راهنمای خرید ارز دیجیتال برای افراد مبتدی

راهنمای خرید ارز دیجیتال برای افراد مبتدی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

خرید ارز دیجیتال یکی از روش‌های کسب درآمد است که امروزه محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب کرده است. دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و اگر می‌خواهید تازه وارد این بازار شوید، حتماً قبل از آن باید اطلاعات خود را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال بالا برده تا بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه خرید ارز دیجیتال به صورت ساده آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

آموزش خرید ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال از طریق چند روش صورت می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم سراغ روش‌های نامتعارف نروید. مثلاً ممکن است بتوانید بیت کوین را در برخی از کانال‌های تلگرام خریداری کنید، اما این روش را اصلاً توصیه نمی‌کنیم. بهتر است خرید ارز دیجیتال را فقط از طریق صرافی‌های معتبر انجام دهید. توجه داشته باشید که لازم نیست جهت خرید و فروش ارز به مکان خاصی بروید، شما از طریق اینترنت معاملات ارزی خود را در بستری امن انجام می‌دهید.

آنچه باید قبل از ورود به بازار ارز بدانید

 تحلیل بازار

 اولین قدم برای ورود به بازار ارز دیجیتال، تحلیل بازار است. برای اینکه بتوانید در بهترین زمان معاملات ارزی خود را انجام دهید باید به دو نوع تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا باشید. حتماً اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالا برده تا بتوانید سود خوبی از بازار ارز دیجیتال به دست بیاورید. در ادامه توضیح مختصری درباره این نوع تحلیل می‌دهیم.

  • تحلیل تکنیکال

پیش‌بینی قیمت ارز در تحلیل تکنیکال، توسط یک سری الگو و ابزار و پیاده‌سازی آن بر روی نمودار قیمتی صورت می‌گیرد. در واقع شما با توجه به روند تغییرات قیمت در گذشته، قیمت آن را حدس زده و بر اساس آن، تصمیم به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می‌کنید.

  • تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی با کمک کسب اطلاعاتی درباره رمز ارز و مطالعه وایت پیپر انجام می‌شود. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال را دارید، حتماً به تحلیل بنیادی رمز ارز توجه کنید.

سرمایه‌گذار ارز دیجیتال کیست؟

سرمایه‌گذار به افرادی گفته می‌شود که بعد از خرید ارز دیجیتال، بدون در نظر گرفتن صعودی و نزولی بودن مقطعی آن، رمز ارز را برای مدت طولانی نگه داشته و با بالا رفتن قیمت ارز، سود خوبی به دست می‌آورند. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، حتماً باید از تحلیل بنیادی استفاده کنید.

معامله‌گر یا تریدر ارز دیجیتال

معامله‌گر، ارزهای دیجیتال خریداری شده را برای مدت طولانی نگه نمی‌دارد و با انجام معاملات، سعی در کسب سود در مدت‌زمان کوتاهی دارد. تحلیل تکنیکال برای تریدر یا معامله‌گر بسیار کاربردی است.

2

ساعت انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال

 انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت شبانه‌روزی و در هفت روز هفته امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که شما باید بر اساس وضعیت ارزی که قصد معامله آن را دارید، مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید. انجام معامله در برخی از ساعت‌ها به خاطر نقدینگی بالاتر، بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال

پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، نمودارهای قیمتی را بررسی کنید. توجه داشته باشید هیچ‌چیز در این بازارها غیرممکن نیست حتی سودهای نجومی. در واقع همین کسب سودهای کلان باعث جذب افرادی زیادی به این بازارها شده است. فراموش نکنید که نوسانات بازار ارز بسیار شدید است و همان‌طور که ممکن است سود خوبی به دست بیاورید، باید احتمال متضرر شدن را نیز بدهید‌.

آنچه برای خرید ارز دیجیتال نیاز دارید؟

  • اینترنت پرسرعت

برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال، نیازی به حضور در مکان فیزیکی نیست؛ تنها کافی است اینترنت پرسرعت داشته باشید. سرعت اینترنت در انجام معاملات بسیار مهم است؛ زیرا در غیر این صورت خریدوفروش ارزهای دیجیتال در زمان مناسب و قیمت مشخص شده صورت نمی‌گیرد.

  • کیف پول  

شما برای اینکه بتوانید ارزهای دیجیتالی خود را نگهداری کنید به یک کیف پول نیاز دارید. کیف پول ارز مانند یک حساب بانکی عمل می‌کند و هر زمان که به آن نیاز داشتید در دسترس است. کیف پول انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه ‌به نیازتان، یکی از آنها را تهیه کنید.

  • انتخاب صرافی معتبر

انتخاب صرافی معتبر یکی دیگر از مواردی است که شما برای واردشدن به بازار ارز دیجیتال به آن نیاز دارید. صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم است که امکان خرید، فروش و تبدیل ارزها را در بستری امن فراهم می‌کند. شما می‌توانید معاملات ارزی خود را در صرافی‌های ایرانی یا خارجی انجام دهید که در ادامه توضیح مختصری درباره آنها می‌دهیم.

3

صرافی ایرانی

شما می‌توانید با انتخاب یک صرافی معتبر، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی خود را انجام دهید. یکی از صرافی‌های معتبر که سال‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارد؛ صرافی آنلاین اکس اونیکس است. این مجموعه بستری امن را برای معاملات ارزی برای کاربران فراهم می‌کند و می‌توانید در این صرافی به خرید ووچر پرفکت مانی، خرید شیبا، خرید بیت کوین و... بپردازید. خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی معتبر شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا یک صرافی معتبر و مطمئن برای انجام معاملات ارزی خود پیدا کنید.
  • سپس با ایجاد حساب کاربری و وارد کردن مشخصات خود ثبت نام کنید. توجه داشته باشید برای اینکه به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی مشغول شوید، ابتدا باید احراز هویت انجام دهید.
  • حساب کاربری خود را شارژ کرده و سپس به خرید ارز دیجیتال بپردازید.
  • پس از خرید، آن‌ را به کیف پول خود منتقل کنید.

صرافی خارجی

شما می‌توانید علاوه بر صرافی‌های ایرانی، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی خود را در صرافی‌های خارجی نیز انجام دهید. برای اینکه بتوانید معاملات خود را در صرافی خارجی انجام دهید، باید ابتدا  یک حساب در یک صرافی ایرانی باز کرده و ریال خود را به ارز دیجیتال مثل تتر یا همان دلار دیجیتالی، تبدیل کنید. سپس آن را  به صرافی خارجی منتقل کرده و سپس به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. توجه داشته باشید که در صرافی‌های خارجی هم مانند صرافی‌های ایرانی برای انجام معاملات نیاز به احراز هویت دارید. البته در برخی از صرافی‌ها انجام معاملات زیر هزار دلار بدون احراز هویت نیز امکان پذیر است.

جالب است بدانید از آنجاکه کارمزد در صرافی‌های خارجی کمتر است، بسیاری از معامله‌گران ابتدا در یک صرافی ایرانی، ریال خود را به تتر تبدیل کرده و سپس آن را به صرافی خارجی منتقل می‌کنند و در آنجا معاملات بزرگتری را انجام می‌دهند. البته این کار بسیار پر ریسک است، زیرا به خاطر محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده به ایران، اجازه ورود کاربران ایرانی به صرافی‌های خارجی وجود ندارد. با اینکه برخی از افراد با وی پی ان به انجام معاملات خود می‌پردازند اما در صورت شناسایی، دارایی آنها مسدود شده و دیگر امکان برداشت از آن وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب یک صرافی ایرانی معتبر، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی خود را با خیال راحت و بدون نگرانی از مسدود شدن حساب کاربری خود انجام دهید.

 

نکات مهم در انتخاب صرافی

  • حتما در زمان انتخاب صرافی به سابقه فعالیت آن توجه کنید. از آنجاکه کلاهبرداری‌های زیادی در زمینه ارز دیجیتال صورت می‌گیرد، حتما در انتخاب صرافی معتبر دقت کنید.
  • در زمان انتخاب صرافی به میزان کارمزد معاملات توجه کنید. برخی از صرافی‌ها کارمزدهای زیادی را بابت انجام معاملات از کاربران دریافت می‌کنند.
  • حتما به بازخورد کاربران صرافی توجه کنید تا مطمئن شوید کاربران از خرید ارز دیجیتال راضی هستند و مشکلی ندارند.
  • توجه داشته باشید برخی از صرافی‌ها فقط امکان خرید برخی از ارزهای دیجیتالی را برای کاربران فراهم می‌کنند، پس حتما قبل از انتخاب صرافی، ارزهای دیجیتالی لیست شده در صرافی را بررسی کنید.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، با انتخاب یک صرافی معتبر می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. صرافی  آنلاین اکس اونیکس به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. شما می‌توانید در این صرافی، خرید ارز دیجیتال را در بستری امن و با کمترین کارمزد انجام دهید.

دیدگاه خود را ارسال کنید