در بورس فعالیت می‌کنند، به‌منظور شناسایی راحت‌تر آن‌ها از حروف اختصاری استفاده می‌شود؛ به طور مثال منظور از نماد «فملی»، شرکت ملی مس ایران است.

نتیجه‌ گیری کلی

به‌منظور فعالیت حرفه‌ای در بورس و کنترل ریسک‌های موجود در بازار سرمایه، قطعاً نیازمند منبع آموزش بورس خواهید بود که در این میان اقتصاد بیدار با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب، دوره‌های آموزشی مختلفی را در کنار مقالات آموزشی در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید