چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند؟

چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

بیت کوین با گذشت مدت‌ها از خلقش، همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال، در دنیای کریپتوکارنسی، خودنمایی می‌کند! به‌همین‌دلیل بسیاری از فعالان این حوزه، هنوز برای خرید و فروش و معامله در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین را انتخاب می‌کنند!

اما، اگر اندکی درباره فضای بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات داشته باشید، قطعا می‌دانید که قیمت‌های بازار ثابت نیستند و همواره، به دلایل مختلف و شرایط گوناگون، دست‌خوش تغییر می‌شوند.نکته قابل توجه این است که قیمت هر یک از ارزهای دیجیتال با توجه به جایگاهی که در بازار کریپتوکارنسی دارند، تغییر می‌کند.

بنابراین طرفداران ارز دیجیتال و خصوصا بیت کوین بهتر است عوامل تاثیرگذار بر قیمت این ارزها را به خوبی شناسایی کنند و بدانند. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین را با هم مرور کنیم.

بیت کوین چیست؟

بهتر است پیش از آنکه درباره عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین صحبت کنیم، این ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن را بشناسیم. اگر قرار باشد بیت کوین را به زبان ساده معرفی کنیم، باید بگوییم که بیت کوین یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی است که امکان معاملات آنلاین را فراهم می‌کند. این ارز دیجیتال، مانند سایر رمزارزها به منابع دولتی یا سازمان‌ها وابسته نیست و پشتوانه آن، مقبولیت عمومی است. البته باید این نکته را درنظر بگیرید که همه معاملات در بازار کریپتوکارنسی، در یک فضای امن و روشن انجام شده و همه تراکنش‌ها قابل پیگیری و مشاهده هستند.

امروزه بررسی ویژگی‌ها و قیمت روز بیت کوین به شما کمک می‌کند که معاملات دیجیتالی خود را در یک بستر درست و حرفه‌ای هدایت کنید.

این پول دیجیتال در سال 2008 و پس از ایجاد بحران مالی در آمریکا به وجود آمد و به این دلیل که مستقل از بانک و سازمان‌های عمومی، ارزش دارایی افراد را حفظ کرد، بسیار محبوب شد.

امروزه بیت کوین را به عنوان یکی از موثرترین پادشاهان ارز دیجیتال می‌شناسند و بسیار پرطرفدار است.

13

مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین  کدامند؟

همانطور که اشاره کردیم، موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند شناخت دقیق ویژگی‌های آن ارز و عوامل موثر بر قیمت آن است. بیت کوین نیز به عنوان یک ارز دیجیتالی از این قاعده مستثنی نیست. مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین را می‌توان در موارد زیر جست‌وجو کرد:

سودمندی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین  سودمندی این ارز دیجیتالی است. قانون مهمی که درباره خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد، این است که هر ارزی به نسبت میزان سودمندی آن ارزش‌گذاری می‌شود. از آنجایی که بیت کوین در مقیاس بالا و زیاد هم قابل معامله است، این سودمندی را در خود دارد و بر قیمت آن اثرگذار است.

سیستم عرضه و تقاضا

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین  می‌توان به سیستم عرضه و تقاضا اشاره کرد. باید بدانید که در هر بازار معامله‌ای و خرید و فروشی، عرضه و تقاضا اساس قیمت‌ها را تشکیل می‌دهد. تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که هر چه تقاضا برای این ارز دیجیتال بیشتر و میزان محدودتری از آن در بازار  وجود داشته باشد، قیمت این ارز دیجیتالی نیز افزایش می‌یابد.

میزان پیچیدگی در استخراج بلاکچین و بیت کوین‌ها

میزان پیچیدگی در استخراج بلاکچین و بیت کوین‌ها نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین است. هر اندازه که میزان امنیت بلاکچین، برای استخراج بیت کوین بالاتر باشد، میزان قیمت این ارز دیجیتالی نیز افزایش می‌یابد.

رسانه

قدرت رسانه و میزان تاثیرگذاری احساسات عمومی کاربران را نباید دست‌کم گرفت. افرادی که با بیت کوین سروکار دارند و این ارز دیجیتال را برای انجام معاملات خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند تمایل جامعه را نسبت به تقاضای بیشتر بیت کوین افزایش دهند. بازار بیت کوین در طول سال‌های فعالیت خود، بارها دستخوش این تغییرات و اثر رسانه‌ای شده است. برای مثال سخنرانی یک مدیر خاص و یا اظهار نظر افراد مهم درباره این ارز دیجیتال می‌تواند بر قیمت آن اثرگذار باشند.

نهنگ‌ها و نوسانات بازار ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین وجود نهنگ‌ها و نوسانات بازار ارز دیجیتال است. نهنگ‌ها، در بازار ارز دیجیتال، در واقع افرادی هستند که بخش زیادی از سرمایه را در اختیار دارند و به واسطه این سرمایه، می‌توانند جریان قیمت را تغییر دهند. مشهورترین نهنگ‌های بازار ارزهای دیجیتال، ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین)، دوقلوهای وینکلواس و راجر ور هستند که برخی از آن‌ها سرمایه خود را حفظ کرده و برخی دیگر تمایل به خرید و فروش آن دارند.

به این صورت قیمت بیت کوین نیز تغییر کرده و کم‌وزیاد می‌شود.

فورک‌های مختلف

وجود فورک‌های متعدد و انشعابات منظمی که از ارزهای دیجیتالی ایجاد می‌شود، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین هستند. برخی افراد منتقد، ادعا می‌کنند که به دلیل وجود فورک‌های مختلف، ارزهای دیجیتال محدود نیستند و این محدودیت را درباره آن‌ها جدی نمی‌گیرند.

در تاریخچه فعالیت بیت کوین، موقعیت‌هایی وجود دارد که ایجاد یک فورک غیرمنتظره، باعث کاهش قیمت آن شده است.

14

بیت کوین؛ پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال

همانطور که اشاره کردیم، بیت کوین یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در حوزه بلاکچین و کریپتوکارنسی است. افزایش یا کاهش قیمت این ارز دیجیتال، برای بسیاری از افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتالی بسیار مهم است. چرا که میزان کاربرانی که از بیت کوین، به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر، در معاملات خود استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است. بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال رتبه بسیار بالایی دارد و به‌همین‌دلیل پاسخ به این سوال که چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند برای موفقیت در دنیای معاملات دیجیتالی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

صرافی والکس با ایجاد یک بستر مناسب و ایمن برای انجام انواع معاملات دیجیتالی در بازار ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی، شما را برای قدم گذاشتن در این مسیر همراهی می‌کند. با استفاده از آموزش‌های تخصصی صرافی والکس و بهره‌مندی از پشتیبانی این صرافی، این امکان را دارید که در مسیر معاملات ارز دیجیتال قدم بگذارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید