سرمایه گذاری در گرجستان، موضوعی که نیاز به بررسی عمقی دارد!

سرمایه گذاری در گرجستان، موضوعی که نیاز به بررسی عمقی دارد!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سرمایه گذاری در گرجستان، موضوعی که نیاز به بررسی عمقی دارد!

بسیاری از افراد به دلیل وضع اقتصادی و تحریم‌های موجود که شرایط کسب و کار را در ایران با مشکل مواجه کرده اقدام به سرمایه گذاری در گرجستان و کشورهای دیگر می‌کنند. اما طبیعتا این موضوع را می‌دانید که سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به شناخت کافی از آن کشور و قوانین در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری دارد. به عنوان مثال بسیاری از افراد به امید گرفتن اقامت دائم گرجستان تلاش می‌کنند تا با استفاده از یکی از روش ‌های سرمایه گذاری در گرجستان به این هدف دست یابند اما آیا این امکان برای همه وجود دارد؟ یا با چه میزان مبلغی می‌توان در گرجستان سرمایه گذاری کرد؟ ما در این مطلب به این موضوع بیشتر پرداخته و درباره شرایط سرمایه گذاری در این کشور نکات مهمی را با شما در میان خواهیم گذاشت. در انتها نیز یکی از شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری در گرجستان را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید به کمک آن‌ها در این امر موفق گردید.

 

گرجستان چه کشوری است؟

پیش از آن که به موضوع سرمایه گذاری در گرجستان بپردازیم، بهتر است ببینیم گرجستان در کجا واقع شده و چه ویژگی‌هایی دارد که مقصد سرمایه گذاری برای خیلی از ایرانی‌ها به شمار می‌آید؟گرجستان کشوری است که در منطقه قفقاز قرار دارد و از قسمت شمال با کشور روسیه و از قسمت شرق و جنوب با کشور آذربایجان همسایه است. ترکیه و ارمنستان نیز در جنوب گرجستان قرار دارند و بخش غربی آن نیز مشرف به دریای سیاه است. تفلیس پایتخت این کشور زیبا به شمار می آید و یکی از شهرهای این کشور است که قدمتی تاریخی دارد. به لحاظ بهره مندی تفلیس از چشمه های آب گرم فراوان نام تفلیس یعنی چشمه آب گرم بر آن نهاده شده است.

روش ‌های سرمایه ‌گذاری در گرجستان چگونه است؟

پیشتر اشاره کردیم که برای سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به شناخت کافی از آن کشور وجود دارد. همچنین لازم است قبل از انجام هر کاری از فواید و معایب سرمایه گذاری در کشور مورد نظر بخصوص گرجستان که موضوع بحث در این مطلب است اطلاع داشته باشید. به طور کل در سال های اخیر شرایط اقتصادی گرجستان تغییرات بسیاری پیدا کرده و از آن جا که این کشور یکی از کشورهای اروپای شرقی به شمار می آید، شرکت ها و غول های تجاری آسیای غربی و اروپا در نزدیکی این کشور قرار دارد و به دلیل هم مرز بودن با کشورهایی که نام بردیم از فرهنگی ترکیبی بهره مند می باشد. به همین دلیل اقتصاد گرجستان با توجه به رشدی که در بخش‌های زیر پیدا کرده به عنوان کشوری مطلوب برای سرمایه گذاری شناخته شده است.

7

  •  بخش کشاورزی و باغداری
  •  توسعه بخش املاک
  •  برخورداری از بهترین بیمارستان‌های منطقه
  •  نزدیکی به دریای سیاه و دست‌یابی به مسیرهای اصلی تجاری
  •  مهیا بودن شرایط برای پذیرش توریست و گردشگران

بنابراین با توجه به مواردی که ذکر کردیم، روش‌‌ های سرمایه ‌گذاری در گرجستان در جنبه‌های مختلف امکان پذیر است که البته ریسک‌هایی نیز به همراه دارد که لازم است با دریافت راهنمایی از مشاور سرمایه گذاری در گرجستان جنبه‌های مثبت و منفی این امر بررسی شود.

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

عموما اقامت دائم گرجستان به همسر، والدین و فرزندان و شهروندان گرجستان تعلق می‌گیرد، اما اگر شما به عنوان یک فرد خارجی مایل به اخذ اقامت دائم گرجستان باشید، لازم است به صورت متوالی به مدت 6 سال در این کشور زندگی کرده باشید. علاوه بر این از طریق سرمایه گذاری نیز می‌توان موفق به اخذ اقامت دائم گرجستان شد به شرط آن که مبلغ سرمایه گذاری شده مورد تایید کشور گرجستان باشد.تا ماه جولای 2019 سرمایه گذاری به مبلغ 120 هزار دلار آمریکا در این کشور می‌توانست اخذ اقامت دائم گرجستان با سرمایه گذاری در گرجستان را برای افراد خارجی به همراه داشته باشد، اما با توجه به تغییراتی که در این دو سه سال اخیر ایجاد شده برای سرمایه گذاری نیاز است سرمایه‌گذاران رقمی معادل ۳۰۰ هزار دلار آمریکا را برای این امر در نظر گیرند.

8

از دیگر روش ‌های سرمایه گذاری در گرجستان که منجر به اخذ اقامت در گرجستان می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با خرید ملک یا ثبت شرکت در مدت کوتاهی می‌توان اقامت موقت گرجستان را دریافت کرد.
  • با سرمایه گذاری به مبلغ 35,000 دلار آمریکا در املاک و مستغلات می‌توان اقامت گرجستان را به مدت یک سال به دست آورد.
  • با سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 300,000 دلار آمریکا می‌توان مجوز اقامت دائم 5 ساله در گرجستان را به دست آورد.
  • همچنین اگر سرمایه گذار بتواند ثابت کند که میزان تراکنش سالیانه وی حداقل 120,000 دلار آمریکا است می‌تواند در ابتدا به مدت 5 سال، مجوز اقامت دائم گرجستان را دریافت نماید که البته لازم است فرد به صورت قانونی و بدون وقفه 5 سال در این گرجستان اقامت داشته باشد.

مزایای اخذ اقامت دائم گرجستان

طبیعتا داشتن اقامت دائم هر کشوری می‌تواند مزایای بی‌شماری را به همراه داشته باشد از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  با داشتن گذرنامه گرجستان می‌توان بدون نیاز به ویزا به بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا سفر کرد.
  • با داشتن اقامت دائم گرجستان، خانواده فرد سرمایه گذار مانند همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.
  • فرزندان بالای 18 سال نیز چنانچه بتوانند مدارکی دال بر وابستگی آن‌ها به خانواده ارائه نمایند می‌توانند اقامت دائم این کشور را داشته باشند.

9

شرکت هلدینگ جئووست

هلدینگ جئووست یکی از شرکت‌های گرجی است که در این کشور به ثبت رسیده و فعالیت قانونی در گرجستان دارد. این مجموعه به مدیریت آقای ایلیا دهقانی در زمینه املاک، سرمایه گذاری در گرجستان و اخذ اقامت گرجستان فعالیت دارد و می‌تواند خدمات متنوع و بسیاری را به مشتریان و سرمایه گذاران ارائه نماید. چنانچه شما نیاز به دریافت راهنمایی از مشاور سرمایه گذاری در گرجستان دارید و نمی‌خواهید به قول معروف بی‌گدار به آب بزنید، کارشناسان هلدینگ جئووست همگی مقیم گرجستان هستند و به زبان‌های فارسی، گرجی، آذری، انگلیسی، روسی تسلط دارند و می‌توانند درخواست مشاوره شما را در حوزه‌های مختلف مانند املاک، سرمایه گذاری، حقوقی، اداری، مارکتینگ و ... بررسی کرده و بهترین راهنمایی و مشاوره را ارائه نمایند.

چنانچه مایلید در کشور گرجستان اقدام به سرمایه گذاری نمایید و با استفاده از روش ‌های سرمایه ‌گذاری در گرجستان، اقامت دائم این کشور را به دست آورید، هلدینگ جئووست می‌تواند از ابتدا تا انتها در کنار شما باشد. برای اطلاع از خدمات و شرایط دریافت مشاوره از جئووست می‌توانید سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی https://geovest.ge/ مشاهده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

  • حسین نیشابوری

    با این شرکت و آقای ایلیا دهقانی شخصا تجربه کاری دارم. انسان بسیار شریف و کارآزموده ای هستند. حتما از تجربیات ایشون استفاده کنید.